Nyt Grej Igen


Dennis Hentrich

Recommended Posts

Jeg er sgu kommet til at købe nyt grej igen.

 

Tja, som i nok kan gætte ud fra billedet, så er det noget Ludwig.

Ludwig007.jpg

Hov, det var sgu ikke kun én tromme ;)

Ludwig011.jpg

Flere endnu.

Ludwig014.jpg

Ja, det var sgu et helt sæt jeg kom til at købe. Her ser man næsten det hele.

Ludwig017.jpg

 

Lidt historie:

 

Det er et Ludwig sæt fra 79-80. Det er købt at trommeslageren fra min fars gamle band, da han har valgt at stoppe helt. Derfor har det lidt affektionsværdi for mig, da det er det allerførste trommesæt jeg nogensinde har rørt ved, og det første jeg kan huske. Og så har jeg slæbt rundt på det utallige gange :argh:

 

Og lidt information om størrelser:

10",12",13",14",15" og 16" hængetammer. To 18" gulvtammer.(Den ene uden bundskind, den anden med), en 22"x16" stortromme og en 14"x6½" Supraphonic lilletromme.

Derudover følger der en helvedes masse hardware med, og lidt bækkener. Bækkener og hardware hentes dog først i morgen, så først dér kan jeg stille det op, og prøve det. Så dér kommer der billeder af hele svineriet ;-)

 

Men hold op jeg er glad nu! Nu har jeg sgu fået mig mit drømmesæt. :D

Redigeret af Dennis Hentrich
Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 50
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Holy shit! Fedt sæt!

Hvilke bækkener fik du med?

Og må man spørge hvor meget du skulle slippe? :argh:

Takker. Ja det er et super fedt sæt.

Det er med en østtysk hihat, et Meinl Meteor ride med keyhole på størrelse med fyn, og så nogle andre jeg ikke lige kan huske. Det finder jeg ud af i morgen.

Jeg måtte slippe 7500,- ialt. Plus 485,- til Søren fra Drumstick, for at vurdere det. Han vurderede det til 6000,- men jeg måtte så slippe de 7500,- hvilket jeg synes er helt ok. ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Vurderet til 6000 ???!??.. sorry.. men det er da MEGET mere værd?

 

7500 er sgu da et konge køb!.. snare alene koster indst 2k brugt!..

 

Tillykke med et fedt sæt!!

Jeg ville så nok sætte bundskind på, men cool at du kan lide det som det er..

 

Tusinde tak. Ja, jeg er også ret godt tilfreds. Og jeg ville også mene at det var lidt mere værd, men DRS-Jes, vurderede det til 4000-7000,- og Søren vurderede det til 6000,-

Mht. bundskind, så kan det godt være, at der kommer på, langt ud i fremtiden, men ikke pt.

 

Derudover, så er der nogle sjove ting ved sættet: 12" og 13" har 8 stemmehuse. 14", 15" og 16" har 10. Og begge 18" har 8. Og stortrommen har fire ben, hvilket Søren ikke havde set før, på en 22" stortromme. Og han havde vidst heller ikke set det med spændehusene før :argh:

 

Forresten: Når man skal måle dybden på trommerne, hvad er det så man dividerer med?

Link til kommentar
Del på andre sites

Så dig og tønderne hos Søren i dag.... DET ER JO VIRKELIG VILDT DET SÆT!!! Super stand! Og fa'me god pris. Tillykke med det!!

 

Haha tusinde tak! Var det dig der købte stikker? :argh: Og ja, det ér ret vildt og i rigtig pæn stand. Det eneste er, at 13" tammen har en masse revner i det yderste lag finér, men det er kun kosmetisk, og jeg kan sagtens leve med det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tusinde tak. Ja, jeg er også ret godt tilfreds. Og jeg ville også mene at det var lidt mere værd, men DRS-Jes, vurderede det til 4000-7000,- og Søren vurderede det til 6000,-

Mht. bundskind, så kan det godt være, at der kommer på, langt ud i fremtiden, men ikke pt.

 

Derudover, så er der nogle sjove ting ved sættet: 12" og 13" har 8 stemmehuse. 14", 15" og 16" har 10. Og begge 18" har 8. Og stortrommen har fire ben, hvilket Søren ikke havde set før, på en 22" stortromme. Og han havde vidst heller ikke set det med spændehusene før :argh:

 

Forresten: Når man skal måle dybden på trommerne, hvad er det så man dividerer med?

 

nu har de sikkert også vurderet lidt udfra at de måske fik det tilbudt.. og så ville de sælge det for det dobbelte.. gætter jeg på.. fair nok.. mit bud ville være en brugt pris på 8-9000 her på ts.

 

det med spændehusene er eller typisk Ludwig fra sen 70'er - tidlige 80'er ?!.. og de 4 ben er også helt normalt for den årgang.. såvidt jeg husker.. både 22 og 24 havde det.. eller også husker jeg bare skidt.

 

mål dybden med skindene af, top til bund i cm, divider med 2,54 så har du det i tommer.. bare rund op/ned, for de er sikkert ikke 100% på et tommemål...

 

Ligner kvadratiske størrelser: 10x10, 12x12, 13x13 osv...

Link til kommentar
Del på andre sites

Fik pløjet lidt gl. kataloger.. kom nemlig i tanke om mit gl. 1983-84 katalog.. kunne ikk finde det, men jeg fandt et par sider på nettet..

 

Her kan du også se de 4 ben på næsten alle stortrommer:

1984_ludwig_drumsets2.jpg

 

Ja, jeg ved godt at de blev produceret med 4 ben, men jeg havde bare aldrig set det i praksis.(Eller jeg har bare aldrig lagt mærke til det.)

 

Og tak for hjælpen :argh: Det er sgu nogle vilde størrelser. Hold kæft jeg glæder mig til at hente stativerne :D

 

Og forresten, så vurderede Søren det ikke ud fra, at han ville få det tilbudt. Jeg havde nemlig på forhånd lavet en aftale om, at han skulle vurdere det, for at jeg kunne vide hvad jeg skulle give for det ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Niki: Takker. Ja, jeg er normalt heller ikke til vintage, men bl.a. grundet historien, var jeg nødt til at hoppe på :D

 

Bjællen: Ja, jeg glæder mig også som et lille barn, juleaften, til at få det sat op. Det kribler virkelig i hele kroppen, for at spille på det.

 

DRUMduke: Tusinde tak. Ja, det er nu altid rart, at der er lidt historie bag grejet. ;-)

 

Men hold kæft, hvor det fylder på mit værrelse lige nu! Jeg ved slet ikke, hvor jeg skal få plads til det henne :argh:

Redigeret af Dennis Hentrich
Link til kommentar
Del på andre sites

Til lykke med sættet, det ser fedt ud.

 

Og det lyder som en kanon deal, du har gjort.

 

Takker. :argh: Ja jeg er også godt tilfreds med prisen.

 

Jeg kunne simpelthen ikke vente, så jeg satte lige stortrommen, lilletrommen og gulvtammerne op for sjov. (Jeg beklager rodet, men vi er i gang med at rykke rundt)

Ludwig018.jpg

Ludwig019.jpg

Ludwig020.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Haha tusinde tak! Var det dig der købte stikker? :argh: Og ja, det ér ret vildt og i rigtig pæn stand. Det eneste er, at 13" tammen har en masse revner i det yderste lag finér, men det er kun kosmetisk, og jeg kan sagtens leve med det.

 

Jeps med stikkerne...

Gad virkelig godt at høre det en dag - det skal vel forhåbentligt ud og spille?

Og det kan snildt gå hen og blive TS's fedeste sæt - og jeg er tænder normalt kun på små setups!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeps med stikkerne...

Gad virkelig godt at høre det en dag - det skal vel forhåbentligt ud og spille?

Og det kan snildt gå hen og blive TS's fedeste sæt - og jeg er tænder normalt kun på små setups!!

Jamen du er velkommen til at komme, og prøve det, når jeg har fået det helt på plads, og sat nye skind på osv. Og jo, det skal helt sikkert ud og spille, når jeg finder mig et mere seriøst band.

 

Og tusinde tak for de rosende ord. Jeg synes sgu også selv, at det er et ret fedt sæt :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg takker :-) Jeg synes nu mere, at det er Dennis Hentrich-agtigt ;-)

 

Forresten jeg har lige et spørgsmål til alle Ludwig kendere: Ludwig's såkaldte Ludalloy, det er da aluminium, ikke?

 

Hehe :D .. det diskuteres stadig all over the world :argh: .. hvis du spørger mig, så ja!.. det er et medie stunt for at gøre dem lidt "special" ;)

 

I tiden efter anden verdenskrig startede de for alvor på alu trommer, da det var billigt og nemt at skaffe (skrottede fly!).. meget billigere end godt stål!..

Med tiden hed det lige pludselig Ludalloy.. det bliver betragtet som aluminium, men nogle påstår de har blandet lidt blandet skrammel i med årene for at spare endnu mere.. det tvivler jeg dog på, da aluminum er ret svært at "blande" med andre metaller.. af samme grund kan kromen heller ikke holde ret længe!

 

Kort: hovedbestandelen er alle enige om er alu, men nogle mener der er et par procent andet metal i.. andre mener det er rent aluminium.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hehe ;-) .. det diskuteres stadig all over the world :argh: .. hvis du spørger mig, så ja!.. det er et medie stunt for at gøre dem lidt "special" ;)

 

I tiden efter anden verdenskrig startede de for alvor på alu trommer, da det var billigt og nemt at skaffe (skrottede fly!).. meget billigere end godt stål!..

Med tiden hed det lige pludselig Ludalloy.. det bliver betragtet som aluminium, men nogle påstår de har blandet lidt blandet skrammel i med årene for at spare endnu mere.. det tvivler jeg dog på, da aluminum er ret svært at "blande" med andre metaller.. af samme grund kan kromen heller ikke holde ret længe!

 

Kort: hovedbestandelen er alle enige om er alu, men nogle mener der er et par procent andet metal i.. andre mener det er rent aluminium.

 

Tak for svaret :D Så er det nemlig 100% en Supraphonic. Der er nemlig en papirlabel inde i kedlen, hvorpå der står "Ludalloy".

Og jeg har læst, at chromen skulle skalle af med tiden, men nu er den 30 år gammel, og chromen er som ny.(Skal bare pudses op ;) ) Og hold kæft hvor lyder den godt. Selv med virkeligt gamle skind, og halvdårlig seiding, så lyder den bare lækkert. Jeg glæder mig til, at få nye skind og seiding på.

 

Men igen, tusinde tak for svaret. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svaret :argh: Så er det nemlig 100% en Supraphonic. Der er nemlig en papirlabel inde i kedlen, hvorpå der står "Ludalloy".

Og jeg har læst, at chromen skulle skalle af med tiden, men nu er den 30 år gammel, og chromen er som ny.(Skal bare pudses op ;) ) Og hold kæft hvor lyder den godt. Selv med virkeligt gamle skind, og halvdårlig seiding, så lyder den bare lækkert. Jeg glæder mig til, at få nye skind og seiding på.

 

Men igen, tusinde tak for svaret. :D

 

Hvis du fikser et serie nummer kan jeg hurtigt datere den snare?.. den er sandsynligvis blevet opbevaret et sted uden fugt.. så holder de fint.. men i fugtige omgivelser, eller på tour/vejen så pitter/skalle de ret meget efter en 15-20 år..

Min 1964 er vel ca. 40-50% skallet af!.. betyder dog minimalt for lyden!.. faktisk bliver den bare en anelse blødere i lyden, hvilket kun er fedt.

 

Ja, det er ikke uden grund en af de fedeste snares i verden ;-).. og generelt holder de enormt længe!.. Jeg bruger stadig de originale stemmeskruer på min, og den originale bundreife! (top reifen skiftede jeg sidste år.. den var sgi helt færdig, men de var jo også kun ca. 1,4 mm tykke dengang).

 

Tillykke med den!

 

Seiding: den originale Ludwig Snappy snare lyder faktisk godt på den, men jeg vil anbefale en Drum Gear 14/20 seiding.. meget tæt på de gamle Ludwig seidinger fra 60'erne!.. alternativt en Puresound Custom 16 eller 20 streng.. afhængigt af hvor bred en lyd du vil have.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu