Zildjian Er Noget Snot


Gæst

Recommended Posts

  • Svar 119
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Bjørn Vind - jeg giver der fuldstændig ret i at Dream Bliss svinger endda rigtig meget i kvalitet, men vil vove at påstå du har hørt en forkert sending

 

Det er jo lige præcis det, der er problemet... Kvaliteten svinger for meget.. Der burde ikke findes dårlige sendinger osv, men virkeligheden er en anden... Det er på sin side fedt nok, at man kan skabe sin helt egen unikke lyd fordi intet bækken i samme serie lyder ens, MEN med den enorme mængde af forskellige bækkenmærker og forskellige serier burde man nok et langt stykke hen af vejen kunne gøre det alligevel, selvom alle bækkene i samme serier lød ens - eks. at alle 16" Dark-et-eller andet lød ens og alle 20" Dry-noget-andet lød ens... Ligesom det er med Paiste...

Link til kommentar
Del på andre sites

Paiste bækkener syntes jeg generelt lyder rigtig dårligt.! Virkeligt især de nye. Har dog heller ikke høre flere end hvad der kan tælles på 2 hænder.

 

WHAT!??.. NU kommer der undren i mit sind?.. så må du høre mine eller Peters på et tidspunkt!

 

Jeg har kun hørt ET Paiste (nu snakker vi KUN topserier!!) som lød dårligt.. det viste sig at være en hihat bund der fejlagtigt var stemplet som et crash! :doo:

 

Jeg har f.eks. 2 stk. 18" Paiste 2002 China som ligger med 10 år imellem prod.dato, det ene lavet i Tyskland , det andet i Schweiz.. og alligevel lyder de MEGET tæt på hinanden.. du skal ha dem ved siden af hinanden for at høre forskel!.. DET er konsistent kval!

 

Har lige købt mit 14" Signature Fast Crash nr. 2 (nr. 1 var færdigt efter 13-14 års tro tjeneste).. det lyder 95-96% som det gamle.. og vil sikkert komme endnu tættere på når det er spillet til.

 

Du kan seføli ramme et bækken der iikke tiltaler dig, eller bare ikke er for din smag.. men dårligt synes jeg godt nok aldrig de har lydt.. fortæl mig dit yndlings ikke.Paiste crash, og jeg skal gerne komme med forslag til et Paiste crash der er i nabolaget, og lyder lige så godt, men seføli nok en anelse anderledes.

 

Hvis ikke Paiste Traditionals kostede mega-boxen så er jeg overbevist om at 90% af alle slagere ville spille med mindst 1 af disse bækkener i deres setup!

 

Hvis jeg havde råd, så ville jeg ha 15 stk af dem!.. verdens bedste bækkener (men indrømmet: Constantinoble kommer ind på min andenplads, dog delt med Black Label 2002, eller tidlige Red Label fra Tyskland).

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså hver sin smag... Hvis du har lyst til at fyre et 22" swish knocker op i måsen, så værsgo. Men forvent ikke at jeg følger dit eksempel...

 

Sikker?? Det giver sådan en dejlig swush når man er på tønden.. Og det bliver kun bedre med racerrøv

Link til kommentar
Del på andre sites

Zildjian Constantinople, ældre K og KC og Paiste Traditional er vilde bækkener.

 

Paiste 2002 (Red label) og Signature er godt nok det mest skingre gang l*rt jeg har hørt!

Et 17" fast crash fra Signature lyder som rude der bliver smadret.

 

Men indrømmet, jeg har ikke fundet ret mange Zildjian bækkener i en butik jeg syntes om.

Link til kommentar
Del på andre sites

Paiste 2002 (Red label) og Signature er godt nok det mest skingre gang l*rt jeg har hørt!

Et 17" fast crash fra Signature lyder som rude der bliver smadret.

 

-1

 

ikke alle red label 2002 er lige fede lydmæssigt, men de er konsistente, så det er et spørgsmål om smag ;)

 

men at kalde et 17" Signaure Fast Crash for en rude der smadres??!!???.. WHAT??.. er du sikker på det er det rigtige du tænker på?.. kom og hør mit 18 eller 14 af samme type.. noget af det blødeste lækre tynde crash der fås! og jeg er ikke Paiste fanatiker.. eller Zildjian, eller noget andet.. for jeg blander HVAD SOM HELST... har en 7-8 mærker i mit setup.... men det fatter jeg simpelthen ikke.

 

Altså smag og behag seføli..respekt for det.. men har godt nok aldrig hørt den udtalelse om et Signature Fast Crash :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

undrede mig også, og tænkte "ørelæge"

 

Er den lykkelige ejer at netop et signature fast crash 17" og det er fabelagtigt,blød,rundt, "fast" hehe og rigtig godt til 3 ride bækken over min hihat.

 

"som en rude der smadres" ??? øøhhh ikke forstået.

Link til kommentar
Del på andre sites

-1

 

ikke alle red label 2002 er lige fede lydmæssigt, men de er konsistente, så det er et spørgsmål om smag :(

 

men at kalde et 17" Signaure Fast Crash for en rude der smadres??!!???.. WHAT??.. er du sikker på det er det rigtige du tænker på?.. kom og hør mit 18 eller 14 af samme type.. noget af det blødeste lækre tynde crash der fås! og jeg er ikke Paiste fanatiker.. eller Zildjian, eller noget andet.. for jeg blander HVAD SOM HELST... har en 7-8 mærker i mit setup.... men det fatter jeg simpelthen ikke.

 

Altså smag og behag seføli..respekt for det.. men har godt nok aldrig hørt den udtalelse om et Signature Fast Crash :uhm:

 

 

undrede mig også, og tænkte "ørelæge"

 

Er den lykkelige ejer at netop et signature fast crash 17" og det er fabelagtigt,blød,rundt, "fast" hehe og rigtig godt til 3 ride bækken over min hihat.

 

"som en rude der smadres" ??? øøhhh ikke forstået.

 

I er alt for saglige. Kan i ikke bare svine manden til?

 

Det er sgu derfor tåden er oprettet, røvhuller.

 

;)

Link til kommentar
Del på andre sites

-1

 

ikke alle red label 2002 er lige fede lydmæssigt, men de er konsistente, så det er et spørgsmål om smag ;-)

 

men at kalde et 17" Signaure Fast Crash for en rude der smadres??!!???.. WHAT??.. er du sikker på det er det rigtige du tænker på?.. kom og hør mit 18 eller 14 af samme type.. noget af det blødeste lækre tynde crash der fås! og jeg er ikke Paiste fanatiker.. eller Zildjian, eller noget andet.. for jeg blander HVAD SOM HELST... har en 7-8 mærker i mit setup.... men det fatter jeg simpelthen ikke.

 

Altså smag og behag seføli..respekt for det.. men har godt nok aldrig hørt den udtalelse om et Signature Fast Crash :-o

Kunne det tænkes at en rude der smadres kommentaren var en smule overdrevet? :doo:

 

De full og fast crashes jeg har hørt lød af lort! http://www.youtube.com/watch?v=b1gBveclu6I...feature=channel DET LYDER JO AF LÅRT!

 

http://www.youtube.com/watch?v=sOpFj8UfFgk...feature=channel

 

http://www.youtube.com/watch?v=wXDZdDTHwBw...feature=channel

 

Men okay, jeg er til store og tynde bækkener!

Smag og behag :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu