Dave Weckl´s Sæt


basse36

Recommended Posts

Det røde sæt er jo totalt legendarisk.

 

Tænk at eje det sæt, som man har set hundredevis af gange i videoen fra Buddy Rich Memorial Concert i duel med Gadd og Colaiuta. Jeg havde sådan en snare engang og hold käften, hvor har jeg fortrudt mange gange, at jeg solgte den.

 

Jeg håber, at det er en der forstår at værdsætte det han har købt, men det er det nok også til den pris.

Link til kommentar
Del på andre sites

Fik i øvrigt forklaringen på noget omkring størrelserne af hans trommer som altid har undret mig via denne eBay annonce.

 

Den tom han har siddende på venstre side af sættet på de to gamle videoer (Basics + Next Step) har altid set meget dyb ud. Især når man kender til Yamahas størrelser i kataloget.

 

Nu kan jeg se at der medfulgte nogle særlige "japan only" størrelser til det sæt der: 12x12, 13x13 og 15x15 - bingo! Så var det altså ikke bare kameravinklen der snød. Sjovt at få det opklaret - nåja - 18 år senere…!

Link til kommentar
Del på andre sites

Ahh ... skænkede det ikke en tanke at man skulle være logget ind

 

 

Her er i det mindste ebay linket

 

http://cgi.ebay.com/DAVE-WECKLs-Elektric-B...4#ht_5665wt_909

 

winning bid 20.000$ !!!.. årh ja.. :tu: ..

 

men sjovt artiklen INTET nævner om alle de specielle triggers der er monteret i kedlerne, og XLR stik i alle kedler osv!??.. men de går måske ud fra alle ved det?.. jaja.. historie er det i hvert fald.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vildt at sættet jeg netop sidder og hører på, er til salg.. Sættet fra mit allerførste, og måske stadig største tromme-idol!

 

Man må formode at han ikke gør det for pengene, men for, sidste ende, en fans skyld. Ha mangler ihvertfald ikke førstnævnte!

Link til kommentar
Del på andre sites

Vildt at sættet jeg netop sidder og hører på, er til salg.. Sættet fra mit allerførste, og måske stadig største tromme-idol!

 

Man må formode at han ikke gør det for pengene, men for, sidste ende, en fans skyld. Ha mangler ihvertfald ikke førstnævnte!

 

Måske han har sat pengene hos Lehmann Brothers? :cigar:

Link til kommentar
Del på andre sites

Måske er han træt af at have to sæt stående som han aldrig bruger??

 

Han har dem ikke stående hjemme. De er oplagret hos et drum cartage firma, som tager sig af trommerne og, på Daves foranledning, sørger for, at trommerne fragtes ud til evt. indspilninger og gigs.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kunne nu godt forestille mig, at han gerne vil have skudt dem af - både i kraft af, at han kan få en god sum penge for dem, men også nu, hvor han både har spillet Maple Custom, Maple Custom Absolute, Oak Custom og nu PHX serien. Det er ret mange trommesæt efterhånden.

Link til kommentar
Del på andre sites

"These drums are in great condition and have spent most of there time stored unmolested in their cases for the past 18 years!"

 

Havde jeg sådan et legendarisk sæt og så mange fans, havde jeg nok også smidt det videre til et bedre formål :)

 

Måske er 20.000 dollars mange penge, men man får godt nok også en DEL trommer med for pengene. Jeg ville hellere betale 20 stærke for det sæt end f.eks. Ringo's Ludwig :P

 

nåja, og så ville jeg skære dem allesammen ned og bygge lilletrommer ud af dem :D

Redigeret af Leo
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu