Ludwig Flash


Recommended Posts

Lol. jeg kunne ikke redigere mere i det andet indlæg, så prøver igen:

 

I anledningen af mit seneste tiltag på et 18" china med stativ, har jeg taget et par billeder, som i da lige skal se:

 

Sættet er, som i måske har gættet, et Ludwig Vistalite fra 1976. Jeg gav 12 kg for det, og den dag i dag havde jeg nok kunne få det billigere, men det er virkelig det værd! Det er, som man næsten kan gætte, meget transparent i lyden. Fed blanding af vintage-lyd og bare rock! Kender ikke så meget til sættets historie, men det er Adnan herinde fra der solgte det til mig omkring december 2008. Jeg så det på DBA.dk, og kom i tanke om at jeg havde set ham spille på det med Annika Aakjær, på vores gymnasium. Jeg spurgte de gamle om et forskud på julegaven, og satte mit gamle Stage Custom til salg, så finanserne var på plads. Størelserne er så vidt jeg husker

22"x14" BD, 12"x9" på stativ, 15"x14" FT og 16"x16" FT

 

IMG_1527.jpg

 

Af lilletrommer har jeg fra venstre:

14"x5,5" random snare (Måske Pearl Export) lyder super dårligt xD

14"x5,5" hjemmelavet ahorn-lilletromme, 6 ply og rimelig ukendt hardware

14"x5" Ludwig Supraphonic. Min main-snare, som der ikke er meget at sige om. ;D

14"x5" Ludwig Vistalite snare. Fulgte med sættet, og lyder meget fedt dybt, men har MEGET tone.

 

IMG_1541.jpg

 

Hvis jeg mangler noget må det være en 13"x6,5", men det bliver ikke lige nu ..

 

Bækkenerne er jeg for første gang i min tilværelse tilfredse med (Fra venstre):

14" Masterworks Resonant series Hi-hat. Fed til det meste. lyder bare af hi-hat!

20" Dream Vintage Bliss 20" crash/ride, som er mit maincrash. Også fed stick-def. til ride!

20" Sabian Ride. Tror det er er et AA fra slut 80'erne. Sindsygt fedt til rock; lyst og svævende.

20" Paiste Traditionals thin crash. Det bedste der er sket mig. Lyder svine godt! ;D

18" Wuhan China. Kom ind af døren i går, og med tilhørende stativ i morges. I kender wuhan.

Desuden er der en tamburin, som vidst nok er en PJ percussion.

 

IMG_1535.jpg

 

Af Hardware bruger jeg noget Yamaha fra mit gamle sæt, og så en Gibraltar clamp. Hi-hatstativet er et Big Beat. Prisen og discount-serien til trods, er det et fedt, solidt flexibelt stativ. Min pedal er en af Yamahas topserier med bundplade, men med enkelt kæde. Stolen har jeg selv bygget af en læderskammel og en kontorstol, så der er både affjedring, læder og elevation. Det er konge :tu:

 

IMG_1530.jpg

 

Jeg bruger normalt kun Remo coated ambasador på snaren, men har ikke lige skiftet på Supraen endnu. Jeg bruger emperor på 12'eren og ambasador på FT's. På stortrommen er det elskede Emad. fantastisk skind. Men jeg kunne dog godt trænge til at få skiftet de fleste af skindene -.-

 

IMG_1536.jpg

 

 

Det var vidst det. Jeg ville gerne have lavet det udendørs, men det tillader vejret mig ikke!

Smid gerne en kommentar.

Håber jeg har gjort det med billederne ordenligt :)

Redigeret af Niels V(istalite) Sørensen
Link til kommentar
Del på andre sites

Wauw, det er lækkert! Jeg har også altid drømt om at have 15 og 16 gt'er, da jeg synes at en 14 tit bliver for lille og en 18'er for stor... Og det der ser da bare helt fantastisk ud!

 

Ja. det virker også rigtig godt. 15'eren gør også at en 12'er passer ind. 12", 16" er et lidt for stort spring, syns jeg.

 

@Rene: Jeg kan kun anbefale traditionals. Desuden er deres "new signature" også ALT for fede. Ellers har jeg ikke fundet så mange paiste-bækkener, som jeg brød mig om. Men det meste zildjian, paiste meinl og sabian (og alt muligt andet der ikke er alt for discount) lyder jo altid godt når andre spiller på det xD

Men især traditionals formår at være både vildt mørke, men også "våde" i lyden.. på den gode måde. Mørke bækkener har en tendens til at blive tørre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg havde jo fornøjelsen af at spille på det i januar for et fyldt Aalborg Kongrescenter - og det klarede opgaven til UG! Specielt stortrommen er alt for vild. Gulvtammer har så forbandet meget bund, at man bliver helt glad på sådan en lummer måde, og jeg var - og er - i den grad klar til at købe sættet, fra det første slag under lydprøven! Wow!

 

5 smil herfra!

:-):-):lol::lol::lol:

 

 

/Peace

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu