nikolajn

Omkring Dc

Recommended Posts

Er der ikke nogen herinde, som kunne fortælle lidt om de trommer Drum City engang lavede?

Jeg kan i hvert fald fortælle, at deres high-end trommer (mener de havde flere serier?) er lavet af en blanding mellem nordamerikansk ahorn og afrikansk(?) mahogni og skulle lyde ganske fortræffeligt (jeg har desværre aldrig selv, hverken spillet på eller hørt et DC Custom sæt). Specielt stortrommen skulle være noget for sig. De havde vist også en ganske potent nypris på mellem 20.000-25.000 kr. (vel i slutningen af 90'erne?) Et komplet sæt kan erhverves brugt i dag for relativt få slanter set i forhold til kvaliteten som er i top.

Håber det kunne bruges lidt (og håber da også det er rigtigt det jeg skriver :) - ellers har jeg da misforstået DC Custom trommer fuldstændig ;-) )

VH Rasmus

Edited by Hr.skind

Du tænker nok mest på DC's custom line, som vist var topserien.

Det er ganske fede tønder på trods af at der er rugt de samme kedler som f.eks. newsound, og andre lortemærker brugte.

DC custom mindede hardwaremæssigt en del om pearls gennemgående lugs, også lidt om yamahas recording custom. kedlerne var ganske tykke, men samtidig også ganske vellydende. Spillede engang på et 10, 12, 14, 20 sæt til låns for ca. 10-12 år siden. Det var absolut et fedt sæt. Men som sagt var det custom line serien, som også var toppen af hvad der blev lavet.

Jeg spiller på sådan et trommesæt jeg synes det er meget fedt men jeg skal havet et andet..

så et DC trommesæt er til salg BYD!!! der er remo skind på alle trommerne.