Hvordan Laves Dette Fill


Recommended Posts

hej rødder

 

er der nogen herinde der kan fortælle hvordan Jeppe laver dette på trommerne

klippet er surfact og nummeret hedder absolutely shameless

 

man skal 2:35 ind i nummeret der kommer det.

 

 

jeg synes selv det lyder lidt som et dobbeltslag og så efterfulgt med nogle enkeltslag og så forfra igen. ja jeg ved sgu ikke rigtigt.

 

 

 

 

 

jeg vil iøvrigt lige anbefale at man også hører deres last mile nummer. det er sgu kræs.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Er det ikke bare opbygget af flams? I det stykke af sangene spiller guitaren noget trioliseret, og så følger trommeslageren ved at sige

 

(jeg tæller slagene trioliseret og opdelt på trommerne som 123 123 123456 1)

 

(snare) 123 123 -> (første tam) 123 -> (gulvtam) 4 -> (bass) 56 -> (snare, gulvtam,bass) 1

 

På lilletrommen og tammens 1 slag er der flam.

 

Giver det mening? Det er sådan jeg hører det :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Er det ikke bare opbygget af flams? I det stykke af sangene spiller guitaren noget trioliseret, og så følger trommeslageren ved at sige

 

(jeg tæller slagene trioliseret og opdelt på trommerne som 123 123 123456 1)

 

(snare) 123 123 -> (første tam) 123 -> (gulvtam) 4 -> (bass) 56 -> (snare, gulvtam,bass) 1

 

På lilletrommen og tammens 1 slag er der flam.

 

Giver det mening? Det er sådan jeg hører det ;-)

 

Det er også nogelunde rigtigt - flams på dine tre såkaldte "1"-slag (hhv. 1., 4. og 7. slag af taktens seksten 16.-dele)... er så ikke heeeelt enig i sidste part af din tromme-opdeling, men det er også mindre relevant ift. spørgsmålet.

 

Flams er vejen frem!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Norsk fars

 

Det er længe siden at jeg har været på besøg, men faldt lige over dit spørgsmål.

Jeg så min gamle lærer Kim Plainfield nævnt og så blev jeg nysgerrig.

Jeg er ikke ude på at stille de herrer i et dårligt lys, men det er altså hverken trioler eller "rene" singles der er tale om her.

Nu virkede Henriks link til Plainfields øvelser ikke, men jeg kender Plainfields teknikker rigtigt godt (var prøvekanin på hans bog advancced studies) og Kim har et stort afsnit om "Odd ruffs" i sin bog, og det er den sticking der bliver brugt her. Det er en en kombination af 32´og 16´ i grupper af 3. Billy Cobham er nærmest "far" til disse fills

Læser du noder ? jeg kan skrive fillet nøjagtigt ud til dig.

KH Rasmus

Link til kommentar
Del på andre sites

Som jeg hører det, sker der følgende:

 

Fill.jpg

 

Det er mig ikke muligt at høre, hvor mange tammer der benyttes på de sidste 16.-dele, men rytmisk set burde det være rigtig nok. Sidste 16.-del er naturligvis et flam...

Det var netop sådan jeg hørte.

 

Mike Portnoy bruger det også forholdsvis ofte, det lyder pisse fedt - jeg bruger det også til tider, når jeg sidder og jammer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det var da så lidt!

 

 

Trond: Jeg giver dig ret (efter at have sat HQ og mine AKG-271'ere til). Der er BD blandet ind, men ikke helt som du siger. Først et BD-slag, så et par "H-VHV"-grupper hvor første højrehåndsslag i anden 'gruppe' compes (hedder det det?) af et BD-slag. Og så en gruppe med "H-VHV" igen - dog med variation til sidst som andre skriver.

Redigeret af Kristian Klitgaard
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu