Yamaha 70'er Snare Hjælp


Due-Drummer

Recommended Posts

Hey geeks...

 

Jeg fandt sådan en fætter på loftet..

 

DSC00052.JPG

DSC00049.JPG

DSC00051.JPG

DSC00053.JPG

DSC00050.JPG

 

Ved at den er fra 70'erne, men hvilken serie det er ved jeg ikke, serienummeret er 1806, så det er nok en mellemklasse tromme....

Den er lidt smadret, men hvis den er noget værd skal den have en kærlig hånd.

Kan i hjælpe mig?

 

 

 

Fandt også en Zildjian Scimtar Bronze 14" Rock hihat, men den er til at lukke op og lave pølser i..

 

DSC00055.JPG

Redigeret af Due-Drummer
Link til kommentar
Del på andre sites

er egentlig ligeglad med hvad den kan sælges for.. vil bare gerne vide mere om den, og er i gang med at prøve at få noget fed lyd ud af den...

 

Den er heller ikke smadret. er bare lidt rusten, og trænger til en god gang knofedt :wacko:

Redigeret af Due-Drummer
Link til kommentar
Del på andre sites

du skrev: Men hvis den er noget værd, så skal den have en kærlig hånd.

 

jeg troede du mente noget værd i penge, sorry.

 

Det er en udemærket lilletromme, lidt skinger som sådan nogle ståltrommer nogen gange er. Men spørg medlem Jon, han vil sikkert give dig en god beskrivelse af lyden, inden du køber skind for et par hundrede kroner samt ny seiding og diverse skruer

 

mvh Jan

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Ikke så meget - den er en solid, stabil stållilletromme som de er flest - men med en fed seidingmekanisme. Absolut OK hvis du vil have en stålsnare, og absolut bedre end de fleste til omkring 1000-1200 fra ny. Ville jeg bedømme.

 

Der er bare kommmet et par andre lilletrommer ind i huset siden, som i højere grad har påkaldt sig min opmærksomhed:

 

Den Tama Artwood jeg også købte af Jan og satte træreifer på (Yes!) og en Pearl Sensitone Bronze Alloy (ligeså meget Yes!, men nærmest stik modsat lydmæssigt).

 

Venligst

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Scimitar´en burde du nok kunne sælge for en 3-4-500 kr. Bruges som - navnet antyder - til hård rock.

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu