Stortromme Uden Tone


sebbe

Recommended Posts

Hey har lige skiftet skind ( Remo Coated emperor ) på min 16 " gulvtam. Har aldrig prøvet at skifte skind før så er meget nybegynder på dette område ;). Mit problem er den bliver ved med at have sådan en total buldrende lyd og der er ingen tone i det. Har kigget på rigtig mange tips om det herinde og jeg har har kigget rigtig meget på youtube om emnet kan bare ikke få den til at lyde af noget alligevel. Nogle der har nogle gode tips til at komme af med den buldrende lyd og tips til at få noget mere tone ??? Har prøvet at ligge dæmper-ringe på ( dette synes jeg dræber lyden totalt ) og har også prøvet med at sætte små stykker gaffa-tape på.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja har prøvet at stemme bundskindet meget op. Har ikke skiftet bundskindet så det kan vel også godt spille ind da det er et meget gammelt og slidt skind. Har købt ind til at bunden også skal skiftes. Det er et gammelt Tama Royalstar sæt der er i ret dårlig stand så måske er det også derfor

Link til kommentar
Del på andre sites

ellers kunne et coated powerstroke 4 være vejen frem. Emperor kan tit imo være svært at få en god dyb tone ud af, uden at man får "bulderet" med, som du også selv siger. Et ps4 kan tit hjælpe på dette, og så er det måske et af de skind, der er mest ligeglad med, hvilken tromme der sidder under det :tu: jeg har blandt andet både hørt og set in person hvordan de har forvandlet en 16¨ og 18¨ gretsch catalina rock fra blafrende, lidt nosseløse men alligevel ganske standart gulvtammer(med coated emperor) til gennemført onde helvedestrommer med kugler på størrelse med et mindre kontinent ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja har prøvet at stemme bundskindet meget op. Har ikke skiftet bundskindet så det kan vel også godt spille ind da det er et meget gammelt og slidt skind. Har købt ind til at bunden også skal skiftes. Det er et gammelt Tama Royalstar sæt der er i ret dårlig stand så måske er det også derfor

 

Check at begge ende er plane.. læg den uden skind på, på en glasplade/vindue, det må ikke kunne vippe selv det mindste!

 

Hvis det er i orden, så check at kanterne ikke er slidt flade.. ved meget gamle sæt er det ikke umuligt.. for slet ikke at snakke om store hak i kanterne og lignende.

 

Jeg har nu aldrig haft problemer med Emperor.. men jo, de kræver en indsats for at stemme rent. ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu