Man Fatter Ikke Hvor Fedt Det Her Er..


henrikrathje

Recommended Posts

Jeg maa indroemme, at jeg heller ikke vidste hvem han var. :tu:

 

Man har vel lov at vaere ung og uvidende

 

 

Stensikkert!!!.. det var så også lige præcis musikere som dig (dem der ikke kender SRV) som jeg prøvede at "nå" med denne anbefaling :-)

 

udvide horisonten.. det er jo det vi forhåbentlig alle gør hele livet :D .. ok.. prøver på!

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 69
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvis man ikke lige forstår at værdsætte hans fenomenale guitarspil. så bør man i det mindste checke hans rytmegruppe, Double Trouble, ud. den bestod af Tommy Shannon på bundsolid bas og Chris "Whipper" Layton på trommer. Layton er expert i Texas shuffle groove her er dog et andet eksempel på hans talent Testify

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis man ikke lige forstår at værdsætte hans fenomenale guitarspil. så bør man i det mindste checke hans rytmegruppe, Double Trouble, ud. den bestod af Tommy Shannon på bundsolid bas og Chris "Whipper" Layton på trommer. Layton er expert i Texas shuffle groove her er dog et andet eksempel på hans talent Testify

 

 

 

 

ohhh yeah... Layton er måske ikk den mest teknisk slager, men fuck han svinger!.. og Double Trouble er så cool.

 

Det var faktisk layton og så Beard (ZZ Top) jeg lærte texas shuffle af/lyttede af, da jeg belv sendt på skolebænken i min Bo Wilson periode! Det hjalp!

Link til kommentar
Del på andre sites

sjæl.. akak.. HØR EFTER UNGE GUITAR HÅB!!! LYT FOR FA......!

Jeg tror, du skal tjekke en fyr ud ved navn Joachim Svensmark. PISSE dygtig ung bluesguitarist, som er netop hvad du beskriver - et ungt guitar håb. Han spiller jævnligt på Mojo i forskellige konstallationer, så vidt jeg ved.

Redigeret af Gulvtam94
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror, du skal tjekke en fyr ud ved navn Joachim Svensmark. PISSE dygtig ung bluesguitarist, som er netop hvad du beskriver - et ungt guitar håb. Han spiller jævnligt på Mojo i forskellige konstallationer, så vidt jeg ved.

 

 

ok.. ja der er heldvigvis man ge dygtige unge folk på vej :argh:.. spilelr selv derinde en gang imellem, og synes jeg kan kende navnet, men jeg må lige holde øje med ham .. tak for tippet :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har fundet ud af hvorfor jeg ikke kendte ham i forvejen... Jeg kender for det meste det samme som min far, for det er ham der har lavet vores musikarkiv :-)

 

Men han har ikke noget Stevie Ray Vaughan så der er en grund til jeg ikke kender ham... :argh:

 

Men må nok desværre indrømme at du ikke "nåede" mig i dag... Det er sgu ikke lige min stil... :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har fundet ud af hvorfor jeg ikke kendte ham i forvejen... Jeg kender for det meste det samme som min far, for det er ham der har lavet vores musikarkiv :huh:

 

Men han har ikke noget Stevie Ray Vaughan så der er en grund til jeg ikke kender ham... :argh:

 

Men må nok desværre indrømme at du ikke "nåede" mig i dag... Det er sgu ikke lige min stil... ;)

 

haha.. ok.. det er sgu da en forklaring der er til at forstå! :-)

 

Jamen det er sgu ok!.. vi skal sgi ikke være ens alle sammen.. eller synes de samme ting er fede.. og sådan skal det være! :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Stensikkert!!!.. det var så også lige præcis musikere som dig (dem der ikke kender SRV) som jeg prøvede at "nå" med denne anbefaling :-)

 

udvide horisonten.. det er jo det vi forhåbentlig alle gør hele livet :argh: .. ok.. prøver på!

 

Tusind tak for det! Jeg synes faktisk det er virkelig fedt!

Link til kommentar
Del på andre sites

Han er bare for sej, med den guitar!

 

Jeg hørte lige denne med SRV: http://www.youtube.com/watch?v=zAG-kX_IlUw

 

og 7:20 min inde i videoen, spiller han noget, som metallica har efterlignet her: http://www.youtube.com/watch?v=562xZ5iSkS8...feature=related

(I starten - lille intro til sangen nothing else matters)

 

Nok meget ligegyldigt for jer, men jeg synes bare, at det lyder så fedt! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Rasmus Vorm
Han er bare for sej, med den guitar!

 

Jeg hørte lige denne med SRV: http://www.youtube.com/watch?v=zAG-kX_IlUw

 

og 7:20 min inde i videoen, spiller han noget, som metallica har efterlignet her: http://www.youtube.com/watch?v=562xZ5iSkS8...feature=related

(I starten - lille intro til sangen nothing else matters)

 

Nok meget ligegyldigt for jer, men jeg synes bare, at det lyder så fedt! :)

 

Sjovt nok...

- Prøv at se omkring 3:35 ind i Metallica klippet, det synes jeg er lidt sjov.

Link til kommentar
Del på andre sites

Han er bare for sej, med den guitar!

 

Jeg hørte lige denne med SRV: http://www.youtube.com/watch?v=zAG-kX_IlUw

 

og 7:20 min inde i videoen, spiller han noget, som metallica har efterlignet her: http://www.youtube.com/watch?v=562xZ5iSkS8...feature=related

(I starten - lille intro til sangen nothing else matters)

 

Nok meget ligegyldigt for jer, men jeg synes bare, at det lyder så fedt! :)

 

Det lille riff de begge spiller er jo fra en Jimi Hendrix-sang, der hedder "Third Stone from the Sun" som der i øvrigt også står til allersidst i SRV-klippet som du postede Benjamin.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lille riff de begge spiller er jo fra en Jimi Hendrix-sang, der hedder "Third Stone from the Sun" som der i øvrigt også står til allersidst i SRV-klippet som du postede Benjamin.

 

Ja, okay det var jeg ikke klar over. Troede i starten det bare var noget metallica havde lavet, men så troede jeg det var SRV - OG nu ved jeg så endelig hvem det er (jimi) :) tak for svaret :)

Link til kommentar
Del på andre sites

SRV ER en legende, og havde/har stor betydning for blues/rock musikken.

 

Er dog ikke noget jeg magter at lytte på i flere timer.

 

Bryder mig mere om den moderne udgave alias John Mayer, som er kraftigt inspireret af SRV, og i min verden en bedre sangskriver og sanger. Dog ikke en bedre guitarist... :)

Link til kommentar
Del på andre sites

SRV ER en legende, og havde/har stor betydning for blues/rock musikken.

 

Er dog ikke noget jeg magter at lytte på i flere timer.

 

Bryder mig mere om den moderne udgave alias John Mayer, som er kraftigt inspireret af SRV, og i min verden en bedre sangskriver og sanger. Dog ikke en bedre guitarist... ;)

 

jamen hver sin mening! :tu: .. men .. altså.. nej jeg kan ikke lade være :-) : John Mayer!!! :-) ..

 

Hvis det er den John Mayer jeg kender så har han da INTET med SRV at gøre?.. har du stavet navnet forkert?? eller er der 2 John Mayer's i verden pt.?

 

John Mayer.. poleret hollywood musik.. ingen nosser.. tynde drengestrenge.. ikke meget tone i de fingre.. synger fin pop..jojo.. men Blues, Rock'n roll, nerve, feeling.. groove.. funkyness?.. øhmm..?

 

Ja undskyld :) ..det er sgu ikk for nedgøre din mening.. så undskyld hvis det lyder sådan :) .. er ikke ment sådan!..

 

Men har bare så svært ved at høre SRV i John Mayer?.. måske du har nogle youtube eksempler så jeg kan overbevises(og det behøver ikke være guitar solo.. feeling og nerve høres nemt i sang, eller bare grynten!)?

 

Er altid villig til at overbevises af gode argumenter!

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

http://www.youtube.com/watch?v=xZYF4fnAs3c

 

-uden at skulle sige noget om hvor vidt de minder om hinanden, så tror jeg kun du har hørt john mayers "pop/mainstream" numre, for han har fandme lavet meget fedt!

 

jamen han synger vildt fedt!! Ingen tvivl om det!!.. og du har ret.. har mest hørt hans pop ting..

 

MEN i mine ører det link der dog også POP for publikum i bløde stole!.. det er IKKE Blues i mine ører.. det er ikke grrooovy.. det er lækkert!.. det er feddddd vokal.. men Blues rock, fed spade, tight lækker rytmegruppe.. nope... sorry.. kan ikke høre det.. stadig hollywood.

 

Jeg mener at skal man ha SRV, så skal der være rock'n roll over drengen.. POWER, GROOVE.. TYKKE strenge.. store amp der skriger deres smerte ud..

 

Men keep 'em coming!.. flere links.. måske jeg som sagt bare mangler det klip jeg ikke har hørt! :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

jamen han synger vildt fedt!! Ingen tvivl om det!!.. og du har ret.. har mest hørt hans pop ting..

 

MEN i mine ører det link der dog også POP for publikum i bløde stole!.. det er IKKE Blues i mine ører.. det er ikke grrooovy.. det er lækkert!.. det er feddddd vokal.. men Blues rock, fed spade, tight lækker rytmegruppe.. nope... sorry.. kan ikke høre det.. stadig hollywood.

 

Jeg mener at skal man ha SRV, så skal der være rock'n roll over drengen.. POWER, GROOVE.. TYKKE strenge.. store amp der skriger deres smerte ud..

 

Men keep 'em coming!.. flere links.. måske jeg som sagt bare mangler det klip jeg ikke har hørt! :-)

 

det her er måske mere blueset..

 

jeg ved nu ikk om jeg vil sammeligne de to (srv & mayer) men blot sige at han altså ikke er så pop/hollywood

Link til kommentar
Del på andre sites

det her er måske mere blueset..

 

jeg ved nu ikk om jeg vil sammeligne de to (srv & mayer) men blot sige at han altså ikke er så pop/hollywood

 

ok.. bedre!.. nu nærmer vi os Robben Ford stilen.. hvilket også er fedt!

 

Er glad for du ikke sammenligner ham med SRV..

 

Lad os kalde det let tilgængelig blues?.. og det er ikke ment nedladende!

 

Jeg savner bare "the blues"?.. synes ikke han har den i guitaren. I stemmen er han tæt på at være der...

 

Men guitaren.. hmm .. dygtig.. jo.. men er ikke imponeret. Men jeg går også mere op i soul" og nerve end i teknik.. og det gælder sgu alle instrumenter i øvrigt.

 

Ja jeg er lidt speciel :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Iøvrigt Heine - du skal da vidst have tjekket Try! og den nye dvd Where the light is med Mayer ud! Der er der dælme dømt SRV inspiration.

Tjek nogle af dem her ud:

Every day i have the blues (fedt arrangement)

Come when i call

Out of my mind (slow blues - rigtig lækker!)

 

IMO har de numre Alex Buck ikke særlig meget med han bluesede side at gøre, no offence, Alex.

 

I mine øjne er han en af de mest spændende blues guitarister at høre på i øjeblikket. MEn jeg er heller ikke vildt meget inde i bluesens verden og en fyr som Joe Bonamassa får sgu også mit pis i kog! Især fordi han har den stemme Mayer virkelig mangler. Mayer har så bare bandet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Cool non - havde ikke hørt den med Wonder før. Men kan sgu bedre lide når han

 

Er iøvrigt selv ret tosset med SRV. Bare synd hav blev født på det forkerte tidspunkt. 80'erne var ikke ligefrem det store blues årti. Ligeledes er jeg ikke så vild med hans band..

 

tjaa.. det sjove ved hans band er at de stiger og falder en del i tempo.. men de svinger røv godt!.. og man kan lære en del om Texas blues af dem.

 

jo den er også fed i hans egen version.. synes bare bedre om det funkede riff han laver i Wonders version.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu