Mit "nye" Gamle Star Sæt


power-sko

Recommended Posts

Hej. I oktober eller november købte jeg et trommesæt herinde af medlem SiLLe^. det var det gode gamle vintage Star sæt, muligvis fra star 70'erne.

 

nu har jeg lige vendt mig til det og har haft det med ude og spille og fået taget nogen billeder af det, så nu vil jeg lige udøse min enorme glæde over jer, kære slagere.

 

 

Sættet ser for det første sindsygt godt ud efter min mening. det er virkelig min drømme finnish og så lyder det også virkelig fantastisk. jeg har sat et clear EMAD 2 skind på BD'en. der har Evans godt nok ramt plet.. tammerne lyder virkelig dejlige og varme med fantastisk tone i. 13" dør dog lidt af at komme på et lilletromme stativ, men det kan jeg sagtens leve med.

 

vores musikrum hjemme i huset har en meget død og dæmpet akustik, så derfor var det virkelig skønt at komme ud og spille med det i et større rum hvor de ligesom rigtigt kom til live.

 

så nu har jeg endelig fundet mit drømmesæt (indtil videre) og så ejer jeg det oven i købet. det er faktisk ikke så surt.

 

mange af jer har nok set det på tråden hvor det var til salg. men der kommer lige nogen billeder alligevel.

 

Min bækkenopsætning kræver nok lige en forklaring:

Stagg hatten er en jeg har fået gratis af en god ven og den er vanvittigt tynd, og lyder rigtig fedt når den kommer oven på min meget tykke Sabian AA el sabor hat bund. så er der både meget dybe og meget lyse frekvenser, og jeg syntes den binder den samlede lyd rigtig godt sammen.

 

det meget revnede gamle Paiste 2002 crash lyder kanon fedt som jazz ride, og også fint og "smadret" som crash.

 

sweetspot ridet lyder meget normalt. ret dybt.

 

18" HHX Evo lyder jo bare godt.. :lol:

 

jeg prøver meget på at finde min egen lyd mht. til bækkener. måske er der også en lille smule pengemangel :P

 

(lilletrommen er Niels V(istalite) Sørensens meget flotte hjemmebyggede dyr)

 

http://i168.photobucket.com/albums/u166/Pe...en/DSC03353.jpg

 

http://i168.photobucket.com/albums/u166/Pe...en/DSC03356.jpg

 

http://i168.photobucket.com/albums/u166/Pe...en/DSC03354.jpg

 

http://i168.photobucket.com/albums/u166/Pe...en/DSC03366.jpg

 

http://i168.photobucket.com/albums/u166/Pe...en/DSC03361.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Lækkert sæt. Det har jo figureret her på siden i nogen år efterhånden, og der er jo ikke blevet mindre smukt.

 

Et lille tip mht. din 13". Problemet er sikkert, at du har strammet lilletrommestativet, så det holder fast på tammen, og det kan bundskindet godt "dø" lidt af. Hvis du istedet bare "sætter" 13"-tammen i stativet, dvs. uden at stramme om reifen, er problemet væsentligt mindre.

Link til kommentar
Del på andre sites

tak skal i have!

 

ham Simon jeg købte det af gættede på at det måske var noget Bubinga og Ahorn. jeg aner dog intet om træ-nørderi. men hvis der er nogen der ved noget, vil jeg meget gerne vide det.

 

jeg syntes ikke rigtigt der er forskel på om stativet er strammet om tammen eller det ikke er. men tak for tippet

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er godt nok et lækkert sæt!

kan næste fortryde lidt jeg ikk købte det den gang jeg skulle have nyt sæt.

 

jeg er ret sikker på at det er det sæt som man kan se her i det gamle katalog (hvis det skulle interessre dig)

http

://www.tamadrum.co.jp/anniversary/expa...id=9&now=1

 

(smed i øvrigt lige billederne ind i tråden for dig)

 

 

 

 

DSC03353.jpg

DSC03356.jpg

DSC03366.jpg

DSC03361.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

hehe. ja jeg syntes også godt i kan ærge jer lidt. men til gengæld gjorde i mig meget glad, så tak for det. :-)

 

og tak for det med billederne, Alex.

 

tak for de fine kommentare folkens :doo:

 

jeg kan i øvrigt sige at sættet har fået en Tama Rockstar 14" x 6,5" Snare som partner.

og så har jeg nogen kasser stående i Odense som jeg skal have hentet en dag, så de bliver behandlet forsvarligt når de kommer med far på arbejde. Fra imorgen af får stortrommen en DW 7000 pedal til at sparke sig bag i.

Link til kommentar
Del på andre sites

Dejligt at høre du er glad for sættet! Og håber du passer på det.. :-)

 

Mht. træsort så er mit gæt, at de forstærkede kanter er af ahorn og resten er poppeltræ, og ikke bubinga.. :-)

 

Mht. 13" tom dør lidt i lyden når den står på snare stativ er der råd for.. Som der er blevet nævnt kan det være fordi du strammer stativet ALT for hårdt på trommen. Lad være med det, det er heller ikke godt for reiferne.. Og så "lyder" alle snare stativer ikke lige godt.. Min erfaring siger mig at nogle stativer dræber lyden mere end andre.. Det lyder sært, men er sandt :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Mht. 13" tom dør lidt i lyden når den står på snare stativ er der råd for.. Som der er blevet nævnt kan det være fordi du strammer stativet ALT for hårdt på trommen. Lad være med det, det er heller ikke godt for reiferne.. Og så "lyder" alle snare stativer ikke lige godt.. Min erfaring siger mig at nogle stativer dræber lyden mere end andre.. Det lyder sært, men er sandt :wacko:

 

Præcis!

 

Find et gammelt spinkelt stativ uden gummidutter. Det tager ikke særlig meget sustain.

 

Peace!

Peter

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg passer meget godt på det! bare rolig :cigar:

 

javel ja. poppeltræ? har det ikke et lidt mere internationalt navn også?

 

Stativet er som sagt slet ikke spændt om tammen, den står bare løst på.

men ja, det er nok sandt mht et spinkelt stativ. det må jeg lige se om jeg kan få fat i.

 

tak for rådende :cigar:

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er altså et rigtigt flot sæt/up du har dig der, tænkte faktisk også

på at købe det da det var til salg herinde.

Hvis jeg ikke husker helt forkert havde den tidligere ejer det oppe nogle gange her

inde før han fik det solgt.

 

Et rigtigt lækkert sæt man ikke kan undgå at blive perlevenner med ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu