Tony Allen


Rasmus D

Recommended Posts

Mine damer og herrer.

 

Netop hjemvendt fra Roskilde med mange fantastiske koncertminder - og tømmermænd.

 

Jeg håber ikke, at jeg var den eneste TS'er der oplevede Tony Allen i Cosmopol lørdag aften. Den mand spiller fantastisk! Hans Afrofunk lægger op til en gang glad dans, men af og til må man stoppe op og bare nyde hans ambidekstrale stil og overskudsagtige overblik over arrangementerne.

 

Tjek i øvrigt Gaffa i denne måned, hvor der er en fin artikel om ham.

 

Udover at opleve Tony Allen i hopla, har der selvfølgelig også været andre fede oplevelser. Jeg nævner lige et par af dem jeg husker:

 

Hot 8 Brass Band - Volbeat - Mew - Trentemøller - Orka - Fleet Foxes - Glasvegas - Nick Cave - The Mars Volta - 2ManyDJs - Balstyrko - Tim Christensen - Elbow - Gogol Bordello - Fever Ray - Malk De Koijn - Pete Doherty - (og så skulle jeg så på arbejde, så jeg missede resten af søndagen...suk)

 

 

Hvem har i set af fantastiske trommeslagere (og bands) på dette års Roskilde?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg var personligt virkelig, virkelig overrasket over Whitest Boy Alive's trommeslager.

 

Under koncerten var der knas med teknikken - blandt andet fuckede der en synthesizer op hvilket tog omkring 10 minutter at reparere. Jeg TROR også at der har været problemer med monitors, da trommeslageren og "pianisten" til tider slet ikke startede samtidigt. Men når det så endeligt svingede, så svingede det MAX!

 

Trommeslageren var så fucking tight og spillede simpelt hele vejen - hvilket jeg var helt tosset med! Arena kogte under hele koncerten og folk blev stående og sang i kor i 15-20 minutter efter koncerten.

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg elskede the bad seeds (nick cave) trommeslagERE! jeg synes deres spil var fomidabelt og fyldt med en masse fed energi! når en af dem står og spiller tamburin på 1 og 3 fyrer den anden den af! når de så fyrer den af sammen, lyder det så pisse pisse pisse fedt! jeg får stadig gåsehud ved tanken! jeg synes virkeligt at de har formået at integrere de 2 trommesæt i musikken på en fantastisk kreativ og kunstnerisk måde! det er i hvert fald det aller mest vellykkede forsøg jeg nogensinde har været vidne til!

bare koncerten generelt var fabelagtig! stod helt næsten op af hegnet i forreste pit!!

 

ROCK!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg fik set:

 

Jooks

Petter

Volbeat

Kanye West

Trentemøller

Faith No more

Slipknot

Whitest Boy Alive (Så kun lidt..)

Tim C

Oasis

Nine inch nails

Coldplay

Madness (Så kun meget lidt, ville have en go' plads til Coldplay)

 

Det var ca. Det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tony Allen, var super fed. Syntes dog at hans tammer lød rigtig dårlige!

Bassisten var også i verdensklasse!.

 

Whitest boy alive, var jo SÅÅÅÅÅ fedt. Super tight trommeslager.

 

Nine inch nails, var nok en af de fedeste slagere der var efter min mening. Han headbangede hele tiden, mega cool. Bare rigtig rigtig ærgeligt, at pupblikum var så "dårlige" under deres koncert.

 

Jeg så ellers Lucy Love, hvilket var overraskende fedt!!! Volbeat, Oasis, armon amath, sorteskole, Tim C, Malk dekojin, Cold Play og meget lidt af colafreaks og Analogik. SIkkert flere, men kan ikke huske det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg var personligt virkelig, virkelig overrasket over Whitest Boy Alive's trommeslager.

 

Under koncerten var der knas med teknikken - blandt andet fuckede der en synthesizer op hvilket tog omkring 10 minutter at reparere. Jeg TROR også at der har været problemer med monitors, da trommeslageren og "pianisten" til tider slet ikke startede samtidigt. Men når det så endeligt svingede, så svingede det MAX!

 

Trommeslageren var så fucking tight og spillede simpelt hele vejen - hvilket jeg var helt tosset med! Arena kogte under hele koncerten og folk blev stående og sang i kor i 15-20 minutter efter koncerten.

 

Jeg kunne ikke være mere enig! Uafbrudt dans i 1½ time fra min side! Nok den bedste koncert i år.

 

Mvh Kristian

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes virkelig jeg så mange fede trommeslagere på Roskilde i år. Selvom jeg syntes at lydkvaliteten svingede en del. Der manglede rimelig tit bund i trommerne og tommerne lød f.eks til Tony Allen ret slatne.

Lidt øv, men det var trods alt bedre end sidste år.

 

Tony Allen var sindssygt fed. Mega crazy grooves.

 

Jeg synes også trommeslageren fra Oh no ono er rigtig fed, og det var iøvrigt også en rigtig fed koncert på Roskilde. Super cool musikere.

 

The Whitest boy alive-trommeslageren var også meget sej og funky.

 

Hvad pokker så jeg egentlig i år?

 

Lucy Love,

Wolves in the throne room

Alamaailman Vasarat (dét var vildt!!)

Mew

Orka

Gojira

Satyricon

Glasvegas

Oh no ono (jeg måtte gå glip af Håkan Hellstrøm:(

Tony Allen

The Pains of being pure at heart

Dungen

Dragontears (fedt med noget dansk psychedelisk syre;)

The whitest boy alive

Yeah yeah yeahs

Dearhoof (som var fantastiske)

 

og hundredevis af små kig ind rundt omkring:) Det er det som er lækkert ved Roskilde, bare at lade sine dagligdags-snobberier omkring hvordan musik skal være blive hjemme.

Og så bare gå rundt og være helt lykkelig over endelig at være helt åben overfor alting 24 timer i døgnet igen:)

 

Er der forresten nogen af jer som fik prøvet pariserhjulet? Var det smukt deroppe?

Link til kommentar
Del på andre sites

DUDES WTF!

 

I skulle så meget have set "...And You Will Know Us By The Trail Of Dead"

 

DE HAVDE FUCKING 2 TROMMESLAGERE!!! Der hver især sparkede røv. Det var så mega episk punkstøjrock.. De var klart min mest positive overraskelse på Roskilde. Anede ikke hvem de var og det var bare en tilfældighed jeg så dem.

 

 

...Der har i altså misset en oplevelse!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu