Mike Manieri's Trommeslager


Hydrex

Recommended Posts

Da jeg var på ferie i Kreta så jeg noget græsk tv, og endte på en kanal der havde noget der hed Jazz Hour. Fair nok, kiggede jeg lidt på så! Så var der noget med en xylofonspiller der hed Mike Manieri eller sådan, og jeg lagde mærke til hans trommeslager som var mother******* led! Hold kæft han kunne da tromme!

 

Så ville jeg høre om nogle af jer, garvede trommeslagere, ved hvem han er? Han er sort, kan det tilføjes :lol:

 

Heeelp me, jeg vil altså se mere med ham!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm.. kan ikke lige hjælpe med det konkrete spørgsmål, men bare tilføje, at hvis du kan li Manieri, så kan du nok også lide hans gruppe Steps Ahead, som han dannede sammen med saxofonisten Michael Brecker i 70'erne. De har både haft Peter Erskine og Steve Smith med på trommerne :bah:

Jeg synes specielt tre plader er virkelig suveræne: Steps Ahead, Islands og Live from Tokyo.

 

Tjek dem ud, når du får tid :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm.. kan ikke lige hjælpe med det konkrete spørgsmål, men bare tilføje, at hvis du kan li Manieri, så kan du nok også lide hans gruppe Steps Ahead, som han dannede sammen med saxofonisten Michael Brecker i 70'erne. De har både haft Peter Erskine og Steve Smith med på trommerne :D

Jeg synes specielt tre plader er virkelig suveræne: Steps Ahead, Islands og Live from Tokyo.

 

Tjek dem ud, når du får tid :lol:

Er en af de to sorte eller hvide? Bare så jeg kan udelukke den ene :bah:

Link til kommentar
Del på andre sites

De er begge hvide, men er nogle af de bedste trommeslagere overhovedet - efter min mening - derfor er ham den sorte du efterspørger helt sikkert en tophaj. Manieri har for længst vænnet sig til den højeste standard. Har du tjekket linket et par poster længere oppe? Det kan være, du kan få et svar der?

Link til kommentar
Del på andre sites

De er begge hvide, men er nogle af de bedste trommeslagere overhovedet - efter min mening - derfor er ham den sorte du efterspørger helt sikkert en tophaj. Manieri har for længst vænnet sig til den højeste standard. Har du tjekket linket et par poster længere oppe? Det kan være, du kan få et svar der?

Ja, jeg tjekkede linket, men fik ikke det store ud af det... Kunne ikke rigtig finde rundt i navnene :D Er også træt, kom hjem kl. halv 4 i nat og tog i skole idag :unsure: :bah::lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kender godt Mike Manieri. Suveræn xylofonspiller.

Han spillede i sin tid i 80'er-fusionsbandet Steps Ahead med bl.a. saxofonisten Mike Brecker.

Det var noget ret outreret musik, de lirede af.

Men dengang var det Steve Smith og Peter Erskine der sad bag tønderne.

Aner ikke, hvem han spiller med i dag.

Link til kommentar
Del på andre sites

Inden gruppen blev døbt "Steps Ahead" hed de bare Steps, og det var med Steve Gadd på trommer. Derefter startede Steps Ahead med Michael Brecker, Eddie Gomez, Peter Erskine, Mike Maineri og til tider Elaine Elias på klaver.

 

Jeg kunne forestille mig at den koncert du har set er fra glyptoteket i København, som jeg eftersigende tror er en af de eneste optagelser med dem på video. Det er med ovenstående besætning, og kan købes på dvd diverse steder, FED dvd.

 

Idag synes jeg gruppens lyd og std. er faldet, dog er det med en superfed trommeslager: Clarence Penn, som til dagligt spiller meget med Randy og Michael Brecker. Det er stadig Mike Maineri som styre bandet orkestret, men jeg må sige at den tid med Peter Erskine 100% ER DET FEDESTE FUSION EVER :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kender godt Mike Manieri. Suveræn xylofonspiller.

Han spillede i sin tid i 80'er-fusionsbandet Steps Ahead med bl.a. saxofonisten Mike Brecker.

Det var noget ret outreret musik, de lirede af.

Men dengang var det Steve Smith og Peter Erskine der sad bag tønderne.

Aner ikke, hvem han spiller med i dag.

Jamen, den video jeg så var ikke her fra de seneste par år. Den må have været mindst 10 år gammel, tror jeg!

Link til kommentar
Del på andre sites

Inden gruppen blev døbt "Steps Ahead" hed de bare Steps, og det var med Steve Gadd på trommer. Derefter startede Steps Ahead med Michael Brecker, Eddie Gomez, Peter Erskine, Mike Maineri og til tider Elaine Elias på klaver.

 

Jeg kunne forestille mig at den koncert du har set er fra glyptoteket i København, som jeg eftersigende tror er en af de eneste optagelser med dem på video. Det er med ovenstående besætning, og kan købes på dvd diverse steder, FED dvd.

 

Idag synes jeg gruppens lyd og std. er faldet, dog er det med en superfed trommeslager: Clarence Penn, som til dagligt spiller meget med Randy og Michael Brecker. Det er stadig Mike Maineri som styre bandet orkestret, men jeg må sige at den tid med Peter Erskine 100% ER DET FEDESTE FUSION EVER :tu:

Det kunne godt have været Clarence Penn, men jeg kan se på billeder af Clarence Penn, at hans trommesæt er "lille" i forhold til den trommeslagers sæt, jeg så :-o

Link til kommentar
Del på andre sites

Inden gruppen blev døbt "Steps Ahead" hed de bare Steps, og det var med Steve Gadd på trommer. Derefter startede Steps Ahead med Michael Brecker, Eddie Gomez, Peter Erskine, Mike Maineri og til tider Elaine Elias på klaver.

 

Jeg kunne forestille mig at den koncert du har set er fra glyptoteket i København, som jeg eftersigende tror er en af de eneste optagelser med dem på video. Det er med ovenstående besætning, og kan købes på dvd diverse steder, FED dvd.

Det er ikke korrekt at det er den eneste DVD med Steps Ahead.

 

Jeg ejer denne DVD som både rummer en koncert med Lee Ritenour (FED!!) og en med Steps Ahead.

 

Steps Ahead-koncerten er optaget i Tokyo i 1986 og det er en ung Steve Smith der spiller trommer. Mange af numrene er MEGET outrerede, men der er også nogle fede imellem.

Personligt har jeg købt DVD'en pga. Lee Ritenour-koncerten, men så får man da lidt ekstra med.

 

Begge koncerter er med fantastisk dygtige musikere.

Det er forresten Carlos Vega der spiller trommer på Lee Ritenour-koncerten. Kæft, han er sej!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Steps Ahead-koncerten er optaget i Tokyo i 1986 og det er en ung Steve Smith der spiller trommer. Mange af numrene er MEGET outrerede, men der er også nogle fede imellem.

 

Har cd'en fra samme koncert - den er legendarisk og hold kæft, hvor er det fedt. Simon, der skal vist ikke meget til, før du synes, musik er outreret. Det meste af Steps Ahead-koncerten er da ekstremt melodisk og pænt med enkelte mere eller mindre syrede soloindslag. Så også lige din totale afvisning af metal i et andet indlæg- Du må da vist til at udvide din horisont en smule :gross: Der er så meget fed musik derude, du går glip af med den indstilling :kiss:

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er ikke korrekt at det er den eneste DVD med Steps Ahead.

 

Jeg ejer denne DVD som både rummer en koncert med Lee Ritenour (FED!!) og en med Steps Ahead.

 

Steps Ahead-koncerten er optaget i Tokyo i 1986 og det er en ung Steve Smith der spiller trommer. Mange af numrene er MEGET outrerede, men der er også nogle fede imellem.

Personligt har jeg købt DVD'en pga. Lee Ritenour-koncerten, men så får man da lidt ekstra med.

 

Begge koncerter er med fantastisk dygtige musikere.

Det er forresten Carlos Vega der spiller trommer på Lee Ritenour-koncerten. Kæft, han er sej!!

Jeg har cd'en "Alive in L.A." med Lee Ritenour. Hvis du er stor fan af ham, så køb den! Den er for lækker. Der er iøvrigt Sonny Emory der spiller lækre Yamaha-baljer derpå, og Melvin Davis på bas.

 

Lige en anbefaling :gross:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu