Mit Nye Sæt


JesperS

Recommended Posts

Nå, så tænkte jeg at det var på tide at få præsenteret mit nye grej. Jeg har kun spillet for alvor et halvt års tid og skulle anskaffe mit første rigtige sæt så det har været en kæmpe hjælp at kunne søge information her på sitet - det er virkelig sjældent at man finder så mange fornuftige og hjælpsomme mennesker på et internet forum!

 

Det blev til et demo sæt fra Modern Drums. Det var sat meget ned, passede godt til mine behov og så synes jeg det var super flot - det betyder jo trods alt også lidt. :argh:

 

Her er dyret så i første opstillingsforsøg. Jeg går ud fra at jeg får justeret det hen ad vejen. Forslag modtages også gerne!

 

http://www.flickr.com/photos/seeberg/sets/72157623169060675/

 

Yamaha Absolute Maple Nouveau i Mat Natural Maple.

 

Størrelser:

10 x 8 Tom

12 x 8 Tom

16 x 16 Gulvtom

22 x 18 Stortromme.

 

Snare (Ny):

Tama Metalworks Limited Edition 14"x5½"

 

Cymbals (alle brugte):

14" Zildjian New Beat Hihat

20" Sabian HHX Evolution Ride

19" Sabian Vault Crash

18" Zildjian A Crash

14" Zildjian K Dark Crash - Skulle være på vej med posten :-)

 

Hardware (Nyt):

DW5000 Hardware

Yamaha Tom holder og cymbal holder

 

Indenfor mit budget på 20.000 blev der også lige råd til en DrumDial tuner og en billig cymbal taske.

 

Alt i alt er jeg utrolig godt tilfreds med det. Det er helt fantastisk at kunne øve på at rigtigt sæt - er dog ikke helt sikker på at konen er enig. :lol: Har stadig lidt knas med at få lilletrommen til at lyde fornuftigt, men jeg får en mere erfaren trommeslager på besøg i weekenden så forhåbenligt bliver der styr på det.

 

Endnu engang tak for hjælpen - glæder mig til at suge mere viden til mig herinde! :)

 

 

Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ville nok sætte alle tammer og lilletrommen lidt tættere sammen så bækkenerne også kunne komme lidt tættere på - men jeg kan godt lide at det hele er lidt kompakt.

 

Det kunne være jeg også skulle lave en tråd med mit starclassic :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Till lykke, det ser lækkert ud og et meget modent valg størrelsesmæssigt. Normalt ser man begyndere vælge noget i retning af 12-13-16-22 og 14-15-20 i bækkener og det er der intet galt i, men dine størrelser ligger tættere på, hvad man finder ud af virker bedre, hvis man skal ud og spille engang. Derfor tror jeg, du har fået et sæt du kan have god glæde af i mange år.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det ser sku godt ud!! Kan egentlig godt li' din opsætning.. Måske ville jeg placere ride-bækkenet lidt højere og så måske vinkle det lidt mere, evt flytte det lidt ind over 12" tammen.

 

 

Tillykke med sættet!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Det ser sku godt ud!! Kan egentlig godt li' din opsætning.. Måske ville jeg placere ride-bækkenet lidt højere og så måske vinkle det lidt mere, evt flytte det lidt ind over 12" tammen.

 

 

Tillykke med sættet!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Det ser bestemt godt ud... tilllykke... Det bedste du kan gøre er at eksperimentere med opsætningen af dine trommer indtil du finder lige præcis det som du syntes er rarest og som du kan holde ud og spille på... vinkler på trommer er nemlig ikke helt lige gyldigt i forhold til stød i ens håndled... men any way med det... hvis du for åndt i håndled særligt ved lilletromme slag, så overvej lige vinklen... det hjalp i vertfald mig selv...

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja du skal nok lige justere lidt på opstillingen.. sæt dig ned.. luk øjnene, og slå så på en tromme ad gangen.. den skal være ca. der hvor du forventer det med lukkede øjne.

 

det samme med bækkener.. altså det kan ikke altid lade sig gøre, men som tommelfinger regel er det sgi godt nok :-)

 

OG det første du går inden dette, er at justere stolen så du sidder som du har det bedst, men en afstand til hihat og BD pedal som passer dig.. så er det bare at rette ind derfra :P

 

FEDT start sæt .. damn.. når man tænker på hvad man selv startede med.. puhh.. you're lucky!.. "we lived on the bottom of the lake, and got beaten every day by our dad.. IF we we're lucky!!" (frit efter Monty Python)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja du skal nok lige justere lidt på opstillingen.. sæt dig ned.. luk øjnene, og slå så på en tromme ad gangen.. den skal være ca. der hvor du forventer det med lukkede øjne.

 

det samme med bækkener.. altså det kan ikke altid lade sig gøre, men som tommelfinger regel er det sgi godt nok :argh:

 

OG det første du går inden dette, er at justere stolen så du sidder som du har det bedst, men en afstand til hihat og BD pedal som passer dig.. så er det bare at rette ind derfra :)

 

FEDT start sæt .. damn.. når man tænker på hvad man selv startede med.. puhh.. you're lucky!.. "we lived on the bottom of the lake, and got beaten every day by our dad.. IF we we're lucky!!" (frit efter Monty Python)

 

Ja, jeg skal helt sikkert have finjusteret placeringerne hen ad vejen - jeg har allerede sat de to toms lidt ned. Men lige nu er det mere fristende at få spillet så meget som muligt i stedet for at lægge og rode med skruer ;)

 

Ved godt at det er et noget luksusagtigt begynder sæt. Teknisk set er det dog også mit 3. sæt - har været igennem et TD-3 og et TD-12. Jeg var dog nået til et sted hvor jeg ikke længere var i tvivl om at interessen var kommet for at blive så jeg synes ligeså jeg kunne sparke til den og få noget supergrej.....så længe konen ikke finder ud af hvad det har kostet skal det nok gå alt sammen. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

har selv haft sådan et sæt mega dejlige tønder (jeg købte dem brugt). prøv at smække nogle Remo Emperor skind på, det ville jeg gøre. (har selv sat sættet op i modern drums)

 

Nye skind er helt sikkert det næste projekt og har også kigget på Remo Emperor.

 

Lige et (meget dumt spørgsmål) - bruger man den samme type tom skind til slag og bund side?

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej. Du kan købe både bundskind og slagskind. Men bundskind er ikke så vigtigt i første omgang. Jeg ville købe nogle Remo Olieskind, det er nogle fede rock skind. Har ikke hørt et sæt der lød dårligt med dem på, men hvis du spille jazz eller sådan noget er det nok ikke sagen. Anyway jeg ville først invistere i slagskind og så kan du altid købe bundskind senere når du begynder at nørde :)

 

Erik :argh:

Redigeret af E.H.J
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ville købe nogle Remo Olieskind, det er nogle fede rock skind.

 

ææhm, er det ikk en "myte" at der er olie mellem skindene (går udfra du snakker om pinstribe skind)

 

så vidt jeg ved er evans de eneste der sælger "olieskind" (hydrallic?? hedder de ikk sådan?)

 

 

-Alex

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 uger senere...

Så fik jeg taget et lille klip af sættet i en gas'et version. Har fået suppleret med en 8'' tom og (lidt for mange) metalskiver. :tu:

 

Er optaget med et almindelig kamera så lyden er elendig og jeg har som sagt kun været i gang et års tid så jeg ved godt at jeg spiller som en pose løg, men jeg er lykkelig for sættet og bruger hvert sekund jeg har alene i huset foran det. Det skal nok blive bedre ;-)

 

http://www.flickr.com/photos/seeberg/4390063047/

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu