Formstøbte ørepropper


COLOUR HAZE

Recommended Posts

overvej det lige.... jeg har også rexton... har endda to sæt, men bruger stadig juletræer ganske enkelt fordi de er bedre...

 

Det forstår jeg ikke - hvordan bedre? Nogle trommeslagere ville måske mene, at juletræer lyder bedst, fordi de dæmper mest diskant, hvor Rexton nærmest dæmper linært - dvs. lige meget i alle frekvensområder..

 

Det betyder også noget, hvor godt de bliver støbt - det er meget afgørende, at de sidder tætsluttende i øret.

 

Jeg fik lavet mine på en høreklinik - mener det hed Audiodan dengang:

Link til Rexton propper...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg fik lavet mine hos Audiovox (audiovox.dk) for ca 4 år siden, og jeg har ikke brugt andre propper siden! Jeg tror ikke, at det er så vigtigt, hvor man får dem lavet - bare de bliver lavet så de passer ligesom Achermann påpeger.

 

Mht filtrer er det mest normale at få 15db filtre. Jeg har 15db, og jeg synes de dæmper rigeligt! Jeg spiller godt nok heller ikk dødsmetal, men jeg har brugt dem i meget hårdtslående situationer! Med 15db kan man godt fornemme, at det er højt, når man VIRKELIG SPILLER HØJT, og det synes jeg er meget fedt, så man ikke mister situationsfornemmelsen - også af hensyn til folk omkring en. Jeg har aldrig overvejet at købe 25db filtre, da det uden tvivl bliver for voldsomt for mig, men jeg har overvejet 9db til øveren/små jobs.. Jeg vil klart anbefale at starte med 15db filtre, og så udvide derfra, hvis du har behov..

 

/Andreas

Link til kommentar
Del på andre sites

Forstår slet ikke Tormentor. Der må være noget galt med støbningen eller så er det bare hans ønsker om, hvilke lyd han gerne vil høre, der er anderledes. For ja, det lyder forskelligt med juletræer og formstøbte. Har haft mine formstøbte Rexton i otte år og jeg elsker dem. Har også fået lavet formstøbte propper til mine in-ear, men der kunne Rexton altså ikke gøre jobbet lige så godt som Audiovox. Der findes også flere udbydere på markedet, og tror ikke der er den store forskel.

Link til kommentar
Del på andre sites

Til de to svar på mit indlæg:

De er ganske enkelt bedre fordi jg oplever mindre hylelyd efter en koncert eller øver. Jeg har maximal dæmpning i mine reton propper, så det er ikke der den er gal.

 

I ny og næ føler jeg at de ikke sidder helt som de skal, hvilket var årsagen til at jeg købte endnu et par af de satans dyre propper... det hjalp dog ikke....

Link til kommentar
Del på andre sites

Rexton! Og det eneste der overgår er in-ear monitors. Bedre bliver det ikke!

 

Juletræer er fint til at dæmpe lyden, men den lyd du får er rigtig ringe.

 

Og glem de billige formstøbte alternativer som Sonax da disse gør ondt at sætte i/tage ud, kan ikke genskabes, dæmper/lyder ringe, og er samtidigt kæmpestore og klodsede/ser fjollede ud.

 

Køb Rexton hvis du vil have ørepropper. Basta!

 

Peace!

Peter

Link til kommentar
Del på andre sites

Rexton. Har fungeret perfekt for mig i mange år.

 

Synes også du skal starte med 15db filtre. Fungerer fint for mig i øveren, live og når jeg er til koncerter. Kun i øveren kan det være en anelse for lidt hvis der virkelig bliver spillet højt. Tror dog stadig at 25 db er for meget. Har prøvet at øve med mine peltor-isoleringshørebøffer som dæmper ca 25 db og selvom de ikke dæmper linært og slet ikke ikke gav samme gode lyd som rexton og derfor ikke helt kan sammenlignes gav det alligevel en fornemmelse af hvor meget 25 db er.

 

Kan dog lige indskyde at min far købte 25 db fra start og rent faktisk synes at 25 db dæmpning er for lidt når trommeslageren (han er keyboardspiller) brager igennem. Men han er selvfølgelig også en gammel man og så sker der noget underligt med hørelsen men værd at have i baghovedet.

 

Men start med 15db filtre og herefter kan du jo investere og udskifte filtre efter behov

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bruger Rexton med 25 db filtre. Vi spiller højt, så det er passende for mig. Det optimale er selvfølgelig, at have flere sæt filtre at skifte imellem.

 

Mht. diskussionen om Tormentors indlæg, så skal vi også huske på, at folks ører er forskellige. Nogen er mere sarte end andre. Men for langt de fleste gælder det, at man skal spille vanvittigt højt, altså skudt i hovedet højt, før 25 db ikke er nok. Dvs. at man slet ikke oplever ubehag eller hylen for ørerne bagefter.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kender ikke Rexton,

Jeg brugernogle "juletræer" fra hearos med 30decibel dæmp og hd gengivelse, dem er jeg ganske tilfreds med!

De koster 300 eller sådan noget i modern drums.

- Gode til at jamme - øve - optræde..

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har nogle AKU, som vel er ca 12 år gamle. De er superfede, men det lyder som om man ikke går galt i byen med Rexton.

Jeg har både 15 og 25 db filtre og det er altså rigtig fedt at kunne skifte. Men ville nok starte med 15 db hvis jeg kun skulle have et sæt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for alle de fede svar alle sammen!

Jeg har bestilt tid hos audio-etellerandet(ka ikke lie huske hva de hed) her på onsdag.

Det bliver sgu godt, især når det koster gratis.

 

Ingen kvaler, fatter betaler(Julegave).

 

Og jeg har også lige bestilt 12 friske sæt stikker, så jeg er godt kørende!

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg har også rexton er de er geniale. i forhold til juletræer som dæmper lyden lidt ligsom hvis du tager en pude rundt om hovedet, dæmper rextons høreværn som hvis du hører musik på et anlæg og skruer lyden ned. intet bliver mudret sammen eller forringet. sådan har jeg det ihvertfald. og personligt får jeg kvalme når jeg bruger juletræer.

 

så jeg vil også helt klart anbefale rexton. de er godt nok lidt pebrede i prisen men de er det hele værd ;-)

 

- Brookz

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu