Rage Against The Machine Jam


Klaus-74

Recommended Posts

Vi var i et demostudie for 2 uger siden med Rage Against The Machine Jam, og det er der kommet tre demo-numre ud af.

 

De kan høres på www.ratmjam.dk under demo

 

Mixene blev lavet af studiefyren efterfølgende, og de er måske nok ikke mixet 100% som vi selv ville have gjort det, meen det går nok. Og det var rigtig billigt!

 

Hvis I ikke synes jeg spiller 100% tight... Så har I sikkert ret :tu:

 

/Klaus

Redigeret af Klaus-74
Link til kommentar
Del på andre sites

no offence men jeres forsanger passer ikke til stilen :lol:

 

men ellers superfedt spillet, det er temmelig tight!

 

/Jens

 

Tja... Hun lyder som en hardcore tøs - ligesom Zack de la Rocha gør med hans high-pitch vokal, så lige den del kan jeg ikke give dig ret i

 

Men ellers tak :tu:

 

Mvh

Klaus

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst LA.Drum
enig, i spiller mega fedt alle sammen men hinde forsangeren passer ikke så godt ind :argh:

 

Jeg syntes da ellers, at hun klarer sig rigtig godt i Bombtrack (hun lyder ret hardcore:))

Link til kommentar
Del på andre sites

Ikke for at være en nar, for jeg hader selv at få über nederen kritik, men forsangern lyder som en 12 årig dreng, der prøver at efterligne Zack De La Rocha.

 

Men på den anden side klarer hun den sgu bedre end jeg havde regnet med.

 

- Musikken er der tilgengæld intet galt, tight og det lyder fee'! :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Til jeres forsvar vil jeg da lige indskyde at jeg aldrig har hørt et ratm cover som synes lød rigtig fedt. Det er pisse svært at få så meget energi ud som ratm får.

 

Men i gør et rigtig godt forsøg og jeg er sikker på at jeg ville nyde musikken hvis jeg hørte den live.

Link til kommentar
Del på andre sites

Skide godt gået Klaus!! :argh:

 

ved ikke.. synes nu sangertøsen gør et godt job.. meget af det er også vokal lyden som er lidt fjern og mangler noget punch..

 

hvis I spillede 10 job på 14 dage ..og jeg så hørte det live på 10. job, så er jeg overbevist om at det villevære lige så fedt som originalen..

 

men jeg er heller ik RATM fanatiker.. eller kender.. så måske jeg bare fokuserer mere på at i lyder som om I kan lide det, og det skinner igennem.. og er for mig det vigtigste!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Thumbs up på jeres spil. I spiller godt sammen. Jeg må give tidligere indlæg ret i, at jeg ikke synes at jeres forsanger passer ind i Rage stilen. Hun rapper godt, og det groover super fedt. Men det er som om at I har skabt en Rage-stil for jer selv. Ved ikke om det er meningen :)

 

- Kasper Hertz

Link til kommentar
Del på andre sites

Er jeg den eneste som ikke synes at coverbands skal efterligne originalen 100%? De fedeste coverbands jeg har set/hørt, har været et band som er totalt sig selv og som så bare spiller et andet bands fede numre.

 

Jeg synes i spiller rigtigt fedt, og kan godt genkende Brad og Tim, og især Tom er godt gengivet lydmæssigt!

Mixet på trommerne kunne godt være større og vildere, det lyder som om du ikke slår specielt hårdt (det gør Brad!!!), og det er nok mest lyden der gør det.

Jeg synes forsangerinden er blæret nok, og hvis i lavede et band i samme stil men med jeres egne numre, tror jeg det ville være et band jeg ville tage ind og se ;-)

MEN jeg er lidt allergisk overfor tyk dansk accent, og den kommer man sgu ikke udenom her desværre. Hvis man ikke lytter efter hendes ord, lyder det som MC Clemens på helium :lol:

 

Mvh en stor, stor RATM fan !

Link til kommentar
Del på andre sites

Rigtig fedt i er så tro mod orginalen, for det er sgu svært at gøre bedre :cigar:

 

Et par tips:

1: ÅBEN DEN HIHAT !! Til ratm skal den være så løs at den næsten står lodret når du slår på den.

2: Frem på beatet. Ved godt ratm skal være tungt men det bliver spillet meget fremme på beatet hvilket er det der giver ratm deres fremadrettede drev.

Prøv at spille til et nummer du godt kan lide og så prøv at lege med at ligge slagene henholdsvis et splitsekund for tidligt eller for sent. Har selv leget en del med det og det er vildt hvor meget det kan ændre et nummer.

Det er samtidig en fed udfordring ikke at komme til at stige/falde i tempo.

 

Pøj pøj med det.

 

[rau]

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu