Dürums I København...


difquin

Recommended Posts

  • Svar 59
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Så fik jeg smagt vidunderet, og den var lige i øjet! Brødet var helt som det skulle være, og kødet var rent faktisk kød og ikke den klæge fars, som man bliver spist af med mange steder. Stor tak til Rasmus D for tippet.

 

Til alle jer, der endnu ikke har prøvet pladestegt dürumbrød (og bor i Kbh): smut ned på LAVAS og få kørt svinet ind!

 

Jeg kan i øvrigt anbefale en tyrkisk drikkeyoughurt som tilbehør. Det giver lige måltidet et pift, og så giver det ro til maveregionen ovenpå de rå mængder chili, man selvfølgelig får losset i sin rulle.

Link til kommentar
Del på andre sites

Lad mig lige tilføje, at brødet - så vidt jeg kunne fornemme - faktisk var groft! Det ser man ikke tit, og det gjorde oplevelsen dét større.

 

Satans, var ellers på besøg hos nogen ude på Nørrebro og gik forbi den pågældende Lavas og fik at vide, at de skulle være fantastiske - nåede desværre aldrig derind!

 

Det må blive næste gang!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 måneder senere...

Inspireret af denne tråd har jeg nu prøvet alle steder på Nørrebrogade med ægte shawarma (ikke sådan noget farspjat - det ville jeg ikke engang give en hund). Er netop blevet færdig i dag og der er kun et eneste sted der består. Det skal lige siges at jeg er en habil kok og madentusiast.

 

Det eneste sted jeg kan anbefale er Lebanon - en lille biks der reklamerer med libanesisk shawarma. Den ligger på Nørrebrogade, lige efter nørrebros runddel på højre side, hvis man kommer fra centrum.

 

De kan deres shit - der er ting de ikke har - men det de har er godt:

 

1. Kødet er perfekt krydret, fuldstændig reelt og fantastisk saftigt

2. Dürümbrødet er ikke hjemmelavet men virkelig i orden - ikke noget standard fis!

3. Hummusen (som der jo SKAL i en Dürüm) er hjemmelavet og helt fantastisk lækker

4. Salaten er frisk

 

Men det kan sagtens blive bedre:

 

1. Ingen syltede grøntsager og chili (som de f.eks. serverer på Kebabistan, hvor de til gengæld krydrer kødet helt forkert)

2. Ingen tahindressin (som fucking INGEN udover de klassiske kebabber på støget serverer. TELL ME FUCKING WHY!)

3. Standard chilidressing (olie, chiliflager, tomatkoncentrat). Den smagte super - men hvis man skal have 6 kokkehuer skal man lave en rigtig god chilidressing.

4. Ingen persillesalat

 

Den får 4 ud af 6 kokkehuer. Restauranten er som beskrevet ikke perfekt - men det er det eneste sted på Nørrebrogade hvor de ved hvad de laver. Jeg gider ikke engang give anmeldelser af de andre - det er bare ikke godt nok! Lavas var heller ikke et ordentligt sted.

 

Så hvis i skal have kebab på Nørrebrogade er der fra nu af kun et sted - og ja - de har også åbent kl 2 om natten!

 

Peace out og god appetit!

Peter

Redigeret af Gæst
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu