Venstre Hånds øvelser.


Joe-The-Beat-Bandits

Recommended Posts

Det er bare at blive ved, først med højre hånd og så venstre til de lyder helt ens, når du så har øvet dig to, tre år skal du såmen se så har det nok hjulpet. Og om fem år er du sikkert skide skrap.

Poj poj med øvningen.

 

Hilsen Finn. Ludwig driver siden 1968.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey

 

Hvorfor har du valgt at skifte til trad grip? Jeg går udfra du også spiller en del jazz musik ligesom jeg selv..er det nemmere at kompe med lilletrommen når man spiller med trad i stedet for matched i fx fast swing..jeg synes nemlig det er blevet irriterende med det matched, som om min venstre hånd er i vejen på en eller anden måde og overvejer også selv at skifte, men orker det ikke hvis man skal træne venstre hånd op i mange år for at den kan komme på niveau med det den var med matched! :-)

 

Håber du forstod spørgsmålet og sorry for OT :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey

 

Hvorfor har du valgt at skifte til trad grip? Jeg går udfra du også spiller en del jazz musik ligesom jeg selv..er det nemmere at kompe med lilletrommen når man spiller med trad i stedet for matched i fx fast swing..jeg synes nemlig det er blevet irriterende med det matched, som om min venstre hånd er i vejen på en eller anden måde og overvejer også selv at skifte, men orker det ikke hvis man skal træne venstre hånd op i mange år for at den kan komme på niveau med det den var med matched! :-)

 

Håber du forstod spørgsmålet og sorry for OT :tu:

 

Hey, Hvad betyder OT?

 

Hmm jeg skiftede for ca. 5-6 måneder siden. Jeg skiftede fordi jeg blev helt vild med jazz :) i starten kunne jeg ikke finde ud af at spille med det, men når går det fint jeg bruger det primært til når jeg spiller jazz, men jeg spiller også med matched grip nogle gang fx hvis jeg skal spille noget der er lidt højere i dynamik, eller jeg skal spille noget der er mere grovy.

 

Jeg har arbejdet meget med min venstre hånd specielt i sommerferien hvor jeg øvede på en øvelse kun med venstre hånd i lang tid, men jeg kan stadig mærke at min højre hånd er stærkere. (er også højre håndet) men det ville være fedt at få en bedre balance mellem højre og venstre..

 

Og hvis du skal skifte fra match til traditionel så forbered dig på at du skal bruge mange timer på at træne din teknik op igen :/

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er bare at blive ved, først med højre hånd og så venstre til de lyder helt ens, når du så har øvet dig to, tre år skal du såmen se så har det nok hjulpet. Og om fem år er du sikkert skide skrap.

Poj poj med øvningen.

 

Hilsen Finn. Ludwig driver siden 1968.

 

hehe okay fedt fedt, men har du en øvelse du ved der giver resultat?

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg laver bare det dobbelte i venstre når jeg øver øveplade, og på sæt, skifter jeg, så jeg har venstre på hi-hat, det er omvendt i starten, men hvis man lige holder tungen lige i munden så kan man faktisk bruge det ;D men det handler bare om tid!! ;D

Link til kommentar
Del på andre sites

tjek evt jojo mayers dvd ud.

- uanset om du kan lide hans musik, eller stil, er der ingen der kan frasige manden

den måske mest perfekte traditional teknik på scenen idag.

 

- det er vigtigt at udføre øvelser af enhver art med det rigtige greb/drejning af underarm/timing mellem fulcrum point og fingre osv,

og især i traditional grips ser man ofte nogle forfærdelige autodidakte forsøg,

som med tid kan lede til smerter og store gener.

 

skaf dig en lærer der ved hvad han laver- det betaler sig!!!

 

og ellers; Velkommen i klubben!!!

Link til kommentar
Del på andre sites

tjek evt jojo mayers dvd ud.

- uanset om du kan lide hans musik, eller stil, er der ingen der kan frasige manden

den måske mest perfekte traditional teknik på scenen idag.

 

- det er vigtigt at udføre øvelser af enhver art med det rigtige greb/drejning af underarm/timing mellem fulcrum point og fingre osv,

og især i traditional grips ser man ofte nogle forfærdelige autodidakte forsøg,

som med tid kan lede til smerter og store gener.

 

skaf dig en lærer der ved hvad han laver- det betaler sig!!!

 

og ellers; Velkommen i klubben!!!

Link til kommentar
Del på andre sites

tjek evt jojo mayers dvd ud.

- uanset om du kan lide hans musik, eller stil, er der ingen der kan frasige manden

den måske mest perfekte traditional teknik på scenen idag.

 

- det er vigtigt at udføre øvelser af enhver art med det rigtige greb/drejning af underarm/timing mellem fulcrum point og fingre osv,

og især i traditional grips ser man ofte nogle forfærdelige autodidakte forsøg,

som med tid kan lede til smerter og store gener.

 

skaf dig en lærer der ved hvad han laver- det betaler sig!!!

 

og ellers; Velkommen i klubben!!!

 

I forlængelse med Thomas's svar her er linket:

 

http://www.youtube.com/watch?v=o9iqqSMiQUU

 

og jeg brækker mig over hvor fucking hurtig hans venstre hånd er man. :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg bryder mig virkelig ikke om det musik-

deres valg af lyde på alle instrumenter irriterer mig, ISÆR det udynamiske "bas" ostinat

spillet på keyboard...

 

men han spiller for vildt, og beviser da til fulde at han har nået noget der er få forundt-

med mindre man lægger de adskillige års hårdt arbejde i det;-) ...

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg bryder mig virkelig ikke om det musik-

deres valg af lyde på alle instrumenter irriterer mig, ISÆR det udynamiske "bas" ostinat

spillet på keyboard...

 

men han spiller for vildt, og beviser da til fulde at han har nået noget der er få forundt-

med mindre man lægger de adskillige års hårdt arbejde i det;-) ...

 

Kan kun give dig ret, jeg bryder mig virkelig heller ikke om det.

 

Men trommer, dem kan han spille!

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg bryder mig virkelig ikke om det musik-

deres valg af lyde på alle instrumenter irriterer mig, ISÆR det udynamiske "bas" ostinat

spillet på keyboard...

 

men han spiller for vildt, og beviser da til fulde at han har nået noget der er få forundt-

med mindre man lægger de adskillige års hårdt arbejde i det;-) ...

 

Teknikken kan han ikke klandres for, men hold kæft hvor jeg synes han har misforstået genren. Han burde tage og lytte til Anders Meinhardt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Teknikken kan han ikke klandres for, men hold kæft hvor jeg synes han har misforstået genren. Han burde tage og lytte til Anders Meinhardt.

 

 

jeg tror det er mig der har misforstået genren-

en hurtig youtube søgning på relaterede videoer sender mig i mange retninger,

mange meget umusikalske, men teknisk fuldstændig kæberaslende imponerende...

 

jeg holder bare så meget af flot klang på trommer...

 

et fedt citat fra Joey Baron;

"if you get the sound you want, without hurting yourself, youve got perfect tecnique!"

 

 

det er sgu meget godt synes jeg;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu