Pearl Mmx Vs Pearl Brp


neggomand

Recommended Posts

Hej :argh:

 

Jeg kunne godt tænke mig at vide noget mere om, hvad forskellen er på disse to serier fra Pearl (Custom MMX og Premium BRP).

 

Er der forskel på kvaliteten, og hvad er det bedste køb?

 

Kunne også godt tænke mig at vide, hvilken serie der koster mest for ny (eller i MMX'ens tilfelde; "kostede") :P

 

Vil også lige høre om der er forskel på hardwaren eftersom BRP er en nyere serie...

 

tak på forhånd!

hilsen Nicolai

Redigeret af neggomand
Link til kommentar
Del på andre sites

Samme kvalitet, forskellige kedler. BRP er 6 lag/7,5mm. birk, og MMX er 4 lag/5mm ahorn med forstærkede kanter (det der nu hedder MMP). Dengang det hed MMX og BRX, var MMX dyrest.

MMX går helt tilbage til '93, så den nåede at blive faceliftet et par gange - dog kun små designting bortset fra da de skiftede fra ISS og pressede reifer til optimounts og støbte reifer omkring 2000. Den eneste forskel, jeg kan se, i hardwaren på de sidste årgange af de gamle Masters og så Masters Premium er stortrommebenene og nye/gamle optimunts.

 

Begge dele er gode køb, men et MMX skal vel være lidt billigere end et tilsvarende BRP, fordi de er "de gamle". Personligt ville jeg foretrække et MMX og helst et af de gamle med pressede reifer - de lyder super godt!

Link til kommentar
Del på andre sites

Samme kvalitet, forskellige kedler. BRP er 6 lag/7,5mm. birk, og MMX er 4 lag/5mm ahorn med forstærkede kanter (det der nu hedder MMP). Dengang det hed MMX og BRX, var MMX dyrest.

MMX går helt tilbage til '93, så den nåede at blive faceliftet et par gange - dog kun små designting bortset fra da de skiftede fra ISS og pressede reifer til optimounts og støbte reifer omkring 2000. Den eneste forskel, jeg kan se, i hardwaren på de sidste årgange af de gamle Masters og så Masters Premium er stortrommebenene og nye/gamle optimunts.

 

Begge dele er gode køb, men et MMX skal vel være lidt billigere end et tilsvarende BRP, fordi de er "de gamle". Personligt ville jeg foretrække et MMX og helst et af de gamle med pressede reifer - de lyder super godt!

 

 

yeps.. MMX lyder nemligt fedt.. men det gør BRP nu også.. de er bare hårdere og mere rockede i lyden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Okay tak for svarene :D

 

det er nemlig fordi jeg står og skal vælge mellem et MMX fra 2001 eller et BRP fra 2008 som koster ca. det samme

 

fordelen ved MMX'et er at det står en del tættere på hvor jeg bor i forhold til BRP'et :-)

 

MMX er nok det mest alsidige... have et MMX i 13-14 år.. og det klarede ALLE opgaver til UG+!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu