Dobbelpedal Eller Ej


Meyham

Recommended Posts

Hey.. Er ikke sikker på om den her post passer så godt lige her men anyway.

 

Har spillet på trommer i snart 6 måneder, hvori jeg har haft et trommesæt i godt 5 månder.. Det samme gælder for min double pedal som jeg fik dagen før jeg hentede mit sæt..

Jeg ser tit at folk siger at man bør vente med double pedal til man har spillet i noget tid men hvor meget ville det betyde hvis jeg nu efter så relativt langt tid skiftede den ud men en single pedal ? Og i så fald hvor meget billigerer er en single end double ??

Jeg ville nemlig i så fald sælge den double pedal jeg har nu (DW 7000)..

 

Så for lige at opsummere. Ville det gøre nogen forskel nu, hvis ja ville den pedal jeg har nu kunne byttes eller sælges for en pris høj nok til at købe en (brugt) high end pedal +/- 2-300 kr

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså, det kommer meget an på hvad du har tænkt dig at spille? Hvis du skal bruge den til swing eller pop, er der jo ikke så forfærdeligt meget at bruge en dobbeltpedal, men hvis du vil spille hård rock eller metal, så behold da for guds skyld din dobbeltpedal, og kom godt fra start!

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså, det kommer meget an på hvad du har tænkt dig at spille? Hvis du skal bruge den til swing eller pop, er der jo ikke så forfærdeligt meget at bruge en dobbeltpedal, men hvis du vil spille hård rock eller metal, så behold da for guds skyld din dobbeltpedal, og kom godt fra start!

 

Mine 3 favorit bands er:

-In Flames

-Opeth

-Tool

 

Så jeg regner meget med at komme til at spille metal, men jeg tænker bare at det måske ville være nemmere at lære at spille at spillede hurtigt hvis jeg var nød til at bruge en pedal.

En anden ting som dog ikke bør tages meget ind i den endelige konklusion er at jeg svært gerne vil prøve en pearl demon drive

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil mene du skal beholde- og bruge din dobbeltpedal. Startede selv med en 6 måneder efter jeg begyndte med at spille trommer, og det med farten er intet problem (hentyder til single pedal). Man bruger oftest også dobbeltpedalen til at kunne slappe mere af i hurtige passager i numre.

Altså bruge begge pedaler til at spille et beat (??) istedet for kun den ene. Da det er Tool og Opeth vi snakker om, er det (imo) et must med dobbeltpedal. Spiller selv meget Dream Theater, og det er stort set det samme. Sum up - brug den nu, arbejd dig op med den tidligst muligt :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Som Henrik siger er problemet jo som regel at man starter med en singlepedal, og derfor har en bedre højre- end venstrefod, og det er en træls ting, dette kan du nok i høj grad undgå ved at øve med dobbeltpedal fra starten.

Link til kommentar
Del på andre sites

Okay.. Så har jeg lige et spørgsmål til.. Er der nogen som kender til nogen gode pedal køller ? Dem jeg har nu er standard og har hørt det skulle være ganske meget forskel på hvilke køller man har til sine pedaller.. Kunne godt tænke mig den lyd som.. Ehm ja som alle andre har -.-.. Ikke ligefrem den der død syge lyd som kommer når man har trigger på men ligesom mange metal slagere har.. Den eneste måde jeg kan få den lyd frem på lige pt er hvis jeg fylder min bass drum ud med puder men så bliver den så lav at jeg ikke kan høre mine enkelt slag.

Og hvor meget koster sådan en ? Køre lidt på budget og har nogle andre ting jeg prioriterer højere.

Link til kommentar
Del på andre sites

Okay.. Så har jeg lige et spørgsmål til.. Er der nogen som kender til nogen gode pedal køller ? Dem jeg har nu er standard og har hørt det skulle være ganske meget forskel på hvilke køller man har til sine pedaller.. Kunne godt tænke mig den lyd som.. Ehm ja som alle andre har -.-.. Ikke ligefrem den der død syge lyd som kommer når man har trigger på men ligesom mange metal slagere har.. Den eneste måde jeg kan få den lyd frem på lige pt er hvis jeg fylder min bass drum ud med puder men så bliver den så lav at jeg ikke kan høre mine enkelt slag.

Og hvor meget koster sådan en ? Køre lidt på budget og har nogle andre ting jeg prioriterer højere.

Link til kommentar
Del på andre sites

Okay.. Så har jeg lige et spørgsmål til.. Er der nogen som kender til nogen gode pedal køller ? Dem jeg har nu er standard og har hørt det skulle være ganske meget forskel på hvilke køller man har til sine pedaller.. Kunne godt tænke mig den lyd som.. Ehm ja som alle andre har -.-.. Ikke ligefrem den der død syge lyd som kommer når man har trigger på men ligesom mange metal slagere har.. Den eneste måde jeg kan få den lyd frem på lige pt er hvis jeg fylder min bass drum ud med puder men så bliver den så lav at jeg ikke kan høre mine enkelt slag.

Og hvor meget koster sådan en ? Køre lidt på budget og har nogle andre ting jeg prioriterer højere.

bedste kølle på markedet er efter min mening: Pearl Quad Beater.. giver dig 4 forskellige lyde at lege med.. især de 2 plastic sider vil være af interesse for dig.. desuden er det en kølle med en super god balance.. bruger den på alle mine pedaler.. både Pearl og DW pedaler!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jamen så vil jeg da købe sådan en quad beater og prøve den.

 

Jeg ville ellers anbefale sån en tama fætter hvor hovedet kan vinkles, de er utroligt fede at spille med.

 

Og lyden, tja jeg spiller med monitor eller høredimser på i øveren og jeg tror at det er mere end almindelig svært at opnå en lyd fra eks. cd er uden at mixe den.

 

:argh:

 

-Tomas

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil så anbefale Iron Cobra køllerne som fås i hhv. filt, træ og plastik - træ skulle vist være rimelig godt for at få en god klik lyd ud af trommen. Det kombineret med en Danmar metal patch, så får du sikkert... alt for meget klik :tu:

 

Men et godt råd er - lær for guds skyld at blive steady. Jeg har desværre set mange trommeslagere som er startet ud med dobbeltpedal og tror de kan skyde den af i tempo hjernedød, hvor resultatet så bliver, at det hele falder til jorden, fordi det er så utight! :argh:

 

Og en anden ting - lær at slå hårdt - også med pedalerne!

 

Jeg opfatter mig selv som rock trommeslager der kan noget dobbeltpedal. Da jeg i sin tid fik en dobbeltpedal gik der næsten 2 år før jeg kunne spille ordenligt på den... og nu bruger vi næsten ikke andet end dobbeltpedal i vores musik :P

Link til kommentar
Del på andre sites

lydder måske meget nybegynder agtigt, men sidder hihatten så bare "nede" hele tiden? og bruger man så to stortrommer?

 

Nogle bruger 2 stortrommer men det er noget dyrere både fordi man skal have to stortrommer.. 2 sæt skind og 2 pedaler. Men man kan godt bruge to.. Ellers bruger man en doublepedal som jeg lige smider et billed af..

 

med hensyn til hihat så sider den enten normalt og så må man lade vær med at bruge den, men man kan også købte noget til sit hihat stativ så man både kan have hihaten nede eller oppeAxis_pedal.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvorfor søren starte med en enkelt pedal, når man allerede ved man kommer til at spille metal, og derfor skal bruge en dp eller 2 stortrommer?

 

Efter min erfaring er at det bedste du kan gøre, at starte i et langsomt tempo, og øve det til det sidder der hvor du spiller det uden at tænke over det, og så derfra langsomt sætte temopet op. Det er dog lige så vigtigt at du øver begge ben lige meget. Det vil sige, at du kan spille det samme med begge ben, og har den samme slagkraft i begge ben, for ellers kommer det til at lyde haltende hvis du f.eks bruger dp.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu