Vintage Premier


henrikrathje

Recommended Posts

Så er den coated.. IKKE i den kval som jeg gerne ville.. men den super tynde coating er sgutte super velegnet til en god brugt kedel der har været coated flere gange før, og hvor der sidder lim-rester der bare ikke ville af..jeg turde ikke insistere på en 3-3,5 mm tynd kedel :)

Så der er lidt ujævnheder hist og pist.. og så lavede jeg begynder fejl nr. 1.. kom til idet jeg satt coating stykket mod kedlen, at sætte det lidt forkert, hvilket betyder normalt at man skal starte forfra.. det orkede jeg altås bare ikke, så det blev hurtigt flået af de 10 cm det havde sat sig fast.. det er ikke det klogeste at gøre, for coatingen bliver bulet der, men jeg gad som sagt ikke vente endnu en uge, så sådan blev det.. så ja, jeg laver også (store) fejl.. så ingen undskyldning herfra.. bare lære af det..

 

Nå, men det ser man ikke når musikken spiller eller 2-3 m væk, så lugs og ben er nu monteret. Lugs har fået Cillit-bang og hele baduljen..

P1090709.JPG

 

Jeg mangler at lakere reifer og lave inlays til dem(som skal limes i også), og så skal kanterne lige have en afsluttende slibning mm!..desværre er det sorte på kanterne bejdse, så det får jeg ikke væk.. øv. men igen, det ser man jo ikke med skind på..

 

jaja alt i alt bliver den ikke perfekt, men den var heller ikke i særligt god stand da jeg startede, og den er allerede blevet for dyr i dele, så nu skal den sgu bruges!.. er ret sikker på den lyder godt, og det er det vigtigste i min verden :P

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 110
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

DONE!!.

 

havde ellers nederen søndag da jeg ville samle den..rods var for korte!!???.. fatter ikk een skiii..

 

hmm.. nå, men der skulle bruges længere rods.. købte dem i dag.

 

Da jeg monterede dem gik det op for mig.. trommen er sgu da ikk 22x14... den er 22x16!!

 

wow.. det fatter jeg ikk.. den konstruktion med de lugs.. i 16" dybde!??.. Jon??.. har du set det før?.. det mener jeg først kom i midt-slut 80'er??

 

Nå, men skind på.. coated amb. front, 4 " hul, PS3 coated slag..voila

 

P1090753_opt.JPG

 

Lyden.. tjaaee.. skal vi sige

 

 

FUUUUUUUUUCKIN FED!!!!! :):D:):)

 

tar den med i øveren i morgen.. så må jeg dømme endeligt der, men FUUUUUCK den lyder godt og MEGET moderne her i stuen!!

 

SÅ NICE!!

 

Den er ikke nær den finish jeg vill ønske, men hva faen.. det går nok..

Link til kommentar
Del på andre sites

Havde den i øveren i går DAMN den lyder godt!

 

Lyder meget moderne cool!.. næsten lige så meget power som min Keller!

 

Jeghar forsket lidt og tror nu at det (som jeg tidligere mistænkte) er en Resonator der har fået flået sin indre kedel ud, og at den oprindeligt er noget nyere end antaget.. ca. 1982-85

 

but what the h... den lyder KAMP godt.. it's a keeper :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Ja, den må være noget nyere, i 70´erne kom de, så vidt katalogerne viser, kun i 14" dybde - nogen gange skrevet som 17", men det er så inklusiv reifer.

 

Men jo, de lugs sidder også på ret nye trommer - XPK og hvad de ellers hedder.

 

Skønt at den er god, når den nu blev lidt dyrere end du havde håbet. Jeg synes også jeg har fået rimeligt god lyd ud af min efterhånden - det krævede bare lidt mere arbejde end min Superstar, hvor jeg bare satte skindene på og var tilfreds.

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Billederne loadede tilfældigvis ikke første gang jeg var inde - på dem ser den da vældigt flot ud! Lækkert med de sølvfarvede reifer . og de små elegante, tidlig-style lugs.

 

Venligst

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Billederne loadede tilfældigvis ikke første gang jeg var inde - på dem ser den da vældigt flot ud! Lækkert med de sølvfarvede reifer . og de små elegante, tidlig-style lugs.

 

Venligst

 

Jon

 

mjae.. coatingen bølger sgu lidt.. den var ikke nem at arbejde med..

 

men tak! :).. på afstand ses det jo ikk rigtigt..

 

ja de claws er fra tidlig 60'er.. samme som på min 62 20".. de kostede mig også 275 kr alene for de claws.. men de er bare mega flotte.

 

sølv var jo standard i 60'erne på black pearl reifer, så det skulle de jo være :-).. synes også det ser ret cool retro ud..

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, den må være noget nyere, i 70´erne kom de, så vidt katalogerne viser, kun i 14" dybde - nogen gange skrevet som 17", men det er så inklusiv reifer.

 

Men jo, de lugs sidder også på ret nye trommer - XPK og hvad de ellers hedder.

 

Skønt at den er god, når den nu blev lidt dyrere end du havde håbet. Jeg synes også jeg har fået rimeligt god lyd ud af min efterhånden - det krævede bare lidt mere arbejde end min Superstar, hvor jeg bare satte skindene på og var tilfreds.

 

 

Jon

 

ja den blev lidt dyrere.. bl.a. fordi jeg skulle skaffe de originale rods!.. som så ikke passer :-) .. men så har jeg reservedele til min 20! :)

 

så den 22 står mig vist i omkring 11-1200.. men det er sgu da ikk så vildt faktisk.. og SLET ikke når man tænker på hvordan den lyder!!

 

men den var pærenem at stemme!! Bare skind på , vupti => god lyd!..

 

PS3 coated/Ambassador coated med 4" hul.. behøver kun en anelse dæmpning af frontskindet..

 

er meget tilfreds!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Næ - 10" kom til at koste mig en del mere....

 

500 for kedlen

75 transport

400 reifer

80 skruer

200 rim

200 skind

80 lim

60 badge

 

over 1500.....

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej det er sgu ok.. Regnede lige efter .. Det er vist mere 1400 .. Men den lyder bare konge!

 

Alexander har lige lånt den til den demo de skal lave i weekenden.. Jeg var ude og stemme hans trommer til studiet og så viste jeg ham den.. Så var han vist solgt.. Ville hellere spille på den end hans MMX :angry:

 

lyder fandme også godt.. helt seriøst!

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu