Guitarsoloer Til Covermusik


Trond Olsen

Recommended Posts

Hvordan har et publikum det med guitarsoloer? Hvad er jeres erfaringer generelt? Vi skal ned og spille 7 aftener i Østrig, kun med covermusik, og jeg tænker selv at det bliver for meget guitar soli, hvis vi tager alle originale guitarsoloer med.. Er det ikke federe man holder sig endnu mere to the basics end man ellers ville gøre?

 

Hvordan er jeres erfaringer..

Link til kommentar
Del på andre sites

fyr op for elhegn!

nu er jeg ikke så meget til balle, da det jo underminerer markedet for de få af os der stadig laver ORIGINALmusik :P - men man piller da ikke uden videre en original solo ud af et covernummer?? har publikum ikke en tendens til at skråle med på helte-soloerne?

Link til kommentar
Del på andre sites

Færre guitarsoloer - flere trommesoloer! Basta.

 

Jeg har også prøvet at indføre en noget-for-noget-ordning i mine bands. 1 guitarsolo koster en trommesolo.

 

Det er noget der får guitaristerne til at stikke piben ind :P

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har også prøvet at indføre en noget-for-noget-ordning i mine bands. 1 guitarsolo koster en trommesolo.

 

Det er noget der får guitaristerne til at stikke piben ind :P

Det er nemlig noget der virker! Husk at tælle hvor mange takter de bruger på deres solo.. Og derefter spiller du en lige så lang solo. Hvis de brokker sig kan du til hver en tid sige: "DIN SOLO TOG LIGE SÅ LANG TID?! JEG KAN IKKE SE PROBLEMET???" :lol:!!

Link til kommentar
Del på andre sites

nu er jeg ikke så meget til balle, da det jo underminerer markedet for de få af os der stadig laver ORIGINALmusik :cigar:

 

De der sagde du for sjov, ikke?

 

Du mener simpelthen, at et party/balle som f.eks det jeg spiller i, har samme kundekreds som jeres, i øvrigt fede band? Jeg tror ikke at, når Gert og Bodil skal holde kobberbryllup, eller Kenneth og Stine holde bryllup, så stjæler vi dem som kunder fra jer.

Til sådan et publikum vil have noget blandet musik, så hele festen, lige fra lille Mille på syv og Farfar på 70 føler sig godt underholdt.

Det er det samme, der gør sig gældende, når folk går på Søpavillionen og hører Dancefever og andet jam-musik. Det er genkendelsens glæde, der tæller.

 

Jeg er en smule træt af de uhh-så-fine original-kunstnere, der synes at de er meget bedre og har meget mere ret til at spille for folk, end et kopiband, der sommetider bruger ligeså meget tid på at øve og få det til at lyde fedt, som originalmusikerne.

 

Misforstå mig ikke, jeg elsker selv at spille originalmusik og finde ud af, hvad der passer til en given feeling i et nyt nummer, men der er sq ikke så meget salg i møget og nogle gange er det rart, at have lidt gryn med hjem, så man kan købe et nyt bækken eller komme på ferie ind i mellem.

Link til kommentar
Del på andre sites

De der sagde du for sjov, ikke?

 

Du mener simpelthen, at et party/balle som f.eks det jeg spiller i, har samme kundekreds som jeres, i øvrigt fede band? Jeg tror ikke at, når Gert og Bodil skal holde kobberbryllup, eller Kenneth og Stine holde bryllup, så stjæler vi dem som kunder fra jer.

Til sådan et publikum vil have noget blandet musik, så hele festen, lige fra lille Mille på syv og Farfar på 70 føler sig godt underholdt.

Det er det samme, der gør sig gældende, når folk går på Søpavillionen og hører Dancefever og andet jam-musik. Det er genkendelsens glæde, der tæller.

 

Jeg er en smule træt af de uhh-så-fine original-kunstnere, der synes at de er meget bedre og har meget mere ret til at spille for folk, end et kopiband, der sommetider bruger ligeså meget tid på at øve og få det til at lyde fedt, som originalmusikerne.

 

Misforstå mig ikke, jeg elsker selv at spille originalmusik og finde ud af, hvad der passer til en given feeling i et nyt nummer, men der er sq ikke så meget salg i møget og nogle gange er det rart, at have lidt gryn med hjem, så man kan købe et nyt bækken eller komme på ferie ind i mellem.

jo det var rimelig sarkastisk ment, og det er ikke for at starte en diskussion om det i denne tråd, så jeg undskylder for flabetheden.

 

jeg synes ikke ballebands "stjæler" vores publikum, for du har ret i at der er kæmpe forskel på at gå til en "original"-koncert og ta i byen og høre på et jamband, og jeg har fuld respekt for at i øver jer ligeså meget som os andre.

min spydige kommentar bunder kun i, som du selv skriver, at der ikke er en skid penge i at prøve at holde et band som mit kørende og vi er sgu misundelige på jer ballemusikere der hiver alle pengene hjem. men sådan er vilkårene jo bare. det er ikke din skyld.

der er heldigvis - eller desværre - bands der er væsentlig værre stillede end mit, så jeg er overhovedet ikke i en position hvor jeg kan klage, men jeg gør det lidt alligevel på mit "folks" vegne... hehe :cigar:

 

men fuck nu det.

held og lykke med jeres tur til østrig, og giv den gas med de guitarsoloer (som jo var min hovedpointe!)

;)

Link til kommentar
Del på andre sites

en solo - flere soli!

 

 

 

men når det så er sagt så er min erfaring også at et par guitarsoli er et hit!

specielt hvis det er en solo folk kender, f.eks RHCP's californication..

 

en solo - flere soloer/soli

begge dele er korrekt dansk

 

Men guitarsoloer er da vist kommet for at blive...

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu