Jeres Bedste Bækken ?


jonassdk

Recommended Posts

  • Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det veksler lidt, men lige for tiden er mit favoritbækken mit 22" AA Metal-X ride:

 

Fantastisk tung lyd og en klokke der trænger igennem ethvert lydbillede...

 

Ough.. Det lyder som mit hadebækken

 

Mit yndlingsbækken må være mit 22" K custom medium ride som jeg aldrig nogensinde vil sælge.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er en helt umulig opgave!!!! Alle mine bækkener er perfekte til det jeg bruger dem til!

 

For at sætte det hele lidt i relief har jeg i dag solgt et bækken om hvilket jeg for en måned siden sagde aldrig skulle videre - men så købte jeg for 3 uger siden et andet bækken som lød næsten ligesådan - og nu har jeg for 15 minutter siden solgt mit elskede 20" Traditionals Thin Crash. Mest fordi jeg skal købe julegaver, dog.

 

Så jeg vælger ud fra hvad der er det VIGTIGSTE og det er min hihat. Det er en 13" Paiste Traditionals Medium Thin Hihat.

 

Den er en smule tør. Forholdsvis mørk men stadigvæk gennemtrængende på en Paiste-agtig måde. Skærer ikke i ørene og har et yderst behageligt og tydeligt chick pga. den forholdsvist høje vægt. Når man hører den tænker man ikke umiddelbart - det lyder sgu som en 13" hihat - for den spænder så vidt, tonalt set, at den nærmere skal sammenlignes med en 14" hihat. Den er meget versatil og spiller funk/det meste rock/jazz/pop uden at man på nogen måder går på kompromis. Fabelagtig hihat!

 

...men jeg vil da i samme omgang give de størt mulige thumps ups til mit 22" Traditionals Extra Thin Ride og 16" Thin Crash. Det er satme kræs - men er jo på ingen måder lige så versatile som den hihat.

 

Tilbage er mit 18" Traditionals Flat ride som jeg stadigvæk har lidt svært ved at vende mig til (savner mit gamle 20" SoundFormula flat ride :) ) samt et 22" Traditionals Medium Thin Ride som jeg skal have byttet til et 20"! Ikke fordi det ikke lyder godt - men det larmer desværre for meget.

 

Det blev vidst en større afhandling end hvad godt er....

 

Peace out!

Peter

Link til kommentar
Del på andre sites

Det må være mit 16" HHX evolution. Det kan bruges til helt utrolig meget, og for mig er det indbegrebet af crashlyd.

Men mit 20,5" Istanbul Anniversary crash er næsten lige så uundværligt, nu jeg tænker over det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det må være mit 16" HHX evolution. Det kan bruges til helt utrolig meget, og for mig er det indbegrebet af crashlyd.

Men mit 20,5" Istanbul Anniversary crash er næsten lige så uundværligt, nu jeg tænker over det.

 

 

JA! De bækkener er også bare pisse fede! Men de svinger meget synes jeg. Nogen jeg har hørt lød fantastisk og andre har lydt forfærdeligt. Men den fedeste er nogen af de absolut bedste crashes jeg har hørt!

Link til kommentar
Del på andre sites

19" Armand beautyful baby uden nitter.

Perfekt - det kan udgøre hele højre side af setup´et.

 

Desværre var jeg idiotisk nok til at bytte det væk til det mest elendige 22" K ... en serie som jeg er kommet til af afsky! Æv.

Link til kommentar
Del på andre sites

Sgu et svært spørgsmål jeg er pjattet med både min 15" Zildjian K Hi Hat, mit 22" Zildjian K Ride og mit 22" Dream Contact Crash/Ride.

 

Pt. er jeg nok mest pjattet med mit 22" Contact, men det skifter sgu hele tiden. Men de 3 bækkener er nogen som jeg aldri regner med at skulle af med.

 

Og så køber jeg et 22" Dream Bliss Crash/Ride i denne uge. Mums.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det veksler lidt, men lige for tiden er mit favoritbækken mit 22" AA Metal-X ride:

 

Fantastisk tung lyd og en klokke der trænger igennem ethvert lydbillede...

 

 

Ough.. Det lyder som mit hadebækken

 

Nu spiller doktoren også traktormetal, så det passer ret godt ind, men jeg er mere vild med hans 22" KC dark ride.

Af mine egne er jeg pt svært glad for mit 19" bos antique original ride og mit 22" A Zildjian paper thin fra 50'erne, men det skifter for tiden meget mellem hvilken del af samlingen, jeg er gladest for...

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu