Takt Og Tone.


Iago

Recommended Posts

Jeg synes der har været et par tråde der er drejet over i forholdsvist negative toner, så nu vil jeg godt komme med mit bidrag til at gøre TS en lille smule mere positivt.

 

Mit band og jeg har lige været udsat for indbrud i vores studie, og i den forbindelse har jeg stort set mistet alt undtagen mine trommer og bækkener. Jeg havde for ret mange penge lækre mikrofoner og indspilnings grej. Kompressore, rørforstærker, mixere etc.

 

Som folk måske husker, så var det også mit studie der brændte for næsten præcis 2 år siden. Dengang fik jeg enormt meget opbakning herinde fra, og medlem Stiften donerede sågar en lilletromme til mig. Det har jeg aldrig glemt.

 

Nu er jeg så lidt på den igen, da mit band og jeg står uden indspilnings muligheder og vores guitarist uden guitarer. Jeg har idag, lørdag, været uden og gøre en god handel med medlem Schimmel, som har solgt mig en DDX 3216 mixer så vi kan komme igang med at spille igen.

Vi bor begge i Herlev og har sågar spillet et enkelt job sammen på the rock.

Efter endt handel, og en hyggelig sludder, fik jeg tilbudt et lift hjem, da monsteret af en mixer vejer på den forkete side af 20 kilo. Tak for det Robert.

Jeg skal nok checke gearshoppen.dk

 

Jeg har gjort mange gode handler herinde, og gør mit bedste for at holde en sober tone, og leve op til hvad jeg mener er krævet for at holde hjulene igang her på TS.

 

Jeg prøver bare at give lidt modvægt til de tråde som jeg synes er trækker TS i en dum retning.

 

Diskuter.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er altid fedt med historier med gode slutninger - og det er vel det du med andre ord siger at jeres brandullykke har været.

 

Diskussionsoplæg:

 

Men ikke alting bør eller skal have en lykkelig slutning. Negativ tone er altid ubehageligt. Men indlæg/diskussioner skal ikke fejes af bordet fordi de ikke er rare. Man skal ikke være bange for at tage ilde hørte emner op. Jo før man får løst problemerne/spredt budskabet, jo hurtigere kan man komme videre. Det er bedre end at leve i en falsk virkelighed hvor man lukker øjnene for problemerne.

 

Om folk vil lukke øjnene for problemerne i deres bands, parforhold, på arbejdet eller på deres uddannelsesinstitution er jeg flintrende ligeglad med. Men jeg lukker ikke mine af den grund.

 

Peace!

Peter

Redigeret af Gæst
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes bestemt ikke man skal lukke øjnene for noget som helst. Og det er heller ikke nødvendigt.

Men man har altid et ansvar for at forholde sig til ubehagelige emner på en ordentlig måde. Det er måden man forholde sig til tingene der er det væsentlig her.

 

Har man en oplevelse med en køber/sælger som man er dybt utilfreds med, er det helt i orden at være sur og/eller skuffet. Men det er ikke carte blanche til at man selv begynder at være urimelig.

Så skal man bare huske at håndtere det på en fornuftig måde, uden at det ender med mudder kastning eller det der er være.

Jeg taler helt generelt, og ikke om nogle isolerede tilfælde.

Link til kommentar
Del på andre sites

Så skal man bare huske at håndtere det på en fornuftig måde, uden at det ender med mudder kastning eller det der er være.

 

 

Ideeologisk set er jeg enig. Praktisk delvist uenig uening.

 

Alt for ofte ser man at dem der har været nogle idioter tager teten, keglerne og stafetten og overbeviser godtroende fjolser om at de intet har gjort galt.

 

Nogen gange skal der bare bruges store ord før resten af flokken forstår hvad humlen er. Det lyder nogle gange grimt men det sætter sig fast. Hvis man snakker om alle mennesker i 3. person og undlader garadbøjninger, subjektiver og betoninger i alle sine sætniger finder folk jo aldrig ud hvem skurken er!

 

Det er der flere af eksempler på på TS. Flere gange er folk blevet snydt men ingen har reageret i en klar og utvetydig retning - og så er der bare flere der bliver snydt/tværet/undsagt.

 

Derfor synes jeg der skal være plads til at sprede gylde når det er tiltrængt. Ovendt må man også være rede til at sluge den igen hvis man spreder gylle det forkerte sted.

 

Frihed under ansvar og uden selvcensur. Selvcensur hjælper kun din fjende.

 

Peter

Redigeret af Gæst
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg nåede at læse de to indlæg som har givet anledning til denne tråd og har flg. kommentar:

 

vinterdepression kan stoppes/helbredes med 6000W halogen lige i smasken. Kun til udvortes brug, to gange tre timer dagligt :) !

 

/ Jan

 

Tak for tippet, Jan - du er bar alletiders :cigar:

 

Peace!

Peter

Link til kommentar
Del på andre sites

Ideeologisk set er jeg enig. Praktisk delvist uenig uening.

 

Alt for ofte ser man at dem der har været nogle idioter tager teten, keglerne og stafetten og overbeviser godtroende fjolser om at de intet har gjort galt.

 

Nogen gange skal der bare bruges store ord før resten af flokken forstår hvad humlen er. Det lyder nogle gange grimt men det sætter sig fast. Hvis man snakker om alle mennesker i 3. person og undlader garadbøjninger, subjektiver og betoninger i alle sine sætniger finder folk jo aldrig ud hvem skurken er!

 

Det er der flere af eksempler på på TS. Flere gange er folk blevet snydt men ingen har reageret i en klar og utvetydig retning - og så er der bare flere der bliver snydt/tværet/undsagt.

 

Derfor synes jeg der skal være plads til at sprede gylde når det er tiltrængt. Ovendt må man også være rede til at sluge den igen hvis man spreder gylle det forkerte sted.

 

Frihed under ansvar og uden selvcensur. Selvcensur hjælper kun din fjende.

 

Peter

du virker SÅ pissemistisk peter :)

 

der er jo ikke andet at gøre end at opfordre, man må finde sig i at alle ikke tænker lige langt, husk midlidenhed og sympati!

Link til kommentar
Del på andre sites

Enig i at der skal være plads til alle, dog ikke under salg hvor det her er musikrelateret og ikke en automobil- eller plæneklipperside.

Hvis vi har travlt i hverdagen, er der nok en tendens til at indlæg bliver formuleret hurtigt, hvorved det ordentlige og velovervejede sprog frafalder. Derfor kan der måske opstå lidt knas mellem nogle brugere herinde ind i mellem. Uden kropssprog forstås pointer typisk ret anderledes.

Og så lige lidt hygge ud til jer (især de der har pejs og/eller brændeovn):

Redigeret af Johan Andresen
Link til kommentar
Del på andre sites

Hold kæft jeg har ondt af jer! 2 gange på 2 år. Har I overvejet forsikring?

 

Det kunne godt være man skulle overveje det. Jeg troede bare ikke lynet slog ned to gange samme sted....:-(

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kunne godt være man skulle overveje det. Jeg troede bare ikke lynet slog ned to gange samme sted....:-(

 

Næh, det er skide ærgeligt sådan noget. Hvor gamle er I? Dansk Musikerforbund har en rigtig god forsikring, og så er den relativt billig :) For folk under 23 er det endnu billigere.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen
Næh, det er skide ærgeligt sådan noget. Hvor gamle er I? Dansk Musikerforbund har en rigtig god forsikring, og så er den relativt billig :) For folk under 23 er det endnu billigere.

 

 

 

Er det mig, der opfatter det forkert, når jeg tror at man skal være fuldtidsmusiker for at kunne blive forsikret gennem DMF?

 

Venligst

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har lige meldt mit ind i DMF, for at kunne benytte deres instrument forsikring. Der skal man svare på om man er fuldtids musiker, eller kun deltids, om man giver undervisning, om det er fuldtid eller deltids og et par andre ting.

 

Nu har jeg godt nok ikke fået forsikringen endnu, men jeg regner da klart med at det er i orden for mig, der er deltids musiker og deltids underviser.

 

- Peter

Link til kommentar
Del på andre sites

Er det mig, der opfatter det forkert, når jeg tror at man skal være fuldtidsmusiker for at kunne blive forsikret gennem DMF?

 

Venligst

 

Jon

 

 

Nej det tror jeg ikke. Man skal vist bare være medlem af DMF. Og der behøver man vist ikke engang være musiker.

 

Jeg har også lige ansøgt om medlemskab/forsikring.

 

Det er pisse billigt!

Peter

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil gerne benytte tråden til at takke medlemmer Nimbas og Jonas Hedegaard for ualmindelig venlighed og hjælpsomhed!

 

Alle mine (musiker-)venner var meget imponerede over disse historier...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil gerne benytte tråden til at takke medlemmer Nimbas og Jonas Hedegaard for ualmindelig venlighed og hjælpsomhed!

 

Alle mine (musiker-)venner var meget imponerede over disse historier...

 

 

Selv tak Fillip.

 

Nimbas

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil gerne benytte tråden til at takke medlemmer Nimbas og Jonas Hedegaard for ualmindelig venlighed og hjælpsomhed!

 

Alle mine (musiker-)venner var meget imponerede over disse historier...

 

 

Så vil jeg takke dig for lån af splash.

Link til kommentar
Del på andre sites

Trist historie, men rart at gode kolleger kan hjælpe, når man er i nød.

 

Mht til den negative tone, så kan jeg sagtens følge dig.

Men nogle gange hjælper et negativt indlæg til en positiv udgang, og det er i de tilfælde, at det kan have sin berettigelse.

Men mudderkastning og tilsvining har aldtrig hjulpetpå noget godt. Men det synes jeg nu heller ikke er et issue herinde.

 

Og man skal stadig have sin ret til at ytre sine frustationer, men på en pæn måde.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen
Nej det tror jeg ikke. Man skal vist bare være medlem af DMF. Og der behøver man vist ikke engang være musiker.

 

Jeg har også lige ansøgt om medlemskab/forsikring.

 

Det er pisse billigt!

Peter

 

 

 

Hmjoeh - 410 kr. mdl. for medlemsskab + prisen på forsikringen....22 kr./mdl Pr. 10.000 kr. værdi.

 

Hvis man er lidt heldig og har for omkring 60.000 kr. gear - jeg har 3 hele sæt - 132 kr./mdl.

 

Ialt pris pr. år 540x12=6480.

 

 

10% af værdien....

 

Men så er der selvfølgelig de andre glæder ved medlemsskabet.

 

Jeg er ved at indhente pris på en Max Levig-forsikring.

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu