En Nem Sang At Spille På Trommer?


NicolaiRJ

Recommended Posts

Hej allesammen! (:

 

For snart 2 år siden gav min far mig det jeg længe havde ønsket. Nemlig et trommesæt. Hi-hat, crash, lilletromme osv. Det eneste der mangler er faktisk kun et ride, men jeg regner med jeg får det indenfor nærmeste stykke tid.

 

Jeg har så gået til trommeundervisning i næsten 1 ½ nu, og det er virkelig underholdende og lærigt. Jeg har mest arbejdet med perioder, fills, og ja... meget mere ;-) MEN! Jeg har kun lært at spille én sang. Og jeg kunne så godt tænke mig at jamme til nogle sange. Så har i nogen nemme sange at spille på trommer? Så bare skriv! (=

 

På forhånd 2000 tak herfra :-)

 

Nicolai/ 13 år.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan huske den første sang jeg skulle spille da jeg gik til tromme undervisning var: ZZ top - Gimme all your lovin'... Ikke just den mest ophidsende sang ihvertfald i mit univers... Men den er god til at lære at en at noget simpelt godt kan fungere...

Hele sangen bygger på "Rock 1" med noget simple lilletromme fills... Så handler det bare om at få det til at være tight... Sørg for at du ofte spiller noget hvor du kan bunde, og få det til at fungere... Så kan man lege med de lidt svære ting, og få dem til at fungere...

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du gerne vil have noget der trænger lidt hen imod noget lignende metal, ville "Atreyu - Becoming The Bull" være en sjov sang at spille. Jeg er egentlig ikke særligt vild med sangen, men den er såmænd meget sjov og nem at spille.

 

En anden kunne være "Rage Against The Machine - Bulls On Parade" - en sang med masser af energi, og så er det jo sjovt at headbange lidt til. Vil dog mene at der skal bruges et ride, men det kan du selvfølgelig bare spille på din hi-hat, eller på dit crash. :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hm, jeg kan faktisk lide alt slags musik, undtagen heavy-metal! - De 'bands' jeg hører mest er: Coldplay, Linkin Park, The Fray og også lidt Musé. Det varierer meget, men Coldplay er helt klart favorit. Så noget Pop, soft rock og nú-metal er det mest.

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg mener meget D-A-D er kanon fedt at spille, og utroligt let.

ellers paranoid fra black sabbath, den havde jeg meget sjov med ;D

Paranoid er altid en god starter, også bare lige for varme op :'D

 

Hm, jeg kan faktisk lide alt slags musik, undtagen heavy-metal! - De 'bands' jeg hører mest er: Coldplay, Linkin Park, The Fray og også lidt Musé. Det varierer meget, men Coldplay er helt klart favorit. Så noget Pop, soft rock og nú-metal er det mest.

Se nu er jeg selv rimelig hardcore LP fan, var inde og se dem i Forum for et par år siden :nuke:

Anyway... Jeg synes selv sådan en sang som Faint er fed at spille til.

 

-Alphabeat -Fascination er bare funky at spille, og Pink - Who knew er også hyggelig at spille til :)

Redigeret af P.C.
Link til kommentar
Del på andre sites

Min debut var funkymonks med red hot, som titlen siger et det et funky rocknummer, og power of equality, der er lidt mere rocked i betrækket. to super fede sange. Tjek det!

 

Question?

Hm, jeg kan faktisk lide alt slags musik, undtagen heavy-metal! - De 'bands' jeg hører mest er: Coldplay, Linkin Park, The Fray og også lidt Musé. Det varierer meget, men Coldplay er helt klart favorit. Så noget Pop, soft rock og nú-metal er det mest.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Jeg har haft meget glæde af Hysteria med Muse:)

Alt med Audioslave (stortset)

Out of Exile pladen har en masse super fede numre, også deres første som bare hed Audioslave.

Det er utrolig simpelt, men alligevel fedt at spille til, og især Out of Exile har mange grundlæggende fede ting på hihatten, som svinger pisse godt: )

Love me a little med Dizzy Mizz Lizzy er også en klassiker:)

iøvrigt, (off topic)

Jeg vil nok gerne have et nyt og lidt dyrere ride, så hvis du er intresseret kan du købe mit for en billig penge.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu