Metallica I Forum


Andreas Nauta

Recommended Posts

Hey drummers.

 

Er der nogen der har været i Forum og se Metallica?

 

Jeg var derinde i går og gik temmelig skuffet hjem. Mest pga lyden.

 

Jeg fik dog fat i en Chris Adler stik, så det var ikke helt skidt alligevel :doo:

 

Hvad syntes jer der har været derinde?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey drummers.

 

Er der nogen der har været i Forum og se Metallica?

 

Jeg var derinde i går og gik temmelig skuffet hjem. Mest pga lyden.

 

Jeg fik dog fat i en Chris Adler stik, så det var ikke helt skidt alligevel ;-)

 

Hvad syntes jer der har været derinde?

 

hey jeg var der igår :) jeg syns altså at lyden var fin, jeg stod helt oppe foran til mastodon og lamb of god, og oppe på tribunen til metallica..

 

jeg tror altså at tricket er at have ordenlige ørepropper i..

 

niice med den stik.. min ven fik fat i TO plektre fra mark fra LOG! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm...jeg syntes der var OK lyd til Metallica men ikke fantastisk. Stod også oppe på tribunen, men til LOG kunne jeg ikke høre andet end chinabækken hehe (hvilken jo egentlig er herligt nok i sig selv) ;-) Stod lige bagved Chris.

 

Havde Rexton høreværn i ørerne, så det kan ikke være det...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg så dem i Mandags og jeg er altså ikke enig i, at lyden var dårlig. Lyden rungede lidt, men det kan vel ikke undgås. Jeg havde Rexton 15 DB i, Det eneste jeg synes kunne være bedre var setlisten. Der var alt for meget fra Death Magnetic.

Enig. Og hvad skete der lige for lyden til Mastodon i mandags? ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg så dem i går, onsdag.

Vi stod på den ene langside, der var lyden ret god til Metallica.

Og feeeed setliste. Synes de nye numre fungerer rigtig godt live. Har godt hørt, at der er flere der brokker sig over, at der er for mange sange fra Death Magnetic. Men det hedder trods alt Death Magnetic World Tour. ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg var der i mandags.

 

Lorte lyd, lorte publikum, lorte setlist. Alt for lidt af det gamle. Jeg savnede ...And Justice For All, Ride The Lightning, Shortest Straw, Disposable Heroes, Leper Messiah, Orion, Damage Inc. ovs, ovs. Alt for meget for death magnetic og Black.

 

Ellers piiissse fed koncert, uden tvivl!! Jeg fik også et plektor fra Metallica.

 

Mastodon stank helt vildt, jeg fattede nada af deres performance og deres musik. :S

 

Lamb of God havde tilgengæld pisse fed energi og spillede godt!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg var der i mandags.

 

Lorte lyd, lorte publikum, lorte setlist. Alt for lidt af det gamle. Jeg savnede ...And Justice For All, Ride The Lightning, Shortest Straw, Disposable Heroes, Leper Messiah, Orion, Damage Inc. ovs, ovs. Alt for meget for death magnetic og Black.

 

Ellers piiissse fed koncert, uden tvivl!! Jeg fik også et plektor fra Metallica.

 

Mastodon stank helt vildt, jeg fattede nada af deres performance og deres musik. :S

 

Lamb of God havde tilgengæld pisse fed energi og spillede godt!

 

100% enig! Lige bortset fra det med plektret ;-)

 

Til gengæld fik vi Damage Inc. hihi

Link til kommentar
Del på andre sites

Var der i mandags. Stod tæt ved Chris Adlers trommesæt

 

Mastodon: Dårlig lyd, INGEN bund overhovedet, kunne overhovedet ikke høre stortrommen...alt performance foregik omme på den anden side af scenen, så var pænt skuffet...

 

Lamb of God: Igen dårlig lyd, heller ingen bund, så heller ingen stortrommebulder her... Dog var de fint rundt over hele scenen, og fint at have udkig til Chris fodarbejde, bare ærgeligt man ikke kunne høre hvad han lavede (lidt ligesom at se en video på Youtube uden lyd). Forsangeren bryder jeg mig ikke om, render rundt som var han på speed og råber fuck, fuck, fuck hele tiden... Det kan jeg ikke tage. Så rimelig skuffet der også, og havde ikke store forventninger til Metallicas lyd derefter.

 

Men så lavede de lydprøve på Lars' trommer - HALLELUJA!!! Aldrig har jeg hørt så ond stortromme og gulvtammer før... Ja, gu buldrede de, men jeg synes det var på den fede måde. Metallica havde en hæderlig lyd og spillede godt og energisk - eneste minus var varmen (og manglende væske) og de obligatoriske aber som altid render rundt og skubber til folk :argh:

 

Metallica vil jeg give 4,5 ud af 6 stjerner :tu: Godt at se dem tæt på!

Link til kommentar
Del på andre sites

Var i forum i går.

Jeg havde ikke store forventninger til mastodon, og lyden var da også rigtig dårlig. Vokalen var nærmest ikke eksisterende grundet et mudret lydbillede. Også var der ingen kontakt til publikum.

Det blev bedre med lamb of god. Bedre lyd, og meget bedre kontakt til publikum. Men hvor var Mark Morton?

 

Metallica havde herlig lyd. Det rungede dog lidt, men det lagde jeg kun mærke til i starten. Okay set-liste, men synes ikke broken, beat and scarred er særlig god. Dog var det super fedt med badeboldene til seek and destroy, det gav ligesom ny energi. For det var godt nok varmt og tætpakket.

Link til kommentar
Del på andre sites

Var der i mandags. Stod tæt ved Chris Adlers trommesæt

 

Mastodon: Dårlig lyd, INGEN bund overhovedet, kunne overhovedet ikke høre stortrommen...alt performance foregik omme på den anden side af scenen, så var pænt skuffet...

 

Lamb of God: Igen dårlig lyd, heller ingen bund, så heller ingen stortrommebulder her... Dog var de fint rundt over hele scenen, og fint at have udkig til Chris fodarbejde, bare ærgeligt man ikke kunne høre hvad han lavede (lidt ligesom at se en video på Youtube uden lyd). Forsangeren bryder jeg mig ikke om, render rundt som var han på speed og råber fuck, fuck, fuck hele tiden... Det kan jeg ikke tage. Så rimelig skuffet der også, og havde ikke store forventninger til Metallicas lyd derefter.

 

Men så lavede de lydprøve på Lars' trommer - HALLELUJA!!! Aldrig har jeg hørt så ond stortromme og gulvtammer før... Ja, gu buldrede de, men jeg synes det var på den fede måde. Metallica havde en hæderlig lyd og spillede godt og energisk - eneste minus var varmen (og manglende væske) og de obligatoriske aber som altid render rundt og skubber til folk :argh:

 

Metallica vil jeg give 4,5 ud af 6 stjerner :tu: Godt at se dem tæt på!

Jeg er enig i det hele bortset fra LoG's vokal, men syntes du ikke også, at publikum var sindssygt kedelig? :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg var derinde igår

 

Mastodon: Fantastisk band, med en fantastisk slager forresten.. Lyden var desværre noget !"#(=)#&/"(¤¤... Og det der med kontakt til publikum.. ville det passe til deres musik? Ihvertfald ikke ud for de numre de spillede, synes jeg..

 

Lamb of God: Igen, et ret fedt band.. De spillede rigtig mange fede sange, men igen var lyden ikke det bedste.. også en virkelig skod trommelyd.. men hold kæft en energi de fyrede af.. ham gutten de havde hentet fra unearth til at erstatte Mark Morton var der sgu god gang i.. samme gælder forsanger Randy (dejligt at se ham med langt hår forresten :argh: )

 

Metallica: Metallica metallica metallica... da soundchecket trykkede de første gang stortromme af, vidste jeg bare at det ville blive en fantastisk koncert.. og det blev det!

 

Perfekt setliste, de spillede med fed energi og lyden var overkommelig og til tider god!

 

Og super fedt at de spillede Diamond Head coveret Helpless :tu:

 

Super fedt at se dem igen.. langt federe end sidst i 2007 Århus..

 

 

Alt i alt en super fed koncertoplevelse! Skal selv spille et gig i aften, så kan mærke metallen gennem mine blodårer fra igår, til at give den gas i aften!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er enig i det hele bortset fra LoG's vokal, men syntes du ikke også, at publikum var sindssygt kedelig? :argh:

 

Det danske koncertpublikum er generelt RØVSYGT!!! Derfor ynder jeg også mere og mere at tage til de store koncerter i Tyskland, bl.a. Dream Theater og Opeth... Men Metallica skal man bare se på hjemmebane :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg var derinde i mandags.. stod helt oppe ved hegnet under Mastodon og Lamb Of God, men gik op på balkonen da Metallica skulle til at starte.

Mastodon var dælme ringe... Lamb of God var heller ikke til at råbe hurra for (synes jeg), forsangeren er alt for irriterende at høre på :tu:

 

Metallica var der jo nærmest ild i ! That Was Just Your Life og The End Of The Line fungerer vildt godt til at åbne showet.

Men lyden var mega dårlig der hvor vi stod oppe på balkonen... Det virkede som om at de havde skruet så meget op, at det skrattede.... Det band der havde den bedste lyd var Lamb Of God vil jeg mene :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Var der i mandags. Stod tæt ved Chris Adlers trommesæt

 

Mastodon: Dårlig lyd, INGEN bund overhovedet, kunne overhovedet ikke høre stortrommen...alt performance foregik omme på den anden side af scenen, så var pænt skuffet...

 

Lamb of God: Igen dårlig lyd, heller ingen bund, så heller ingen stortrommebulder her... Dog var de fint rundt over hele scenen, og fint at have udkig til Chris fodarbejde, bare ærgeligt man ikke kunne høre hvad han lavede (lidt ligesom at se en video på Youtube uden lyd). Forsangeren bryder jeg mig ikke om, render rundt som var han på speed og råber fuck, fuck, fuck hele tiden... Det kan jeg ikke tage. Så rimelig skuffet der også, og havde ikke store forventninger til Metallicas lyd derefter.

 

Men så lavede de lydprøve på Lars' trommer - HALLELUJA!!! Aldrig har jeg hørt så ond stortromme og gulvtammer før... Ja, gu buldrede de, men jeg synes det var på den fede måde. Metallica havde en hæderlig lyd og spillede godt og energisk - eneste minus var varmen (og manglende væske) og de obligatoriske aber som altid render rundt og skubber til folk :argh:

 

Metallica vil jeg give 4,5 ud af 6 stjerner :tu: Godt at se dem tæt på!

 

Tror altså stadig det er ganske normal kotume at lyd firmaet får påbud om ikke at aktivere subwoofere mm. i fuld skala før hovednavnet går på.. tænk hvis opvarmningen havde bedre lyd!..sådan var det i hvert fald i 80'erne.. tror sgu stadig det er et af de tricks de bruger.. men var der ikke, så det er bare et gæt.

 

Lydfolk er dygtige i dag.. så hvis anlægget kan producere bund, så skal de nok lave den.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tror altså stadig det er ganske normal kotume at lyd firmaet får påbud om ikke at aktivere subwoofere mm. i fuld skala før hovednavnet går på.. tænk hvis opvarmningen havde bedre lyd!..sådan var det i hvert fald i 80'erne.. tror sgu stadig det er et af de tricks de bruger.. men var der ikke, så det er bare et gæt.

 

Lydfolk er dygtige i dag.. så hvis anlægget kan producere bund, så skal de nok lave den.

Det vil jeg nu mene de gjorde Henrik, lyden kvaliteten i mandags var dårlig under opvarmningen, men det virkede som om at alle højtalerne fik et "løft" og, at lyden blev MEGET bedre under Metallicas performance.

Link til kommentar
Del på andre sites

Så showet i går og blev overrislet ved samme lejlighed.

 

Mastodon:

Dejligt band. Jeg har set dem foran en propfuld Grøn/Arena scene hvor de EJEDE stedet. Det her var lidt anderledes, og med kun 30 minutter til rådighed, og et trommesæt der ikke kunne ses hele scenen rundt (pga. LUs og CAs sæt) kæmpede de lidt med at få publikum med.

 

Lamb of God:

Lam lyd, kunne kun høre højre stortromme. Musikken var meget homogen hele vejen, vokalen er det samme brøleværk som alle de andre NWOAHM bands. Det lærer jeg nok aldrig at synes er fedt.

 

Metallica:

Dybt imponerende scenshow rent visuelt. Jeg var helt væk i deres pyro, lasere og lysende ligkister. Selve performance var også fin, men ikke noget jeg kom op at ringe over. Og der blev ikke spillet særlig mange af mine favoritter.

 

To klagepunkter:

1) F*** nogen dyre fadøl!

2) 80 kroner dyrt "after-party" på The Rock med SURFMUSIK? Hvad sker der lige for dem???

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu