Musikefterskole


albertbp

Recommended Posts

Nu er det ved at være tid, til at jeg skal overveje hvilken (musik)efterskole jeg skal på, og jeg vil mærkeligt nok gerne på den bedste :-) problemet er bare, at jeg syntes de minder meget om hinanden. Derfor ville jeg spørge jer gæve slagere om i havde nogle, både positive og negative erfaringer.

Ps: jeg vil gerne på en der har meget musikundervisning :)

Redigeret af albertbp
Link til kommentar
Del på andre sites

sejergårdsskolen i tølløse..

 

det er en fed lille efterskole..

af musik undervisning kan nævnes:

obligatorisk kor

frivilligt kor

musik historie

musik teori

sammenspil

og enkeltundervisning i hovede instrument..

udover det så spiller man i en masse bands indbyrdes...

 

suuuper fed efterskole!

Link til kommentar
Del på andre sites

Kor er vildt fedt! Og hvis du vil gå på en af top musikefterskolerne (Ollerup, klejtrup og Sejergaards) så kommer du til at synge det, så du kan ligeså godt nyde det.

 

Ud over det, så tror jeg ikke man kan tale om den bedste da det jo meget handler om hvem der går der. Men vælger du en af de 3 førnøvnte får du et fantastisk år i musikkens tegn!

Link til kommentar
Del på andre sites

Kor er vildt fedt! Og hvis du vil gå på en af top musikefterskolerne (Ollerup, klejtrup og Sejergaards) så kommer du til at synge det, så du kan ligeså godt nyde det.

 

Ud over det, så tror jeg ikke man kan tale om den bedste da det jo meget handler om hvem der går der. Men vælger du en af de 3 førnøvnte får du et fantastisk år i musikkens tegn!

Enig. Lad os så kalde dem top efterskolerne i stedet.

Jeg ville dog også lige tage Mellerup og Femmøller med :)

Link til kommentar
Del på andre sites

sejergårdsskolen i tølløse..

 

det er en fed lille efterskole..

af musik undervisning kan nævnes:

obligatorisk kor

frivilligt kor

musik historie

musik teori

sammenspil

og enkeltundervisning i hovede instrument..

udover det så spiller man i en masse bands indbyrdes...

 

suuuper fed efterskole!

Word! Jeg har gået der, og nu spiller jeg i band med 2 gutter, der også har gået på sejergaarden bare andre årgange end mig.

Kor er desuden også virkelig godt, det virker måske lidt hårdt, men er super fedt. Det må absolut ikke være det der afskrækker dig fra at vælge en skole!

Oure skulle også være god, jeg har et par venner der har gået der.

Men mit råd er at; udvælg et par der lyder interessant, og så tag ud og besøg dem. Evt. på efterskolernes dag. Det vigtigste at du bryder dig om den du vælger.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ved også Oure har en musiklinie som skulle være ret cool!

Man er bla. også i New York med musiklinien på Oure..

 

Men jeg er sikker på at ligemeget hvorfor en efterskole du vælger får du et super fedt år!!

 

Så er det bare man skal finde ud af om man vil gå på en skole hvor 10% spiller musik eller en skole hvor 100% spiller musik.

Link til kommentar
Del på andre sites

det kan den. Jeg vægter nok bare miljø og mennesker højere end administration og ansatte

 

Edit: Ang mennesker er det ikke fordi de er dårlige på oure. Der er bare dobbelt så mange (og det er kun på efterskolen) som f. eks. ollerup og jeg havde personligt rigeligt med mennesker omkring mig da jeg gik på efterskole

Redigeret af SKP
Link til kommentar
Del på andre sites

Altså solo undervisning, sammenspil eller hvad? :)

gennerelt, altså solo, teoretisk, sammenspil, (og måske nedværdigere jeg mig til at have kor? :) ) så ja, musik. (og musik er også hvis man skriver tekster i dansk ;)

Redigeret af albertbp
Link til kommentar
Del på andre sites

På ollerup var der kor, hørelære/teori, sammenspil og soloundervisning.

Og det er kun de obligatoriske.

 

Der er en del musiske valgfag også. Bl.a. stuide-teknik, musikmageri, PC-Musik, el-kor o.a.

 

Men det skifter lidt fra år til år.

 

En fed ting er dog at vi lige har fået helt nyt prof. studie, og fire nye fede øvelokaler. Derudover er solo-lærerne groteskt dygtige og meget anerkendte musikere.

Link til kommentar
Del på andre sites

Og det er kun de obligatoriske.

 

Der er en del musiske valgfag også. Bl.a. stuide-teknik, musikmageri, PC-Musik, el-kor o.a.

 

Men det skifter lidt fra år til år.

 

En fed ting er dog at vi lige har fået helt nyt prof. studie, og fire nye fede øvelokaler. Derudover er solo-lærerne groteskt dygtige og meget anerkendte musikere.

 

Jamen der kan man bare se. fedt nok!

 

og måske nedværdigere jeg mig til at have kor?

 

Det er næsten morsomt at tænke på hvor sjovt du ender med at synes det er

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes helt bestmemt ogsaa at kor paa en efterskole burde traekke op i din interesse i stedet for ned. Det er skidefedt at hoere alle de forskellige over- og understemmer der er i et kor - og bagefter laegger man ogsaa meget mere maerke til det i alt andet musik!

Jeg har aldrig selv vaeret i et kor, men har derimod set en del kor-koncerter. Men jeg vil helt sikkert overveje at starte i et kor paa gymnasiet. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Vil lige tilfoeje, at jeg synes det er en rigtig god egenskab for alle musikere, trommeslagere ikke mindst, at kunne synge. Saa kan man synge backing i band, hvis musikken er til det!

Lad os trommeslagere udnytte, at vi ikke bruger munden til noget som helst naar vi spiller uden at synge (hvis nogen goer, vil jeg gerne se billeder)!

 

Soeren :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu