Mesh Skind... Aaargh!


The Drew

Recommended Posts

Ja så sidder man og spiller et jule job, og lige pludselig stopper store trommepedalen med at respondere...

så har man åbenbart slået hul i skindet...

 

ja ja det er der da så mange der har prøvet tænker du, og jo det er rigtigt, men jeg har så præsteret at smadre dette skind på de sidste 2 uger (spillet 4 jobs...)

 

det skal lige siges at det er et mesh skind (et af de billigere), men helt ærligt 4 jobs... :tu:

Jeg kan godt sige jer at thomann får det lige pladask tilbage i hovedet igen... :uhm:

 

nå, jeg ville bare lige dele min trælse oplevelse med jer, og høre om nogen har nogle forslag til stærke meshheads måske ala rolands Vdrums bare billigere ;)

ps. det er altså ikke fordi jeg spille overdrevet hårdt, og iøvrigt var det med filtkølle...

 

mvh andreas

Link til kommentar
Del på andre sites

jamen det er da heller ikke med min aller bedste vilje eller fornøjelse...

 

men det er nogle lidt gamle "midi nisser" jeg spiller med, så det SKULLE være digitalt...

og da de ser mindre æstetisk korrekt ud at spille med el-tønder, så bruger jeg triggers.

 

og jeg var så bare blevet træt af at spille på "udstoppede" trommer

Link til kommentar
Del på andre sites

Har du en "falam slam" eller lignende på dit stortrommeskind?

 

nej det har jeg faktisk ikke... havde overvejet det lidt,men har aldrig brugt dem før så tænkte ik videre over det.

 

men jeg ved ikke hvor godt de sidder fast på mesh, men jo, det er da helt sikkert en mulighed...

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, men bare ikke på meshskind... det sidder bare ikke fast :lol:

Ahva? Jeg har da et meshskind på en lilletromme, hvor der på et tidspunkt sad noget gaffa på midten for at give lidt mindre rebound. Det sad da fint fast. Hmm... Er meshskind ikke lavet af det samme stort set alle sammen? :)

Link til kommentar
Del på andre sites

nej det har jeg faktisk ikke... havde overvejet det lidt,men har aldrig brugt dem før så tænkte ik videre over det.

 

men jeg ved ikke hvor godt de sidder fast på mesh, men jo, det er da helt sikkert en mulighed...

 

Altså det holder nogenlunde - det sidder ikke helt så godt fast som på normalt skind, men det er til at leve med. Jeg er gået gennem to skind på omkring 250 jobs med falam slam, så det er jo ikke så slemt...

Link til kommentar
Del på andre sites

SKAL det være et mesh skind? Er det ikke muligt, bare at bruge et alm stortrommeskind og stadig bruge trigger? Er det ikke muligt bare at overdøve den aukustiske stortrommelyd? :)

 

jo det er det absolut... Meeen hvis man spiller nogle små steder bliverdet nogen gange lidt svært, men jeg har tidligere spillet med skumgummi i hele storetrommen...det var bare så rart at komme af med den ekstra scenelyd...

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu