Jazz Skind


Gandrum

Recommended Posts

Hej alle

 

Jeg overvejer, at skifte fabriks skindende på mit Yamaha Hip-Gig sæt ud med nogle bedre skind.

 

Dvs. at jeg skal bruge top & bund skind til 12" og 14" toms og top & seiding skind til 13" lilletromme.

 

Skindene på stortrommen er OK. Stilen der bliver spillet er jazz.

 

Hvad kan I anbefale af skind?

 

Mvh. Gandrum

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey

 

Jeg spiller rockabilly, og har i den forbindelse spurgt om nogenlunde det samme.

Og jazz og rockabilly ligger ikke så langt fra hinanden, trommelydsmæssigt, synes jeg.

 

Jeg fik (til tammerne) anbefalet emperor coated i top og ambassador caoted i bund, hvilket jeg så skiftede til.

Og det var lige præcis den lyd, jeg eftersøgte.

Dejlig mørk og beskidt, ville helt klart også anvende disse sind, hvis jeg spillede jazz.

Mht lilletrommen, så vil fiberskyn nok være lige noget for dig. Men lad andre råde dig, da jeg ikke selv har prøvet det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes fiberskyn får en irriterende 'klik' lyd... Uanset hvad jeg har haft på, så er jeg altid vendt tilbage til coated Ambassador på top og bund.... nogen gange clear ambassador på bunden af 12'eren... Det virker ihvertfald for mig!

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg bruger coated ambassador på alle tønder, og det virker super for mig. Synes trommerne får den mest naturlige klang der findes! (nu kommer alle sikkert efter mig ;) )

 

Jeg er helt enig, dog ifht til stortrommen har kombinationen PS3 på slagsiden og fiberskyn på front være perfekt for mig!

Redigeret af JonathanNielsen
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er helt enig, dog ifht til stortrommen har kombinationen PS3 på slagsiden og fiberskyn på front være perfekt for mig!

Hej Jonathan.

Kan se du har et Catalina Club (Jazz?) ifølge din signatur.. Noget du kan anbefale?

Er træt af 20" stortromme til jazz og har ikke lige 15+ k til et top Gretsch..

 

Undskyld hvis jeg lige stjæler tråden..

Link til kommentar
Del på andre sites

fiberskyn diplomat !

 

Altså Når Morten himself siger Diplomat Fiberskyn, så ville jeg nu prøve det!?.. men hvad vil du så sætte i bunden Morten?.. og bliver Diplomat Fiber ikke for tyndt på f.eks. en 14" GT ?

 

Ellers ville jeg sige Amb. coated i top og Diplomat coated i bunden op til 12".. 13" og op skal ha amb. coated i bunden også.. ellers bliver den for floppy.... virker sgu altid..

 

Men kunne godt finde på selv at prøve Diplomat Fiberskyn, da jeg også har prøvet Amb. Fiberskyn men som andre finder jeg det for pap-brædt-agtigt i anslaget?

Men nu spiller jeg godt nok ikk meget Jazz mere, så hvad ved jeg ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Jonathan.

Kan se du har et Catalina Club (Jazz?) ifølge din signatur.. Noget du kan anbefale?

Er træt af 20" stortromme til jazz og har ikke lige 15+ k til et top Gretsch..

 

Undskyld hvis jeg lige stjæler tråden..

 

Hej!

 

Jo det hedder vist Catalina Club Jazz. Jeg fik det sendt fra USA og sparede derved et par tusinde ifht til hvad den normale pris var i DK med de størrelser (fik det for 4500, mener det står i cirka 7000 normalt). Jeg synes det absolut anbefalelsesværdigt, og stemt ordentligt synes jeg det kan måle sig med meget dyrere sæt. Kvalitetet i hardware og finish er også meget høj. Jeg rigtig glad for det! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej!

 

Jo det hedder vist Catalina Club Jazz. Jeg fik det sendt fra USA og sparede derved et par tusinde ifht til hvad den normale pris var i DK med de størrelser (fik det for 4500, mener det står i cirka 7000 normalt). Jeg synes det absolut anbefalelsesværdigt, og stemt ordentligt synes jeg det kan måle sig med meget dyrere sæt. Kvalitetet i hardware og finish er også meget høj. Jeg rigtig glad for det! :lol:

 

Til info for de interesserede.. bare som en lille service :)

Gretsch Catalina Jazz er lige ankommet i FÅ sæt til Sverige.. det fås for ca. 5.100 DKK (+ fragt..ca. 600) i den FEDE US Custom agtige finish "Walnut Glaze"! 12", 14", 18" + 14" snare (kun 10 sæt tilbage.. så fart på!.. de ryger normalt på under en uge).

catalina-jazz-walnut%20002.jpg

 

Eller i den normale finish (coated) for bare 4600 DKK + fragt!!

catalina_jazz_ss%20008.jpg

 

Fede små jazz sæt til INGEN penge... hvis jeg spillede Jazz ville jeg nuppe et..

Link til kommentar
Del på andre sites

Hello guys!!!!!

 

HOLD JER NU TIL EMNET.

 

Prøver igen:

 

De fleste nævner REMO skind, men hvad med EVANS skind???????

 

Mig bekendt laver de også nogle fede jazz skind, så måske nogle har erfaringer med dem????

Link til kommentar
Del på andre sites

Hello guys!!!!!

 

HOLD JER NU TIL EMNET.

 

Prøver igen:

 

De fleste nævner REMO skind, men hvad med EVANS skind???????

 

Mig bekendt laver de også nogle fede jazz skind, så måske nogle har erfaringer med dem????

 

 

umiddelbart ville jeg sige remo fiber eller ambassador. Evans G2 er også et forsøg værd, super fede skind alle tre (:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu