Dr Licens


kekle3

Recommended Posts

Betal dog for pokker den licens.

 

Jeg kan slet ikke forstå hvorfor man ikke bare kan sluge den udgift på kant med så meget andet.. Som Rasmus D så flot skriver, så bidrager de licens penge altså i den grad til en masse super god underholdning, nyheder, dokumentarer osv. osv. - Javist... Talent 09 er måske ikke lige en succes i vores øjne, men det er ufatteligt populært, så hvorfor ikke lave det?

 

Der er sikkert også en masse som slet ikke kunne forstå de sorte spejdere, men du kan da ikke forvente at Danmarks største medievirksomhed skal til at vælge deres produktioner så de kun rammer én målgruppe?

 

-

 

Jeg er oprigtigt talt forarget over systemnassere som ikke betaler deres licens.. Come on mand..

Link til kommentar
Del på andre sites

Problemet består jo i at man ikke kan træffe et aktivt valg. Alle andre tv-stationer finansierer deres udgifter via reklamer. Det er irriterende at der er reklamer lige når Rambo er ved at blive skudt med en bazooka, men ikke desto mindre er der tale om udbud og efterspørgsel. Sådan er det ikke med DR. Befolkningen er tvunget til at tage DR med, hvis de vil have et medie i huset. Problematisk.

 

Jeg mener at et alternativ kunne være tv-pakker, hvor man vælger de programmer man vil have og betaler for dem. De TV stationer der ikke leverer en god nok varer må så dreje nøglen om. Konkurence medfører en højere kvalitet.

 

Diskussionen omkring en public service kanal er ikke længere aktuel; alt hvad der er på programmet efterhånden på DR er jo underholdning i den lave ende af skalaen. Det er underlødigt ud over alle grænser ... men sådan er det jo med monopoler - der findes 3 i Danmark og DR er ét af dem (DSB og Tipstjenesten hiver også penge i statskassen).

 

 

 

... jeg kunne blive ved. Det forskåner jeg jer dog for.

 

 

Men for nu at svare på dit spørgsmål; nej, du kan ikke lade være med at betale. Det kan du ikke, fordi det i kosmisk perspektiv er usselt. Desværre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Som cynic siger er det jo fordi DR ikke sender reklamer.. Og hvis jeg skal være helt ærlig vil jeg sgu også hellere betale lidt mere for ikke at skulle se alle de reklamer. Desuden kommer man også hurtigt til at bruge længere tid foran fjernsynet hvis der er reklamer hvert 10 min. Så i stedet for at bruge 20 min. bruger man 30. Det er tid man kunne ha' brugt på at tjene penge ind til licens. For hvis man skal være helt ærlig hvor mange rejser sig så fra sofaen og vasker op når der er reklamer ? Man går da allerhøjest på WC

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg betaler gerne.

 

Syntes DR sender meget godt, samt de sætter mere fokus på musik end så mange andre. Tænk her på skala/voice osv... Dog kan jeg godt forstå modstanden af medielicens. Det er sku ikke muligt at få en forbindelse der er under 256 kb - mere - hvem gider iøvrigt have det? - Ergo, er det ikke muligt at vælge det fra.

 

Men som sagt betaler jeg gerne. DR2 er det hele værd! Kan ikke undvære deadline samt deadline 2 sektion. For ikke at nævne alle deres temaer og dokumentere.

 

Og så slipper man for reklamer, der ellers kun ville gøre en dummere :D .

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...
Der er sikkert også en masse som slet ikke kunne forstå de sorte spejdere, men du kan da ikke forvente at Danmarks største medievirksomhed skal til at vælge deres produktioner så de kun rammer én målgruppe?

 

Jeg er helt på linje med dig der!

 

Her vil jeg bringe enkelte citater fra Public service aftalen indgået mellem kulturministeren og DR:

 

"Indledning

Danske public service-medier udfylder en vigtig rolle som skaber og formidler af dansk

kunst og kultur, ligesom disse medier er uundværlige for den demokratiske debat. For

at sikre denne rolle indgår kulturministeren og DR nedenstående kontrakt om DRs

public service-virksomhed."

 

"1. Public service-formål

DR er forpligtet over for hele befolkningen til via fjernsyn, radio og internet eller lignende

at sikre et bredt udbud af programmer og tjenester omfattende nyhedsformidling,

oplysning, undervisning, kunst, og underholdning."

 

Desuden bringes fire væsentlige punkter:

"DR skal i det samlede udbud af programmer og tjenester:

  • Styrke borgernes handleevne i et demokratisk samfund [...]
  • Spejle Danmark og danskerne [...]
  • Stimulere kreativitet og kultur [...]
  • Fremme viden og forståelse [...]

"

 

Der er ydermere krav til indhold i programmer og tjenester, og husk på, at DR er det eneste danske medie, der kan ses af alle danskere, der tilbyder tjenester til handicappede.

 

Forestil Jer en kommerciel, der vil levere (og kunne levere) samme standarter!

 

Jeg vil også gerne henvise til mit tidligere indlæg.

 

Betal din licens. Se det som en skat - en samfundspligt.

 

Og den her:

Konkurence medfører en højere kvalitet.

-Er absolut ikke en velovervejet endegyldig konklusion på noget som helst. Det kan godt være, at det står i nogle liberalt-inspirerede lærebøger på CBS, men det er så absolut ikke sandheden. (Men det er jo en helt anden diskussion).

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 uger senere...

jeg er af den holdning, at man skulle lave en box der kunne "se" hvor meget man så DR. Så hvis man fx så dr. en time om året kunne de kræve sine f**** penge fra dem der ser det, så de slipper for reklamer, og dem der ikke ser det slipper for at betale penge :(

Link til kommentar
Del på andre sites

Synes også det er underligt at vi skal betale 250.000 til "Kalle-pimp" fordi han vinder et "talent"-show.

 

Desuden er snart den eneste kanal jeg ville gide at betale licens til DR2.

 

Fatter heller ikke vi skal støtte tv2. God journalistisk, men til tider markant borgerlig (propaganda).

Come on! Henrik Qvortrup som POLITISK REDAKTØR.. tidligere spindoktor for Fogh + redaktør for Se og Hør.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu