Double Bass Eller Double Pedal?


Meyham

Recommended Posts

Hvad syntes du selv ?

 

Når vi indspiller er der ikke den store forskel, selvfølgelig kan du spille mere "højt" med to BD's, når du spiller hurtigt. Dog skal man være rimelig god for at stemme sine trommer hvis de begge skal lyde ens.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad syntes du selv ?

 

Når vi indspiller er der ikke den store forskel, selvfølgelig kan du spille mere "højt" med to BD's, når du spiller hurtigt. Dog skal man være rimelig god for at stemme sine trommer hvis de begge skal lyde ens.

 

Jeg synes faktisk det er federe når de ikke lyder "helt" ens.. self ska de være lidt op af hinanden..

 

hvor store er trommerne du overvejer? du ska tænke på du skal slæbe dem med rundt jo.. og det er oss lidt dyrere i alt muligt.. mics osv... fordi du skal ha 2 af hver...

 

det ser tilgængæld fedt ud med 2

Link til kommentar
Del på andre sites

Som Dave Lombardo forklarer i Runes klip, er der ret stor feel-forskel på to stortrommer og en dobbeltpedal. Jeg personligt har i hvert fald ikke tænkt mig at gå tilbage til dobbeltpedal, nu jeg har to tønder. Det føles bare mere naturligt, og man slipper for den irriterende feelforskel der altid er på main- og slavepedalen. Ulempen er den tricky stemning.

Link til kommentar
Del på andre sites

Da jeg spillede med dobbeltpedal kunne jeg komme op på 170bpm.

Nu hvor jeg har to stortrommer kan jeg ikke spille under 170 bpm. (jo 120, men ikke højere). 190 og op til 222 bpm. (personlig rekord idag!)glider det fint.

Er der nogen der har oplevet det samme?!?!

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg ville sige double pedal men det har også nået og gøre med hvor hurtigt du spiller hvis du ikke er sygt hurtig på en stortromme er der ingen grund til at smide 4000kr ud af viduet til en stortromme når du måske kunne nøjes med 2500kr til en double pedal. plus at de er sværer at få til at stemme sammen med double bass.

:D bare en af mine gode råd ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

To stortrommer er for folk med en lille pik... Det har jeg, så derfor har jeg to!

 

Et - mit sæt FORTJENER to stortrommer. Et carbonply ser så fesent ud med kun én stortromme.

 

To - Elsker bare at have to kanoner med umenneskeligt meget punch i. Det er jo dobbelt op :tu:

 

Tre - så er det lidt fedt at fortælle, at hver af stortrommerne koster ligeså meget som et godt mellemklassesæt :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Rart at høre, at folk generelt kæmper med mellemtempoerne. Jeg kæmper selv med området mellem 150 (160 på en god dag) og 190. Desuden har jeg en idé om, at der skal lige så meget smæk på ved de høje som de lave tempi, så ikke noget tapdancing med maxitriggering til mig - det tør jeg kalde snyd - så det tager tid at øve dem op.

Redigeret af difquin
Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du spiller med dobbeltpedal, og du spiller Hate Take Its Form af Dawn Of Demise,(

) så kan storetrommeskindet ikke nå at bemærke begge slagene fordi det går så hurtigt, men hvis man bruger to storetrommer, så kan slagene godt bemærkes, da man jo spiller på to storetrommeskind. Så min konklusion er at: Hvis man skal spille Dawn Of Demise, så skal man have to storetrommer,

så du kan helt klart få mest fart på med 2 storetrommer efter min mening.

 

/Frederik

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du spiller med dobbeltpedal, og du spiller Hate Take Its Form af Dawn Of Demise,(
) så kan storetrommeskindet ikke nå at bemærke begge slagene fordi det går så hurtigt, men hvis man bruger to storetrommer, så kan slagene godt bemærkes, da man jo spiller på to storetrommeskind. Så min konklusion er at: Hvis man skal spille Dawn Of Demise, så skal man have to storetrommer,

så du kan helt klart få mest fart på med 2 storetrommer efter min mening.

 

/Frederik

Øøøøøh? Hvad bygger du det på?

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu