Så Er Løsningen Her.


William

Recommended Posts

Hej Ts

 

Så har jeg fået en weekend til at gå med at bygge trommepodie (dog kun lørdag).

 

Og tænkte lige at jeg ville dele mine ideer med jer.

 

Har brugt for omkring 1300,- materialer, dog har der været utrolig meget spild træ, pga. podies størrelse.

 

Materialer

- 3,66 m2 støbebads (50mm)

- 2 x 2,40m * 1,30m (18mm) krydsfiner (tagkrydsfiner(med fer og not))

- 2 x 2,40m * 1,25m (19mm) spånplade

- 36 x kasserede tennisbolde fra den lokale tennisklub

 

Podies mål er 1,6m * 1,5m

 

http://www.dropbox.com/gallery/4157194/1/T...0podie?h=70286d

Link til kommentar
Del på andre sites

Cool.. lige som jeg ville gøre..

 

men som NIimbas siger: få den rockwool pakket ind!!.. det er RITIGT skidt for lunger, børn og hunde!.. seriøst!

Brug noget fintvævet stof til at pakke det ind i..

 

men det ser skide godt ud :)

 

Og nu til det store spørgsmål: VIRKER DET??

Link til kommentar
Del på andre sites

Min Mac grinede hånligt af opgaven!

 

:)

 

Flot arbejde ellers - det må føles lidt specielt med de tennisbolde!?

 

Mac er cool... nogle gange...

 

Det podie jeg har prøvet med tennisbolde var helt fast og behageligt.. ikke noget nævneværdigt "gyngen".. tror det kommer an på hvor mange bolde man bruger?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

Ja jeg havde tænkt på at få dækket støbebadsne ind, havde bare travlt med at få det sat op, så jeg kunne komme i gang med at spille trommer igen ;)

 

Angående om det virker, så tror jeg det. Når man står ved siden af podiet (når der spilles) kommer der ikke direkte stød ned i gulvet, men gulvet gynger bare lidt. Jeg har ikke fået en sur underbo op (i nu), men havde tænkt mig at gå ned og spørge om han kan høre noget.

 

Podiet gynger ikke særlig meget når man sidder og spiller, det kan godt mærkes at men sidder på tennisbolde, men det er på ingen måde irriterende eller forstyrenden. Men der er også mange tennisbolde i forhold til hvad jeg har set andre steder.

 

Hygge William

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej William.

 

Herligt projekt, og tak for billederne. Det er altid sjovt at se noget opstå på den måde - godt arbejde.

 

Jeg kunne godt tænke mig at du gik ned til din underbo, og at I så lavede en test. Det tror jeg også vil give dig den bedste ro i maven på lang sigt ;-)

 

For ved vi at det rent faktisk virker, så er det jo en super "tutorial" du har smidt op her ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Mac er cool... nogle gange...

 

Det podie jeg har prøvet med tennisbolde var helt fast og behageligt.. ikke noget nævneværdigt "gyngen".. tror det kommer an på hvor mange bolde man bruger?

 

 

- Jeg kan sige, at én tennisbold, uden tvivl, vil være rigtig skidt! :-o;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey William!

 

Kan du huske det var mig, der var oppe ved dig den der sidste dag inden juleferien? Vi spillede guitarhero til langt ud på natten! ;-)

 

Jeg glæder mig til at prøve det shit, det ser fucking lækkert ud!

 

Mathias.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Hey alle sammen

 

Har gentagende gange været nede hos min underbo for af forhøre mig omkring hvorvidt det larmer når jeg spiller. Men har ikke haft held med at fange ham når han er hjemme, og er begyndt at overveje om min underbo overhovedet bor der mere.

 

Men vender lige tilbage med nyt når jeg ved om det larmer.

 

Hygge William

 

Ps. Emil kommer du ikke snart til Aalborg :) Længe siden jeg har set dig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey TS

 

Så har jeg fået snakket med min underbo og podiet virker delvist, han siger at det ikke genere ham til dagligt, men at det ville genere ham når han skulle til at sove. (mit sæt står over hans soveværelse).

 

Så jeg lavede en aftale om at jeg kunne spille til kl. 11 om aftenden, hvilket er meget lækkert.

 

Hygge William

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu har jeg selv haft eltrommer i lejlighedskompleks på kun 4 etager.

 

Selvom jeg byggede podie og pakkede stortrommen ind i en dyne og to puder så gik det både op og ned i bygningen. Nu kan jeg se at dit podie også står tæt op af radiatoren og det hjælper heller ikke på lyden. Sådan nogle bæster er gode lydledere.

 

I mit tilfælde var det faktisk så slemt at min overbo troede at hans overbo sad og spillede og ironisk nok passede det med at jeg stoppede de par gange han var på vej op for at bede ham holde op. Dermed troede han jo også at hans overbo holdte ham for nar når han sagde det ikke var ham. Det nåede at gå så galt at min overbo samlede underskrifter ind i hele opgangen for at få ham smidt ud indtil at min underbo nævnte at det nok kunne være mig da jeg havde spurgt om det generede hende tidligere.

 

Så kort sagt burde du også lige forhøre dig med evt. overboer om de er generede af det :argh:

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 year senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu