Vis Os Dit Vintage Sæt!


Alex Buck

Recommended Posts

Henrik du får hermed en Olfert næste gang... :) Nørd nr. 1!

 

Den er selvfølgelig 5 ja. Har lige lavet samples af den faktisk. Fantastisk tromme...

 

Jon: Dit Premier ligner fanme det som står i æresmontren ved Guitarcenter på Sunset i LA

 

Det er nemlig en fantastisk tromme!! Jeg elsker også min..selvom den kun er 5" dyb :)

 

Den lyder ENDNU federe med den fosfor bronze seiding jeg satte på igår! Anbefales! NAM!!

 

Og ja: Jon det er så fuc**** flot det sæt.. sendte et billede til England til en engelsk Premier entusiast.. quote "That is one beautiful kit!!" kan kun være enig!

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er nemlig en fantastisk tromme!! Jeg elsker også min..selvom den kun er 5" dyb :)

 

Den lyder ENDNU federe med den fosfor bronze seiding jeg satte på igår! Anbefales! NAM!!

 

Er den købt gennem stdrums.de? ;) Undskyld O.T. nu oversvømmer vi sgu tråden igen, haha! Og forresten, fed snare du har solgt mig :) Dog kæmper jeg lidt med en lidt irriterende høj(!) overtone, jeg et stykke moongel på. Ville det hjælpe at montere støbte reifer på? :P

Link til kommentar
Del på andre sites

Er den købt gennem stdrums.de? :) Undskyld O.T. nu oversvømmer vi sgu tråden igen, haha! Og forresten, fed snare du har solgt mig :) Dog kæmper jeg lidt med en lidt irriterende høj(!) overtone, jeg et stykke moongel på. Ville det hjælpe at montere støbte reifer på? ;)

 

PM sendt..

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej. For nogle år siden købte jeg et DW-sæt, som jeg er super glad for. Men jeg har egentlig aldrig fundet ud af hvad det er for et sæt, og hvor/hvornår det stammer fra.

 

Er der nogen, der ved, hvordan jeg kan finde ud af det? Kan jeg bruge serienummeret eller hvad?

 

Tammerne er 10" 12" 15", stortrommen 22" og det er hvidt.

 

Håber I vil hjælpe!

Magnus

Redigeret af magnus_thorn
Link til kommentar
Del på andre sites

Ja - ja da. ½ time har nu siddet og savlet over billederne i denne tråd. Jeg synes lige at jeg vil bidrage med et billede af mit Ludwig Big Beat Red Sparkle fra ´71.

 

P.S.: I må unskylde alt rodet med ledninger mv. Billedet er taget under optagelserne til vores 2. album i Abbey Road Studie 2 sidste år :ph34r:

CEONEO___Abbey_Road___Guffles__SMALL_.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja - ja da. ½ time har nu siddet og savlet over billederne i denne tråd. Jeg synes lige at jeg vil bidrage med et billede af mit Ludwig Big Beat Red Sparkle fra ´71.

 

P.S.: I må unskylde alt rodet med ledninger mv. Billedet er taget under optagelserne til vores 2. album i Abbey Road Studie 2 sidste år :)

 

puuhhhh.. ha da da... det sæt keder sig da.. sæt det af hos mig, så skal jeg sørge for n ogel glade stunder for det!?

 

:tu:

 

Fedt fedt sæt!!

 

Og rimelig blæret med pics fra Abbey Road! :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja - ja da. ½ time har nu siddet og savlet over billederne i denne tråd. Jeg synes lige at jeg vil bidrage med et billede af mit Ludwig Big Beat Red Sparkle fra ´71.

 

P.S.: I må unskylde alt rodet med ledninger mv. Billedet er taget under optagelserne til vores 2. album i Abbey Road Studie 2 sidste år :)

 

og dejligt at se MD-421 mics på tammer... guitaristen og jeg har lige anskaffet 3 stk. MINT vintage MD-421N til toms.. yihahhh!! :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja - det er et fedt sæt, og det lyder også konge. Men som sagt så er der lidt bulede kanter specielt på gulvtammerne. Men vintage er vintage - det har jo sin charme.

 

P.S.: har iøvrigt lige skaffet mig de rigtige vintage stativer samt hi-hat og speed-king stortrommepedal, så det hele nu er 100% 70'er retro! Jeg er sgu' bange for at jeg også er gået hen og blevet en trommenørd. Det ville jeg have forsvoret for 1 år siden!

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen
Ja - det er et fedt sæt, og det lyder også konge. Men som sagt så er der lidt bulede kanter specielt på gulvtammerne. Men vintage er vintage - det har jo sin charme.

 

P.S.: har iøvrigt lige skaffet mig de rigtige vintage stativer samt hi-hat og speed-king stortrommepedal, så det hele nu er 100% 70'er retro! Jeg er sgu' bange for at jeg også er gået hen og blevet en trommenørd. Det ville jeg have forsvoret for 1 år siden!

 

 

Dén udvikling er du vist ikke ene om at have gennemgået på netop det år - gad vide om det har været noget i luften? Eller stjernerne? Eller?

MEGET flot sæt - ligeså kedelige mørkerøde sæt er, ligeså flotte er røde Glitters....

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Her er mit sæt fra 1963...... og jeg som troede det var en Blue Oyster........!!!!!

Det er det så ikke....men 1. årgang af Black Oyster......smiler stort,glad og længe.

Ikke nogen dårlig oplysning at få..... :D

Måske skulle andre liiiige prøve at kigge efter vis de har et "Blue Oyster"

web_str.gif

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 måneder senere...
Gæst jon petersen

Nyt sæt at bygge på....

 

Har lige købt det her `73 Premier:

 

thumb-894E_4BFC0A22.jpg

 

13, 16 og 22" - og så den mærkelige 14x8, som jeg tænker at bygge om til snare - igen. De lyder rigtigt, rigtigt godt.

 

Det har set omtrent sådan her ud:

 

thumb-D4A8_4BFC2FFE.jpg

 

Og så har jeg jo den her 12" i samme finish:

 

thumb-2EEA_4BB0ABB6.jpg

 

thumb-22FF_4BB0ABB6.jpg

 

Så der kan blive til et standardsæt 12x8, 13x9, 16x16 og 22x14 - og 14x8 lilletromme.

 

 

Standen er sådan set rigtigt god. Jo, der er lidt hakker i coatingen, men chromen er god. Alt fungerer, og kanterne er rigtigt flotte. Mahognien i stortrommen er bare SÅ flot.....

 

Det største job bliver at fjerne den hvide maling, som én eller anden har set et formål med at male med inden i 13 og 14"-tommerne. Bums, mere bums og skrabe. Og så mere bums, inden der skal skrabes igen - og slibes til sidst, inden jeg igen tilfører træet noget tiltrængt olie.

 

Tomholderen går, ligesom på Pearl, igennem kedlerne, så når jeg piller det af 14" efterlader det et hul. Det vil jeg reparere med finér, som jeg har gjort før, og så vil jeg flytte badget hen foran det, så det ikke kan ses i coatingen. Og så vil jeg se om jeg kan finde en original Premier seidingmekanik - eller om jeg bliver nødt til at nøjes med en lækker moderne sag.

 

Det kan meget vel ende med at jeg sætter det til salg - prisen kunne ende med at blive på lige omkring 5.000 kr, lidt afhængig af hvad der kommer på af nye skind med videre.

 

Hvis du er særdeles interesseret i at købe det, så lad høre - så kan du påvirke, den rute, renoveringen tager.

 

Hvis ingen vil købe det, laver jeg det til mig selv......

 

Så - det er planen til at lægge ud med.

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kan meget vel ende med at jeg sætter det til salg - prisen kunne ende med at blive på lige omkring 5.000 kr, lidt afhængig af hvad der kommer på af nye skind med videre.

 

Hvis du er særdeles interesseret i at købe det, så lad høre - så kan du påvirke, den rute, renoveringen tager.

 

 

Jon

:tu: Sådan et sæt har jeg ledt efter på ebay UK i et par måneder... Var det dér du købte det?

Hvis jeg får solgt mit Gretsch på søndag, hvor en kommer og kigger på det, er jeg MEGET interesseret...

 

Idet jeg ikke har super mange gryn kan jeg evt istedet smide en Supraphonic 14x6,5 og/eller nogle bækkener i puljen. Nå OT i fht tråden.

 

Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu