Pizza?! Hvad Sker Der?


Lücking

Recommended Posts

Hej trommetæskere..

 

Nu bliver jeg simpelthen nødt til at høre hvad der foregår i Danmark..

 

Hvad sker der for at alle husmødre som laver pizza i hjemmet lægger osten oven på fyldet?

 

Der er jo en grund til at det hedder "Tomat, ost, skinke" Ikk? Det er nemlig rækkefølgen det skal lægges på dejen!!

 

Jeg elsker pizza og laver selv 4-5 herhjemme til frokost efter skole når jeg kommer hjem, og hvis jeg laver den andre steder end hos mig selv kommenterer folk hvorfor osten ikke ligger øverst!

 

Er osten øverst? Det tror jeg ikk den er!! Pizza google..

 

Please gik jeres mening.. Og sig i er enige, for det er da det eneste rigtige, ellers kan man jo ikke se hvad der er på pizza'en :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes det er et større problem at folk kalder alt hvad der indeholder dej, ost, tomat m.m. for pizza! Et stykke dej klasket i en dyb bageplade, hvorefter den bliver voldtaget med tomatpuré, dårlig ost, jakabov m.m. er IKKE pizza!

 

Jeg kan til dels godt forstå at italienerne vil have "patent" på pizza. Hvad ville vi danskere ikke sige til hvis vores stork blev voldtaget til den lignede en gråspurv og derefter stadigt kalde den en stork.

 

 

En pizza skal være simpel med gode friske råvarer!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes det er et større problem at folk kalder alt hvad der indeholder dej, ost, tomat m.m. for pizza! Et stykke dej klasket i en dyb bageplade, hvorefter den bliver voldtaget med tomatpuré, dårlig ost, jakabov m.m. er IKKE pizza!

 

Jeg kan til dels godt forstå at italienerne vil have "patent" på pizza. Hvad ville vi danskere ikke sige til hvis vores stork blev voldtaget til den lignede en gråspurv og derefter stadigt kalde den en stork.

 

 

En pizza skal være simpel med gode friske råvarer!

Kan ikke helt se hvilken relevans det har for mit problem?

 

Og måske er det ikke alle der laver pizza som dig med "voldtaget tomatpuré, dårlig ost, jakabov"..

Link til kommentar
Del på andre sites

I dette land anvendes ost i varme retter ofte som gratinering.

 

Mon ikke det er der, husmødrenes stilforvirring er opstået?

 

Chili con carne laves også oprindeligt med skært kød - men da den ligger pænt op ad millionbøffen, har hakket okse sneget sig ind i den ret.

 

Sådan er der nok flere fordanskninger.

Link til kommentar
Del på andre sites

ja nu forholder det sig sådan, at jeg har arbejdet på et ægte italiensk pizzeria.

Så må hellere øse af min overdrevne erfaring... (var bud)

 

Pizzaen blev lavet således:

 

Tomatsauce. Ost. Fyld.

 

Fyld i følgende rækkefølge:

 

Oksekød. Løg. Pepperoni. Oliven. Ananas.

 

+ EKSTRA ost ovenpå pizzaen.

 

Så egentlig er der jo ost både i bund og i top hvis man vælger den rigtig fede og vamle af slagsen..

 

Det var forresten Pizza Verona i Odense jeg arbejdede for... Tyrkiske ejere.. så ægte italiensk er vel så meget sagt..

 

:)

Redigeret af PeterBeier
Link til kommentar
Del på andre sites

ja nu forholder det sig sådan, at jeg har arbejdet på et ægte italiensk pizzeria.

Så må hellere øse af min overdrevne erfaring... (var bud)

 

Pizzaen blev lavet således:

 

Tomatsauce. Ost. Fyld.

 

Fyld i følgende rækkefølge:

 

Oksekød. Løg. Pepperoni. Oliven. Ananas.

 

+ EKSTRA ost ovenpå pizzaen.

 

Så egentlig er der jo ost både i bund og i top hvis man vælger den rigtig fede og vamle af slagsen..

 

Det var forresten Pizza Verona i Odense jeg arbejdede for... Tyrkiske ejere.. så ægte italiensk er vel så meget sagt..

 

:)

 

Ümüt hedder han vist. Man er vel pizzakongen! Det ligger vist i Allégade.

Link til kommentar
Del på andre sites

er jeg den eneste der har prøvet at bestille en pizza i spanien, tror jeg, hvor der var en ingridiens eller to jeg ikke forstod? nåh, jeg tænkte, resten ser da godt ud, så den bestiller vi da :) pizzaen bliver serveret med osten øverst ;):nuke::):nuke: nåh, jeg kommer over det og sætter tænderne i den forkerte pizza. Ved anden bid rammer smagen af; pepperoni, rød peber, oksekød, og de ukendte ingridienser: rejer, skiver af æg, og kapers. dårlig kombi sku jeg hilse og sige! hvorfor fylden skal ovenpå! :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså helt rigtig italiensk pizza er således:

 

En god dej, hvor mindst halvdelen er dürum-mel. Den skal have masser af tid til at have.

 

Når dejen er rullet ud, giver du den et lag tomatsovs (eller puré, eller andet). Derefter skærer du rigtigt mozerella i skiver, eller smuldrer det (kan blive lidt svært).

 

Derefter tager du fyldet, som skal være simpelt og god kvalitet! Derfor skal der ikke være skinke, oksekød, pepperoni, bacon osv. på én og samme pizza - Det er i mod italiensk skik!

 

Der findes to slags pizzaer - Italiensk kvalitets pizza, og dansk/tyrkisk pizza, som er dej med klamme ting, som man normalt aldrig ville spise, men når det bliver varmet passer det perfekt til drengeaften, og tømmermænd.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu