Det Var Sværere End Forventet


Brian Viggers

Recommended Posts

Har fornyligt været inde og blive opereret i højre knæ, og derfor så også gået hjemme sygemeldt.

Det bliver man så rimeligt rastløs af i længden, så da bandet skulle ned og øve ville jeg gerne en tur med i øvelokalet. Når man så sidder dernede og trommerne står og kalder på en så tænker man, hmm, jeg bruger da bare venstre ben på dobb. pedalen til stortrommen... Og det var så der jeg lige pludseligt fandt ud af hvor svært det egentligt er at skulle spille "modsat" med venstre ben.

Var godt træt i benet efter en 3-4 numre, men det var alt i alt en meget fed måde at spille på, det giver lidt teknik.

Andre som har prøvet noget lignende?? Eller bare har prøvet at bruge det "forkerte" ben til stortrommen???

Link til kommentar
Del på andre sites

Jep - fin måde at få opdraget sit venstre ben på :-) Ikke mindst dobbeltslagende kan være en udfordring.

 

Dette understreger også nødvendigheden af, at din venstre stortrommepedal står med samme afstand til benet, som din højre. (Mange har deres hihat så tæt på, at benet nærmest får en "Z" form, og så følger dobbeltpedalen gerne med på denne usunde placering).

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu spiller jeg ikke selv med dobbeltpedal, men kunne da forestille mig, at det var super god øvelse. Jeg har til gengæld forsøgt at spille på en ventreshåndssæt for sjov en gang, og det var helt i skoven haha.. Det sjove var, at jeg havde en helt klar fornemmelse/ide om hvad jeg ville spille, men min krop ville bare ikke.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg giver undervisning til en lille gut, som er kejthåndet (ventrehåndet). Og hvis jeg ikke lige har sat et "almindeligt" sæt op, som jeg kan spille på, må jeg jo vise ham det, på hans "forkerte" sæt. Det er fanme svært!

 

Første gang jeg spillede for ham, var på hans eget venstrehåndede sæt. Jeg følte mig som en komplet idiot, da jeg havde kæmpe problemer med at spille en simpel bord-stol rytme!

 

- Peter

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kommer jo an på hvor meget man har øvet koordination og uafhængighed.. Jeg kender en venstrehåndet trommeslager som er fuldstændig ligeglad med hvad vej trommesættet vender... Og han spiller lige jawdroppingly sejt uanset hvad.. Træls og sejt!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu