Anbefal En Trommebog


VaLeK21

Recommended Posts

Hey TS'ere jeg står og mangler noget fremgang i midt trommespil og har tænkt på trommebøger som en mulighed, da der findes så mange gode rundt omkring.

 

Derfor vil jeg gerne høre jer om i har et forslag til en bog, hvor jeg kan lære nogle gode øvelser, der kan forbedre mine chops (tror jeg det hedder) og give mig flere muligheder på et trommesæt. Det behøver ikke være en vildt avanceret bog, bare den indeholder nogle gode øvelser.

 

På forhånd tak :argh:

Redigeret af VaLeK21
Link til kommentar
Del på andre sites

Yes gode svar so far...

 

men det kommer s'følig an på niveau...

 

jeg anbefaler:

 

Gary Chester: New Breed

George L. Stone: Stick Control

Gary Chaffee: Linear Drumming (og alle patterns bøgerne)

+ advanced funkstudies (kan ikke huske hvem der lavede den)

Link til kommentar
Del på andre sites

også flest gengangere på min korte liste.. det er til gengæld dem man bare må eje:

 

Bøger:

  • George Lawrence Stone - Stick Control: For the Snare Drummer
  • Gary Chester - The New Breed I og II

 

Så er der også en af mine personlige favoritter:

  • Lincoln Goines & Robby Ameen - Funkifying the Clave: Afro-Cuban Grooves for Bass and Drums (with CD)

DVD:

Jojo Mayer - Secret Weapons for the Modern Drummer

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

hvis du vil lære at have maximal kontrol ved både hurtige og langsomme rytmer og samtidiig være 100% præcis bør du købe:

 

Derek Roddy's The Evolution Of Blast Beats

(trailer kan ses på youtube af samme navn)

 

bogen er givet specielt til folk som skal lære blast beats (hyper beats, hammer beats, blast beats, traditional blast beats etc) og dækker også teknikker som gravity roll hvilket er en metode du kan lave hurtige lilletromme hvirvler med 1 hånd.

samtidig træner du med denne bog balance på sættet

 

der følger en cd med bogen hvor du får specielle øvelser som skal gøre dig selvstændig med højre og venstre (en rytme man skal lave er en 16 dels rytme hvor du med højre hånd skal køre tam1>tam2>tam1>tam2 og samtidig skal du med din venstre hånd lave en paradiddle mellem lilletrommen og hihatten, ganske god øvelse.

 

Bogen kan købes på thomann.de for ca. 170kr :)

 

et godt køb synes jeg!

(givet til den advancerede trommespiller, bogen er også en opsamling af de fleste alm. rytmer til rock, heavy rock, og alle slags metal rytmer)

Link til kommentar
Del på andre sites

bogen er givet specielt til folk som skal lære blast beats (hyper beats, hammer beats, blast beats, traditional blast beats etc) og dækker også teknikker som gravity roll hvilket er en metode du kan lave hurtige lilletromme hvirvler med 1 hånd.

samtidig træner du med denne bog balance på sættet

Hæhæ.. kan man også lære at flyve rumskib? :D

 

Ej, spøg til side. Jeg kan tilslutte mig anbefalingen af The New Breed.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 år senere...

Må jeg være så ubeskeden at henvise til min bog "Kadaboum", der udkom sidste år.

Hvis I underviser på musikskoler el. lign. er det en ideel bog til begynderen, men også til den mere øvede trommeslager.

 

I kan finde forhandlere her:

 

www.kadaboum.dk

 

Mvh Søren Jensen 22 77 34 16

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu