Metallica I Forum


Andreas Nauta

Recommended Posts

Var der i mandags. Stod tæt ved Chris Adlers trommesæt

 

Mastodon: Dårlig lyd, INGEN bund overhovedet, kunne overhovedet ikke høre stortrommen...alt performance foregik omme på den anden side af scenen, så var pænt skuffet...

 

Lamb of God: Igen dårlig lyd, heller ingen bund, så heller ingen stortrommebulder her... Dog var de fint rundt over hele scenen, og fint at have udkig til Chris fodarbejde, bare ærgeligt man ikke kunne høre hvad han lavede (lidt ligesom at se en video på Youtube uden lyd). Forsangeren bryder jeg mig ikke om, render rundt som var han på speed og råber fuck, fuck, fuck hele tiden... Det kan jeg ikke tage. Så rimelig skuffet der også, og havde ikke store forventninger til Metallicas lyd derefter.

 

Men så lavede de lydprøve på Lars' trommer - HALLELUJA!!! Aldrig har jeg hørt så ond stortromme og gulvtammer før... Ja, gu buldrede de, men jeg synes det var på den fede måde. Metallica havde en hæderlig lyd og spillede godt og energisk - eneste minus var varmen (og manglende væske) og de obligatoriske aber som altid render rundt og skubber til folk :-)

 

Metallica vil jeg give 4,5 ud af 6 stjerner ;) Godt at se dem tæt på!

 

Meget enig med dig der Rune, dog så vil jeg hellere give den 5 ud af 6 stjerner :D

 

Men de fjolser som vil skubbe til hinanden, de kan sq gå ned bag ved og "lege"

 

-Kent

Link til kommentar
Del på andre sites

Folk der tager til koncerter udelukkende for at moshe eller bare rende rundt og skubbe, sammenligner jeg med folk der udelukkende tager til fodbold for at slås...

 

Ødelægger det for alle os andre og det er IKKE fordi jeg ikke fyrer den af, for det gør jeg MAX, men kan sagtens gøre inden for min egen "sfære"

Link til kommentar
Del på andre sites

Håber det var en joke?

 

Nej, der er desværre dem der mener at det at moshe til koncerter er en menneskeret ;-)

 

Jo, til Slayer kan jeg "forstå" det - det giver sig selv, at man ikke skal stå foran scenen der, men Metallica er bare det mere "folkeligt" og derfor synes jeg ikke det hører sig til der. Især når vi andre prøver at nyde koncerten og musikken, men istedet bliver kastet rundt og skal koncentrere sig om at holde balancen eller afværge slag. Det pisser mig af på det groveste...!

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej, der er desværre dem der mener at det at moshe til koncerter er en menneskeret :)

 

Jo, til Slayer kan jeg "forstå" det - det giver sig selv, at man ikke skal stå foran scenen der, men Metallica er bare det mere "folkeligt" og derfor synes jeg ikke det hører sig til der. Især når vi andre prøver at nyde koncerten og musikken, men istedet bliver kastet rundt og skal koncentrere sig om at holde balancen eller afværge slag. Det pisser mig af på det groveste...!

Det er da FUCKED UP!?!.. sorry, men det er spasser agtigt og vil ALTID være det.. så kan de sgu lave et lokale nedenunder hvor folk kan slås.. hvor latterligt taberagtigt.. gaaab.

 

Og hvis en eller anden spasser skubbede til mig konstant, så er jeg sgu bange for jeg ville gå !&%#!"!! på ham.. ja sorry, men der går min grænse sgu.

 

Hva faen er der blevet af respekt for andre mennesker..

 

jaja.. jeg er gammel og går ind for demokrati og omtanke overfor mine medmennesker.. ved godt jeg er i undertal ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige for at gyde olie på vandene tror jeg ikke, at Chris mente man bogstavelig talt ser på hinanden og skubber til hinanden med hænderne. Det er vel mere, at man bliver skubbet tilfældigt, når folk hopper rundt og bumper ind i hinanden. Det er i mine øjne en helt naturlig del af (især) heavykoncerter, også selv om jeg ikke er stor fan af det (læs: er blevet for magelig og gammel) og holder mig på afstand. Jeg ved også af erfaring, at bandet på scenen tydeligst kan se hvor meget gang der er i salen, på hvor mange hoveder der vælter rundt. Det er jo ment som en opmuntring til og hyldest af bandet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Skal derind iaften og glæder mig til at se Metallica. Havde engang billet til acdc/metallica på gentofte men, faldt i min kæmpebrandert i søvn opad et hegn og nåede aldrig ind. :argh:

 

Iaften skal det være. Men skruer da lige ned for mine forventninger til Mastodon og Lamb of god efter alle disse negativt ladede indlæg.

 

Jeg holder mig dog fra det der headmoshbanging ( alderen) :hmm:

 

Ville bare lidt ønske at det var Megadeth :doo:

 

Var til Sweden Rock og oplevede en helt fantastisk respekt for andre mennesker.

Ingen skubberi og spadeoptræden, flinke og venlige mennesker.

Link til kommentar
Del på andre sites

Skal derind iaften og glæder mig til at se Metallica. Havde engang billet til acdc/metallica på gentofte men, faldt i min kæmpebrandert i søvn opad et hegn og nåede aldrig ind. :argh:

Jeg ville give alt for at se dit ansigt da du vågnede! :doo::hmm:

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej, der er desværre dem der mener at det at moshe til koncerter er en menneskeret :)

 

Jo, til Slayer kan jeg "forstå" det - det giver sig selv, at man ikke skal stå foran scenen der, men Metallica er bare det mere "folkeligt" og derfor synes jeg ikke det hører sig til der. Især når vi andre prøver at nyde koncerten og musikken, men istedet bliver kastet rundt og skal koncentrere sig om at holde balancen eller afværge slag. Det pisser mig af på det groveste...!

 

 

Hvaså med Lamb of God? lamb of god koncert på youtube

Link til kommentar
Del på andre sites

Du kan da ikke seriøst mene at vokalen er den samme på de bands du lige har nævnt? :)

Med udsving, jo. Måske skiller Trivium sig lidt ud, men de sange jeg har hørt med de andre bands har været skræmmende homogene, og brølevokalen er tilnærmelsesvist den samme. Jeg har desuden ikke noget mod metal vokal som sådan, men så foretrækker jeg bands der ikke nøjes med at lyde gnavne (som metalcore/NWOAHM bandsene), men decideret syge - vi taler f.eks. Emperor, Akercocke og Anaal Nathrakh.

 

Anyways, smag og behag skal ikke diskuteres. Vi har alle ret til vores holdning.

Link til kommentar
Del på andre sites

Med udsving, jo. Måske skiller Trivium sig lidt ud, men de sange jeg har hørt med de andre bands har været skræmmende homogene, og brølevokalen er tilnærmelsesvist den samme. Jeg har desuden ikke noget mod metal vokal som sådan, men så foretrækker jeg bands der ikke nøjes med at lyde gnavne (som metalcore/NWOAHM bandsene), men decideret syge - vi taler f.eks. Emperor, Akercocke og Anaal Nathrakh.

 

Anyways, smag og behag skal ikke diskuteres. Vi har alle ret til vores holdning.

De ligger i samme boldgade, det kan vi godt blive enige om, men jeg synes ikke de lyder ens.

Link til kommentar
Del på andre sites

Med udsving, jo. Måske skiller Trivium sig lidt ud, men de sange jeg har hørt med de andre bands har været skræmmende homogene, og brølevokalen er tilnærmelsesvist den samme. Jeg har desuden ikke noget mod metal vokal som sådan, men så foretrækker jeg bands der ikke nøjes med at lyde gnavne (som metalcore/NWOAHM bandsene), men decideret syge - vi taler f.eks. Emperor, Akercocke og Anaal Nathrakh.

 

Anyways, smag og behag skal ikke diskuteres. Vi har alle ret til vores holdning.

Jeg er fuldstændig enig med dig i det sidste. Synes dog stadig ikke de bands du nævnte lyder ens mht. Vokalen. :)

Nogle af dem gør, men synes godt nok det er forkert den måde du omtalte det på i dit første indlæg :)

Link til kommentar
Del på andre sites

De formåede ikke rigtigt at få folk til at moshe der hvor jeg stod, selvom de gav tegn til det... Folk kunne alligevel ikke høre hvad der foregik :)

HOV! Jeg rendte jo faktisk ind i (Levitate-) Jakob Jansen der inde torsdag. Lille verden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg var der til deres afslutningskoncert i tirsdags, og hold kæft hvor var det fedt!!! Vildt god stemning, og de havde publikum totalt i deres hånd!

Blev dog lidt skuffet over opvarmningsbandende, især Mastodon.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg var der til deres afslutningskoncert i tirsdags, og hold kæft hvor var det fedt!!! Vildt god stemning, og de havde publikum totalt i deres hånd!

Blev dog lidt skuffet over opvarmningsbandende, især Mastodon.

Du får heller ikke den rigtige fornemmelse af bandet, når det kun er opvarmning. Gå til en koncert, hvor de er headline. Så burde du få en anden opfattelse. Dog kan jeg hellere ikke lide Mastodon - her snakker jeg om selve musikken.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu