The Roboteers - Ny Ep!


Ronny Sørensen

Recommended Posts

Så har vi en EP klar, som er en foreløber for vores kommende album 'Master Control Program'.

 

Besøg vores hjemmeside og download den eller lyt på myspace!

www.theroboteers.dk

Myspace!

 

Lidt om bandet og pladen... ;)

 

Bandet blev dannet i Marts 2009 og i sommers gik vi igang med indspilningerne til vores debutalbum. Vi indspillede 13 sange og har lavet det hele selv! Trommerne og det meste af Guitaren er indspillet i vores øvelokale og resten er indspillet i vores Keyboardmands hjemmestudie, hvor han også har mixet det...

 

Jeg har indspillet trommerne og bækkenerne hver for sig, hvilket har betydet rigtig meget for mulighederne i mixet... Det kan varmt anbefales, især til rock/pop produktioner!

 

Anyway... I hope you like! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Et tillykke er vel på sin plads ;)

 

Wow! - Var mit førstehåndsindtryk. Virkeligt fedt musik og virkeligt fed vokal. Der er rigtig fed lyd og gennemført image på billeder og design af myspace. Håber i fører det ud live også?

 

Efter ordentligt gennemlytning synes jeg godt der kunne fokuseres mere på vokal-melodierne og flere finesser i det instrumentale til at give det en lille tand ekstra som kendetegner sangene individuelt. Men det er jo en smagssag.

 

Godt gennemført og i har i hvert fald fanget mig som lytter!

Link til kommentar
Del på andre sites

Et tillykke er vel på sin plads :)

 

Wow! - Var mit førstehåndsindtryk. Virkeligt fedt musik og virkeligt fed vokal. Der er rigtig fed lyd og gennemført image på billeder og design af myspace. Håber i fører det ud live også?

 

Efter ordentligt gennemlytning synes jeg godt der kunne fokuseres mere på vokal-melodierne og flere finesser i det instrumentale til at give det en lille tand ekstra som kendetegner sangene individuelt. Men det er jo en smagssag.

 

Godt gennemført og i har i hvert fald fanget mig som lytter!

 

Tak, tak og igen tak...

 

Som band er vi er lidt grønne på live-området. Vi har kun spillet én koncert indtilvidere, men forhåbentligt kommer der en masse i 2010! Vi har planer om at udbygge vores liveshow, men pt. er det nok bare rutine vi mangler! :)

 

jo, der skal helt klart arbejdes med vokalen. Det optimale havde været, at ha' en producer med på pladen, men det var der ikke penge til... :D Mht. trommefinesser, så er det én af de ting jeg valgte fra, da vi bestemte os for, at indspille trommerne og bækkenerne hver for sig. Det ville blive for bøvlet og med tidspres oveni, så var der ikke meget tid til at lege...

 

Men tusinde tak for de fine ord... Det varmer altid! ;)

 

// Ronny.

Link til kommentar
Del på andre sites

Fik du brugt dit Techstar på EP'en? :)

 

Det gjorde jeg! I introen og mellemstykket på nummeret 'All That Comes To Mind" bruger jeg det. Vi bruger også to pads når vi er ude live, men der er det vores sangerinde der spiller på dem. Det giver sgu en meget fed effekt! ;)

 

Fik du solgt dine?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det gjorde jeg! I introen og mellemstykket på nummeret 'All That Comes To Mind" bruger jeg det. Vi bruger også to pads når vi er ude live, men der er det vores sangerinde der spiller på dem. Det giver sgu en meget fed effekt! ;)

 

Fik du solgt dine?

 

Næe, mine ligger stadig og ser fine ud. Overvejer at lave et setup med Factory Metal Percussion som bækkener. Men satser nok mest på mine Roland DDR-30'ere.

 

Du skal squ da have sat det op til din storetromme :)

 

Det vil se evig fedt ud, en rigtig storetromme, og en Techstar storetromme :D Bill Bruford gjorde sådan. (Ps. Musikken lyder stadig fed :))

Link til kommentar
Del på andre sites

Næe, mine ligger stadig og ser fine ud. Overvejer at lave et setup med Factory Metal Percussion som bækkener. Men satser nok mest på mine Roland DDR-30'ere.

 

Du skal squ da have sat det op til din storetromme :D

 

Det vil se evig fedt ud, en rigtig storetromme, og en Techstar storetromme :) Bill Bruford gjorde sådan. (Ps. Musikken lyder stadig fed :))

 

Tak for det! :-)

 

he he, det kunne sgu være fedt med lidt techstar gejl på sættet!! Men prøver pt. at minimere mit setup en smule! Det er sgu altid noget bøvl at ha' for meget gear når man skal ud og spille! :-)

 

Lyder som et ret spændende setup du har gang i... Kender ikke Roland DDR-30, men det er sikkert et fedt modul! Leder stadigvæk efter et D4 modul, så hvis du falder over et, så sig endelig til... :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Synthpop NEVAR DIES!

 

Ps. Ronny, du kan da prøve at låne min ene Techstar storetromme pad, hvis du engang kommer i nærheden af Grenaa :D

 

Har selv en techstar stortromme, men bruger den bare ikke... men ellers tak! :-)

 

Synes musikken er rigtig fed, især All That Comes To Mind, lyder som et hit! Forstår bare ikke hvorfor i vælger at gå i retning af synthrock-lyden. Synes virkelig det er en blind vej.

 

Synes nu ikke Synthrock lyden er en blind vej, men det er jo en smagssag. :-)

 

Takker for ordene og fedt at du kan li' "All That Comes To Mind". :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Har lyttet til alle jeres numre, og har følgende at sige:

 

On the edge: Genrelt, så er det det virkelig et lækkert nummer! Synes at melodien er rigtig godt gennemarbejdet, og omkvæddet kunne jeg allerede nynne med på efter at have hørt det én gang. Det er virkelig fedt. 2:35 (korstykket).. Det fungerer rigtig godt, og er et lækkert break til resten af nummeret der kører meget ud af landevejen.

- Kan rigtig godt lide dit drive! Det er meget ''dance-musik'' agtigt, uden at være for meget. Der er lagt nogle rigtig fede effekter på det, og det passer utrolig godt med fade-out til sidst. Syntes måske at det skulle have været et fade-out på omkvæddet der bare kørte på fuld skrald.

- Kritikpunkter: Synes at vokalen er for fjern. Lyden er ellers super fed, og lyden på vokalen er også rigtig lækker og klar. Synes bare at den er alt for fjern hvis det stod til mig.

 

All that comes to mind: Det er virkelig dejligt og dynamisk! Kan godt lide finessen, hvor du går fra lukket hi-hat til åben hi-hat midt i verset. Det gav i hvert fald mig som lytter et indblik i at omkvæddet kom, men der blev man snydt. Det er nogle af de ting der er fede ved musik. Overraskelse og uforudsigelser i en vis udstrækning - super fed detalje i hvert fald!

- 2:16. Fede effekter!! (Kan I godt lave det live også?).

Alt i alt. Sammenlignet med On the edge, så er der lidt flere effekter og fede detaljer på det her nummer. Det er super fedt som indspilning, og kan også utrolig godt lide detaljen til sidst med delay på vokalen, hvilket nummeret slutter med. Som jeg sagde i første nummer, så var vokalen for lav. Det er ikke tilfældet i det her nummer. Thumbs up for det.

 

The subway: Første indskydelse synes jeg at der er for meget bas på nummeret! Det er svært at høre nogle af de andre fede detaljer I har lagt på, for den synth og bassen der kører i baggrunden. Men ellers er det et utroligt og stemningsfyldt nummer. Det er rigtig fedt opbygget, og man kan virkelig fornemme hvordan I er gået op i dynamikken. I stedet for at starte lige på og hårdt, så bygger I nummeret op. Det var i øvrigt også tilfældet i de to tidligere numre.

 

Change the story: Det er igen et meget dansevenligt nummer der kører lige ud af landevejen, dog med utroligt fede detaljer indblandet. Kan rigtig godt lide mixet af det. Det er rigtig fedt panoreret. Nu hører jeg det med hovedtelefoner, hvilket også er optimalt i det her tilfælde. I har virkelig mange fede panoreringsdetaljer.

GENNEMARBEJDET!

 

Friday night: Minder lidt om The subway. Et meget kort instrumentalt nummer. Har egentlig ikke så meget at sige til det.

 

Don't run with blades: Fede skift i dine rytmer - det kan jeg godt lide. Du skifter fedt fra dine hurtige grooves og ned til half-time nogle steder. Det giver lige pludselig et helt andet præg på nummeret! Igen detaljer!

- Soloen i det her nummer er alt for fed.

- Synes at nummeret slutter for brat :argh:

 

 

Det var det jeg havde at sige. For en gangs skyld gav jeg mig lige tid til at lytte ordentligt på nogle af de demoer der bliver lagt ud.

- I spiller virkelig godt sammen. Hvor mange er I i bandet?

 

Hvilken stortromme-mikrofon har du brugt, og hvordan er den mixet? Indspiller også selv, og synes at det er vildt at I har fået så meget ''kick'' med på lyden også :D

 

Good job!

 

- Kasper Hertz

Link til kommentar
Del på andre sites

Shit! Jeg kan jo ikke andet end, at være ydmyg overfor sådan en gennemgang af ens musik. Synes det er stort at du har brugt så meget tid på at lytte og kommentere! Tak...og TAK!

 

Mellemstykket i 'All That Comes To Mind' spiller vi skam også live! Det er også et af de numre med mest backtrack. Vores sangerinde spiller i dette nummer på på Tama Techstar 305 pads inkl. modul (som lyder svinefedt!!), jeg spiller stortrommen og basis-rytmen, og backtracket gør resten! Det virker og vi har fået at vide, at det lyder som det skal live... :argh:

 

Vi er 5 i bandet + backtrack! :D Og alle er sgu ret gode, dog er jeg faktisk den eneste der er skolet (FUU).

 

Lyden... ja! Det er jo så lige det... he he! Nej, vi lejede en masse mikrofoner ved Soundwave i Århus til at indspille trommerne med. Det blev ganske standard og vi brugte en AKG D112 + en stormembran på BD. Efter lang tids mixen, så fandt vi ud af, at vi måtte mixe samples ind i det. Man kan godt sige, at vi har snydt lidt dér... Men ved en sotrladen pop-produktion, så skal det også lyde af noget! ...og i sidste ende er det jo resultatet der taler for sig selv!

 

Det er vores Keyboarder der har stået for mixningen af EP'en og han kommer også til at stå for resten af pladen (13 sange). Jeg synes sgu, at han har gjort det uovertruffent!!!

 

Igen, så kan jeg kun takke for en fantastisk respons... det varmer! ...og jeg har sendt alle fra bandet et link til denne tråd, så de kan læse hvad du har skrevet! :D

 

// Ronny.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu