Remo Fiberskyn


Fast

Recommended Posts

Hej

Er der nogen der har erfaring med Fiberskyn som front på BD? Tænker på om det giver min BD for meget tone. Bruger et Powerstroke 3 som batter. Spiller hovedsagligt Funk og fusions jazz så jeg ønsker ikke en lat for levende stortromme

På forhånd tak!

Fast

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg havde engang Fiberskyn på begge sider af stortrommen - det lød fint! Det er ikke så dødt som et Powerstroke eller andre dæmpede skind, men det gave en fin lyd. Tror jeg havde noget i trommen på det tidspunkt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har en Yamaha Maple Custom Absolute 18x14 stortromme, med powerstroke 3 som batter og fiberskyn som reso. Jeg har endnu ikke rigtig "leget" med trommen, men som Henrik i Aage sagde, så er det "tunge" skind. De er ret døde. Det er godt nok ambassadorvægtet, men det ligger omkring et powerstroke 3 lydmæssigt. Egentlig er jeg ligeglad hvor meget lyd jeg mister BARE der er er fiberskyn på fronten. Det ser så usandsynligt lækkert ud! :angry:

 

M

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har en Yamaha Maple Custom Absolute 18x14 stortromme, med powerstroke 3 som batter og fiberskyn som reso. Jeg har endnu ikke rigtig "leget" med trommen, men som Henrik i Aage sagde, så er det "tunge" skind. De er ret døde. Det er godt nok ambassadorvægtet, men det ligger omkring et powerstroke 3 lydmæssigt. Egentlig er jeg ligeglad hvor meget lyd jeg mister BARE der er er fiberskyn på fronten. Det ser så usandsynligt lækkert ud! :angry:

 

M

tillykke med dit nye sæt så! så fik du det :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har en Yamaha Maple Custom Absolute 18x14 stortromme, med powerstroke 3 som batter og fiberskyn som reso. Jeg har endnu ikke rigtig "leget" med trommen, men som Henrik i Aage sagde, så er det "tunge" skind. De er ret døde. Det er godt nok ambassadorvægtet, men det ligger omkring et powerstroke 3 lydmæssigt. Egentlig er jeg ligeglad hvor meget lyd jeg mister BARE der er er fiberskyn på fronten. Det ser så usandsynligt lækkert ud! :angry:

 

M

tillykke med dit nye sæt så! så fik du det :tu:

Jep, og jeg er smadderhamrende glad for det.

Jeg ville vente med at "poste" mit nye sæt på Aage.dk, indtil jeg får billeder af det, så i kan se det.

 

Der går nok ikke så lang tid :-o

 

M

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 uger senere...

Skandale!

Købte et fiberskyn og smed det på som reso på stortrommen...det lød ikke lige som forventet...Medmindre jeg stemmer det højt (hvilket jeg ikke ønsker) lyder det som om det "blafrer"! Ikke så fedt! Så jeg medmindre der lige er nogen af jer der har et foreslag kommer jeg vist til at gå tilbage til det lidt kedelige sorte ebony

Link til kommentar
Del på andre sites

Skandale!

Købte et fiberskyn og smed det på som reso på stortrommen...det lød ikke lige som forventet...Medmindre jeg stemmer det højt (hvilket jeg ikke ønsker) lyder det som om det "blafrer"! Ikke så fedt! Så jeg medmindre der lige er nogen af jer der har et foreslag kommer jeg vist til at gå tilbage til det lidt kedelige sorte ebony

Findes der ikke en del forskellige Fiberskyn serier? altså powerstroke fiberskyn, ambassador fiberskyn osv!

 

Evt, en lille dæmper i skindet.

 

Har dun hul i det?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er et fiberskyn ambassador...Har selv lavet et 5" hul i et forsøg på at få noget af klangen væk. Det lykkedes også til dels...men der er bare stadig den trælse "blafrende" lyd! Men det bunder sgu nok i at skindet er for let vægtet...måske jeg prøver mig med et powerstroke som reso...

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er et fiberskyn ambassador...Har selv lavet et 5" hul i et forsøg på at få noget af klangen væk. Det lykkedes også til dels...men der er bare stadig den trælse "blafrende" lyd! Men det bunder sgu nok i at skindet er for let vægtet...måske jeg prøver mig med et powerstroke som reso...

tag et langt stykke filt, og spænd på tværs af kedelen! Så får du den blafrende lyd væk!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu