Prog Rock Demo


Gæst

Recommended Posts

Så har mit band blueshift endelig fået lavet vores første demo. Nummeret hedder Spare me your clarity - Ja det er nu kun et nummer men...

Vi spiller progressiv rock forskellige stemninger og skiftende taktarter

Dette er nu et af de lidt mere let tilgængelige numre

 

Hør det her

blueshift på bandbase

 

Kan tilføje at nummeret er indspillet på Rytmisk Musik Center ganske gratis sammen med en gut under uddannelse der. Vi har indspillet det på ca 12 timer plus lidt vokal-overdup og resultatet er sgu blevet rigtig godt med det som udgangspunkt. Der og dog nogle småting. Mixet er ikke 100% som vi ville have det selvom det overordnet er godt og personligt synes jeg trommerne ikke er mixet helt perfekt - der mangler nogle tammer i mixet og bækkenerne er ikke altid tydelige nok.

Jo og så halter jeg en smule i starten. Det irriterer mig lidt at jeg ikke bed mærke i det under gennemlytningen af takes men vi var presset på tid og bassen blev indspillet samtidig så vi ledte efter det overordnede bedste take (i know, undskyldninger er der nok af ;-)

 

Anyways. Ris og ros er velkommen. Har vi fat i noget eller er det kun os selv der synes det er godt?

 

...og nej nummeret er IKKE indspillet på mit Saturn monster

Redigeret af wipe
Link til kommentar
Del på andre sites

Fed musik, der er rigtigt mange fede ting i det og det virker meget proff og vellydende af at være en skrabet demo lavet på kort tid

 

Der er dog en ting som jeg synes skærer igennem på en ikke så god måde og det er jeres sanger, han virker ikke særligt rutineret og slet ikke på samme niveau som musikken. Men hvis han nu er helt ny i faget så kan det jo nå at blive meget bedre - udviklingen er vigtig

 

Men fedt at når i siger prog så er det faktisk prog og ikke en dårlig Iron Maiden efterligning

 

keep rockin' dudes!

Link til kommentar
Del på andre sites

Selve musikken er ganske ok, mn som du nævner er der en del ved mixet der skulle justeres for at lyden kommer ordentligt frem.

 

Vokalen er lidt op og ned. der er steder hvor han gør det kanon fee, og andre hvor man ønsker han lige lukker for en stund... desuden generer hans accent mig helt vildt. ved ikke hvorfor, men der er sku et eller andet der, som gør at jeg fokuserer på det... Det er nok mig der er en pik.

 

anyway, alt taget i betragtning er det sku ok, og hvis i gider smutte i et ordentligt studie og smide nogle skaller efter det, kan det sagtens blive fee.!

Link til kommentar
Del på andre sites

Selve musikken er ganske ok, mn som du nævner er der en del ved mixet der skulle justeres for at lyden kommer ordentligt frem.

 

Vokalen er lidt op og ned. der er steder hvor han gør det kanon fee, og andre hvor man ønsker han lige lukker for en stund... desuden generer hans accent mig helt vildt. ved ikke hvorfor, men der er sku et eller andet der, som gør at jeg fokuserer på det... Det er nok mig der er en pik.

 

anyway, alt taget i betragtning er det sku ok, og hvis i gider smutte i et ordentligt studie og smide nogle skaller efter det, kan det sagtens blive fee.!

jeg synes også der er noget med forsangeren. Der er nogle steder hvor han egentlig gør det rigtig godt, desværre er der også stykker, som jeg synes viser det stik modsatte. En kende falsk til tider..

Men fedt at høre at han kan være lidt hæs også! Og probs til guitaristen (jeg er selv oprindeligt guitarist), det lyder sku meget fornuftigt hele vejen rundt.

 

---og så vil jeg sige at nummeret godt kan tage mere gulvtam(S) og ja, generelt skæve fills.

Ellers er det bare mig der har hørt for meget tool, som jeg i øvrigt mener er kongerne af det progressive rock/metal!

Men alt taget i betragtning, thumbs up!

Link til kommentar
Del på andre sites

---og så vil jeg sige at nummeret godt kan tage mere gulvtam(S) og ja, generelt skæve fills.

Ellers er det bare mig der har hørt for meget tool, som jeg i øvrigt mener er kongerne af det progressive rock/metal!

Men alt taget i betragtning, thumbs up!

 

mener du mere gulvtam i mixet eller rent spillemæssigt?

mht de skæve fills synes jeg at mine fills i starten forsvinder pga dårlig mix hvor kun halvdelen af de tammer jeg rent faktisk spiller også kan høres - men i er selvfølgelig nødt til at tage det i rent faktisk også kan høre som udgangspunkt - men ellers er jeg ikke helt enig ift flowet i sangen som er forholdsvis lige ud.

Vi forguder også tool og selvom de er en inspirationskilde så er det ikke noget der kommer så meget til udtryk i vores musik og slet ikke i denne sang

 

jeg synes også der er noget med forsangeren. Der er nogle steder hvor han egentlig gør det rigtig godt, desværre er der også stykker, som jeg synes viser det stik modsatte. En kende falsk til tider..

 

ja der er nogle skæve toner men til hans forsvar blev vokalen (for)hastet igennem og da han endelig var ovenpå og komfortabel ville teknikeren hjem. Men ja de er der og det er super ærgeligt.

 

 

men tak for feedback allesammen

 

vi indspiller nok ikke denne sang igen sådan lige med det samme men satser på at indspille en anden i løbet er senvinteren næste år

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...
mener du mere gulvtam i mixet eller rent spillemæssigt?

mht de skæve fills synes jeg at mine fills i starten forsvinder pga dårlig mix hvor kun halvdelen af de tammer jeg rent faktisk spiller også kan høres - men i er selvfølgelig nødt til at tage det i rent faktisk også kan høre som udgangspunkt - men ellers er jeg ikke helt enig ift flowet i sangen som er forholdsvis lige ud.

Vi forguder også tool og selvom de er en inspirationskilde så er det ikke noget der kommer så meget til udtryk i vores musik og slet ikke i denne sang

 

 

 

ja der er nogle skæve toner men til hans forsvar blev vokalen (for)hastet igennem og da han endelig var ovenpå og komfortabel ville teknikeren hjem. Men ja de er der og det er super ærgeligt.

 

 

men tak for feedback allesammen

 

vi indspiller nok ikke denne sang igen sådan lige med det samme men satser på at indspille en anden i løbet er senvinteren næste år

Jeg tænkte nok der var noget tool i jer:) Så prøv at check www.myspace.com/aidrock4 det er nogle af mine venner fra gymnasiet, som også er ret inspirerde af tool:)

Ja, det lyder selvfølgelig fair nok, men jeg savnede bare nogle fills eller flere markeringer med gulvtammer;)

Kan være det bare er mig::)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu