Stortrommeteknik - Enkeltpedal


Kasper-Hertz

Recommended Posts

Hej.

Jeg synes selv at min stortrommeteknik er relativt god, og jeg har egentlig ikke de store problemer indenfor de områder og genrer som jeg normalt spiller i.

 

Jeg er spiller ofte en del hurtige dobbeltslag med stortrommen, blandt andet i latin osv.

- Nu har jeg et spørgsmål. Har fundet ud af at min teknik ikke er god nok når jeg skal op og spille 3-4 hurtige stortrommeslag efter hinanden.

 

Jeg har siddet hele dagen og øvet langsomme rytmer hvor jeg gør brug af dette, og jeg vil gerne kunne få det op i tempo.

- Er denne øvelse den eneste rigtige. Altså "Ned i tempo", eller har I nogle andre øvelser der har fungeret for jer.

 

- På forhånd tak.

 

- Kasper Hertz

Link til kommentar
Del på andre sites

vilken teknik bruger du?

jeg bruger hel til tå hvor jeg havdede precis samme problem.

jeg satte mig blot til at studere hvad jeg faktisk gjort når jeg brugte den, og prøve at se hvordan pedalen reagere når man laver push-pull med henderene på den.

og det var med stor sykse !

Link til kommentar
Del på andre sites

Spil 16-dele i foden i en normal rytme just slowly. sid og sten det, og sæt tempoet langsomt up. play untill your cab muscles burns.

Du kan evt. i toget/skolen/ alle mulige andre steder du spilder tiden sidde og bevæge den muskel indtil den er færdig, det gør den også mere udholden. That worked for me.

 

- Philip

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil også anbefale at øve en anden teknik også.. hvor du kun bevæger låret op og ned, og sætter foden (fodballen kun) ca. 1/3 nede (regnet fra toppen af pedalens fodplade).. det er ca. værdien.. du kan mærke hvor det er, for der føles pedalen hurtigere og mere responsiv for bevægelser.. det er så at sige det effektive "sweetspot" punkt på pedalen.

 

Hvis du ikke skal bruge skinnebens musklen, så skal du ikke vride foden så meget mod den logiske bevægelse i foden/benet, og kan dermed lettere opnå en højere hastighed. Til gengæld kræver det træning at kontrollere anslaget, da det næsten kan gå FOR hurtigt på denne måde.

 

Men det er en god teknik at kunne :-).. ikke i stedet for din hæl/tå, men som en facette du kan bruge i visse situationer.

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg fatter bjælde af de her forklaringer! Kan selvfølgelig være mig der er "fod blind", men findes der ikke link til nettet hvor disse teknikker vises for os "pedal-analfabeter". Jeg har selv kanon svært ved at opnå hurtighed i den forbandede pedal.

 

/ Jan

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg fatter bjælde af de her forklaringer! Kan selvfølgelig være mig der er "fod blind", men findes der ikke link til nettet hvor disse teknikker vises for os "pedal-analfabeter". Jeg har selv kanon svært ved at opnå hurtighed i den forbandede pedal.

 

/ Jan

 

jo der er flere gode på Youtube .. Og mange dårlige.. Kan huske der er en god tråd herinde et sted hvor vi fandt de gode links.. Prøv at søge lidt :-)

 

det er nemlig røv svært at forklare.. Det er svært nok at vise!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

prøv at stram stortromme skindet mere end man "normalt" ville gøre, for max rebound.

Medium løs fjeder, hælen i gulvet, så fodballen rammer den nederste del af boardet , ca lige under sweetspot. løft ben og fod og hit med hælen i gulvet først med halvstram vrist og tæerne strakt opaf. Hmm det er sq svært at forklare, men på den kan man lave lynhurtige triplets med én bevægelse ala Moller.

 

En anden fed teknik er hæl/tå. Nemmest uden sko eller på longboards.

Hit med hælen ligen under sweetspot, efterfulgt af fodballen lige over sweetspot.

Det skal gøres i en rokkende bevægelse med lige meget power på begge slag.

Når det først sidder i foden kan man shuffle eller simuler dobbel stortromme, eller bare lave dobbelslag. Med et hælslag efterfulgt af alm dobbleslag, giver de sejeste triplet uden muskelkramper :tu: Med to stortrommer bliver effekten maximal cool!

 

Begge teknikker kan udføres en del letter med en Vruk.

vruk_joekill.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej. Du vil nok være interesseret i dette klip, hvor Jojo Mayer forklarer denne slags "constant release" teknik, som han mestrer.

 

http://www.youtube.com/watch?v=qXY4fcvM3zI

 

Held og lykke! :)

 

hader Jojo.. hver gang man tror man kan noget, så ser man et klip med ham, og så får man nederen over hvor meget bedre han er :-) .. DAMN!!

 

ja han kan sgu ikk bruge en doppeltpedal til noget!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu