Eltrommer..


Nord

Recommended Posts

Hey..

 

Da jeg er flyttet i lejlighed og mine naboer banker, bare jeg hører musik, tror jeg ikke de bliver glade, hvis jeg begyndte at spille trommer..

 

Derfor vil jeg købe et el-sæt..

Men har ikke rigtig styr på hvad der dur..

 

Det skal helst være så billigt så muligt, men noget der virker..

Tænkte på 5000 kr, men hvis billigere går det nok :tu:

 

Har kigget lidt på dette:

http://www.thomann.de/dk/simmons_sd5k_elec...ic_drum_set.htm

 

Som sagt, det skal bare virke, så jeg kan spille lidt, ud over i øveren..

Man bliver sku lidt træt af kun at øve teknik..

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey..

 

Da jeg er flyttet i lejlighed og mine naboer banker, bare jeg hører musik, tror jeg ikke de bliver glade, hvis jeg begyndte at spille trommer..

 

Derfor vil jeg købe et el-sæt..

Men har ikke rigtig styr på hvad der dur..

 

Det skal helst være så billigt så muligt, men noget der virker..

Tænkte på 5000 kr, men hvis billigere går det nok :-)

 

Har kigget lidt på dette:

http://www.thomann.de/dk/simmons_sd5k_elec...ic_drum_set.htm

 

Som sagt, det skal bare virke, så jeg kan spille lidt, ud over i øveren..

Man bliver sku lidt træt af kun at øve teknik..

 

Svaret er Roland.. Kig evt brugt

Link til kommentar
Del på andre sites

Simmons sættet giver en masse pads for pengene, men kval er langt under Roland!!

 

Du får ret meget "maskingevær effekt" i trommelydede.. dvs. anslagsfølsomheden/smaplingen af lydene er ikke god nok til at hurtige slag kan differencieres godt nok, og det kommer til at lyde som en dårlig trommemaskine.

 

Roland TD-4 eller derover er svaret.. evt. et TD-3 KW hvis du kan finde et brugt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej, har et luft rum, og det er ikke isoleret, så det kan jeg desværre ikke bruge..

 

Jeg ved ikke med det td4.. Det er mange penge, på noget man bare skal bruge for "sjov"

Det er jo egentlig bare for at spille trommer der hjemme, så jeg også for spillet noget andet, en det vi nu lige spiller i bandet..

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej, har et luft rum, og det er ikke isoleret, så det kan jeg desværre ikke bruge..

 

Jeg ved ikke med det td4.. Det er mange penge, på noget man bare skal bruge for "sjov"

Det er jo egentlig bare for at spille trommer der hjemme, så jeg også for spillet noget andet, en det vi nu lige spiller i bandet..

Du burde købe noget Roland.. Brugt er også en meget god idé.. Jeg købte selv et mega godt Roland Td-6v til 6100 kr. Og det er jeg stadig rigtig glad for.. Prøv at kigge på dba, gul og gratis og andre salgshjemmesider.. Måske er du heldig, som jeg var.. ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 uger senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu