Clinic: Dave Weckl


Gunnar Kristiansen

Recommended Posts

Så er der godt nyt til alle Weckl-fans. Den verdensberømte trommeslager - der netop er kendt for at være en god formidler - afholder to clinics i september.


Det er Modern Drums der har arrangeret de to workshops med Dave Weckl, en verdens absolut hotteste trommeslagere.

 

Dave Weckl har medvirket på et hav af plader med nogle af verdens fineste musikere, samt spillet et utal af live jobs.

 

Dave Weckl slog igennem i starten af 90'erne, da hans latin/fusion spillestil pludselig blev skole for trommeslagere verden over.

 

Dave Weckl har altid været anset som teknisk sublim og god til at formidle i undervisningsøjemed. Dette har også gjort ham til et meget populært clinic "emne".

 

TID & STED

JazzHouse, København

Søndag d. 20. September

Tidspunkt: Kl. 14.00

Entre Kr. 125,-

 

Modern Drums, Århus

Onsdag d. 23. September.

Tidspunkt: Kl. 14.00

Entre Kr. 125,-

 

event_060809_weckl.jpg

 

For yderligere oplysninger, besøg arrangørens hjemmeside via linket herunder.


http://www.moderndrums.dk/
Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis det er kl. 14.00, så må det jo blive lidt pjæk fra gym. :):P

 

Hvad gør man ikke for at komme til at se Dave Weckl? ;)

Det er heller ikke altid nemt at bo helt oppe i Nordjylland. Det tager lidt tid at komme til Århus så.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 5 uger senere...
bare følg linket der er i posten....

 

men et andet spørgsmål: Hvad sker der for at det koster 70 kr. i forsendelse? Kan de ikke bare skrive en på en liste eller noget?

 

Ja, de 70 kr. i forsendelse er virkelig forrykt! Og det hjælper ikke på min opfattelse af Modern Drums, i hvert fald. Til gengæld medsendte de reklamer i forsendelsen. :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, de 70 kr. i forsendelse er virkelig forrykt! Og det hjælper ikke på min opfattelse af Modern Drums, i hvert fald. Til gengæld medsendte de reklamer i forsendelsen. :argh:

 

De kr 70 i forsendelse er en vægtig grund til, at jeg vælger ikke at tage til den clinic. Aage startede med at kræve samme pris, da de lavede Simon Phillips-clinic´en for nylig, men de fandt da ud af, at det ikke holdt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nogen der har noget at fortælle?? Var det fedt i KBH?

 

Jeppe

 

 

Jeg synes det var rigtig fedt og lærerigt.

Super cool fyr, med en god portion humor.

 

Og egentlig imponerende, hvor lidt han faktisk spillede trommer i de 2 timer det varede. Til gengæld gav de ting han sagde mening. :)

 

Jeg synes i hvertfald jeg blev inspireret og klogere efter 2 timer i selskab med ham.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes det var rigtig fedt og lærerigt.

Super cool fyr, med en god portion humor.

 

Og egentlig imponerende, hvor lidt han faktisk spillede trommer i de 2 timer det varede. Til gengæld gav de ting han sagde mening. :)

 

Jeg synes i hvertfald jeg blev inspireret og klogere efter 2 timer i selskab med ham.

 

Helt enig. Dejligt at se, at den umusikalske tilgang til tingene, han så tit bliver beskyldt for, ikke ser ud til at holde vand.

 

Har stor respekt for ham som trommeslager og musiker.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes det var rigtig fedt og lærerigt.

Super cool fyr, med en god portion humor.

 

Og egentlig imponerende, hvor lidt han faktisk spillede trommer i de 2 timer det varede. Til gengæld gav de ting han sagde mening. :)

 

Jeg synes i hvertfald jeg blev inspireret og klogere efter 2 timer i selskab med ham.

 

...

DYB MISUNDELSE ;-)

...

Link til kommentar
Del på andre sites

Det var helt fantastisk. Den mand er bare outstanding.

Så ham første gang i 1993. Det er bemærkelsesværdigt, hvordan han bare formår at blive bedre og bedre.... Lidt ligesom god vin, der bliver endnu bedre med årene.

 

 

Det var også først i 1994 han rigtigt, bevidst tog rebound/Freddie Gruber stilen til sig. Men ja, det var en kæmpe fornøjelse begge steder.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst LauKeiding
Han frabad sig på JazzHouse at man optog ham på video, så måske det var en god ide at respektere dette…? :doo:

 

Ja naturligvis. Men Modern Drums selv fik lov at optage ham.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu