Tror Sgu' Det Er Et Ludwig


Beechcraft

Recommended Posts

  • Svar 122
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hej!

 

Så har hun sgu skudt bunken af til 7000,- Der kunne jeg nu heller ikke være med.. Så det var vel en pæn pris.. ;-)

Ved dog ikke hvem der rendte med det?

 

Mikas

Det var alligevel mere end jeg havde regnet med at det skulle koste. Nu er der jo slet ingen grund til at "græde over spildt mælk", når man nu bor så langt fra Hjørring.

 

Ville være fedt om en fra siden er den - forhåbentlig glade køber, bare for at få resten af historien.

 

 

 

// Jan

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej alle.

 

Det var mig der købte det hele. Jeg synes sgu det blev en OK pris, måske mere end hvad jeg lige havde regnet med at give. Men hva’ fa’en jeg ville bare have det. :dev:

Ludwig sættet er et 70’er, 3 lags med re-rings. Størrelserne er henholdsvis 13”, 14”, 16” og 24”.

For mig ser det fint ud, det er kun overfladiske skader, så som ridser i coatingen og sådan noget. Jeg har tænkt mig at skille det fuldstændig ad og rengøre det så det kan blive flot igen. Det er lidt beskidt og der er lidt rust hist og pist, så det trænger til en kærlig hånd. Jeg lægger nogle billeder op, når arbejdet det engang er færdiggjort. :-)

Jeg købte jo det hele så der var også en del andet med, bla. en gammel Gretsch lilletromme jeg intet aner om. Den er relativt tung og forkromet og jeg har læst mig til at det er en 70’er tromme, da den har et ”Stop Sign Badge”. Er der nogen der kan fortælle mig noget om den? Jeg kan godt lægge et par billeder op hvis det er.

 

PS. Er der nogle der ligger inde med 3 stk. originale Ludwig gulvtamben og et par spurs til stortrommen? ;)

 

Mvh. Christoffer Moland

Link til kommentar
Del på andre sites

Tillykke

 

en god deal.. Sættet er vel en 9k værd hvis det er i god stand

 

snare hvis den er messing er vel en 2k værd.. Var der noget bækken værk med?

 

Jeg ved ikke om jeg vil sige at sættet er i god stand, der er en del krom der skal pudses og nogle stemmeskruer der skal skiftes ud og sådan. Coatingen er også ret beskidt. Men jeg tror kun det er kosmetisk, der er ikke noget i vejen med kedlerne som sådan.

 

Jeg har prøvet med magneten, men den ville ikke rigtig hænge ved. Så jeg ved ikke rigitg om det er messing så. Hmm... måske er det bare magneten der er dårlig. :dev:

 

Bækkenerne tror jeg ikke rigitg er så meget værd. Der var et Zildjian 14" thin crash og et Paiste 1000 16" crash. Ellers tror jeg der var nogle gamle messingbækkener og noget Meinl meteor.

Link til kommentar
Del på andre sites

Messing er netop IKKE magnetisk, så hvis den er tung og en magnet ikke sidder fast er der en rimelig sandsynlighed for at det er messing.

 

Nå ja... Ups! Det havde jeg sgu glemt alt om. Det er vist længe siden jeg har hørt ordentlig efter i kemi timerne. :-)

Men så ER den nok af messing. Mange tak for hjælpen! :dev:

Link til kommentar
Del på andre sites

Nå ja... Ups! Det havde jeg sgu glemt alt om. Det er vist længe siden jeg har hørt ordentlig efter i kemi timerne. ;)

Men så ER den nok af messing. Mange tak for hjælpen! :dev:

 

det er også mest snadsynligt.. der er ikke mange Grestch i den årgang som ikke er messing. Er min erfaring..

 

en fed lilletromme hvis den er rund og i ok stand :-)

 

lidt rust osv. er sgu ligemeget.. det kan fixes.. bare kedler og coating er ok(coating kan renses osv.. den skal bare helst være original og ikke flækket osv.).

Link til kommentar
Del på andre sites

det er også mest snadsynligt.. der er ikke mange Grestch i den årgang som ikke er messing. Er min erfaring..

 

en fed lilletromme hvis den er rund og i ok stand :-)

 

lidt rust osv. er sgu ligemeget.. det kan fixes.. bare kedler og coating er ok(coating kan renses osv.. den skal bare helst være original og ikke flækket osv.).

 

Okay det lyder godt... Jeg tror den er rund, og det eneste der er galt er bare en smule skidt og lidt overfladisk rust... Så jeg tror den lyder godt når der kommer nye skind på. Der mangler forresten også en seiding. Den gamle var i stykker og sat på med noget tyk ståltråd :confused: Så er der nogen der ved hvor man kan få fat i en original eventuelt? Og er der nogle der ved hvad der er godt at pudse sådan en op med? :-)

 

Det lyder godt at rusten kan fixes (jeg er ikke helt klar over hvordan?). Kedlerne ser ud til at være ok. Hvad er det helt præcis der skal tjekkes? Jeg har læst om det, men jeg vil bare lige være 100% sikker.

Coatingen er original og i OK stand. Der er ridser og skidt, men den er ikke flækket.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad er det helt præcis der skal tjekkes? Jeg har læst om det, men jeg vil bare lige være 100% sikker.

 

Mål at kedlerne er runde. Det er som regel mere kritisk med de større trommer. Af med skindet, og mål så den præcise afstand mellem 2 lugs på den ene led, derefter på den anden led, på tværs. Afviger de to afstande du har målt, eller er de ens?

 

Tjek kanterne på kedlerne. Kig grundigt på dem og kør en finger rundt, for at mærke om de er helt lige og jævne. Kig godt efter små sprækker mellem lagene og mellem re-rings og kedlen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Mål at kedlerne er runde. Det er som regel mere kritisk med de større trommer. Af med skindet, og mål så den præcise afstand mellem 2 lugs på den ene led, derefter på den anden led, på tværs. Afviger de to afstande du har målt, eller er de ens?

 

Tjek kanterne på kedlerne. Kig grundigt på dem og kør en finger rundt, for at mærke om de er helt lige og jævne. Kig godt efter små sprækker mellem lagene og mellem re-rings og kedlen.

 

Mange tak for hjælpen! Det skal jeg gøre. :confused:

Link til kommentar
Del på andre sites

Så kunne du måske også være interesseret i den 18" gulvhøvl jeg har i blue silk? Der er også en 14", men den har du jo! Se tråden: http://www.trommeslageren.dk/forum/index.p...c=52212&hl=

 

Røvfed farve efter min mening!

 

Nimbas

 

Jo, måske.

Jeg må lige se om jeg har råd. Men jeg kunne måske godt være interesseret. :confused:

Og jo, farven er ret fed. Men mine trommer skal bare liiige have en omgang knofedt før de kommer til at se ud som din 18".

Link til kommentar
Del på andre sites

Okay det lyder godt... Jeg tror den er rund, og det eneste der er galt er bare en smule skidt og lidt overfladisk rust... Så jeg tror den lyder godt når der kommer nye skind på. Der mangler forresten også en seiding. Den gamle var i stykker og sat på med noget tyk ståltråd :tu: Så er der nogen der ved hvor man kan få fat i en original eventuelt? Og er der nogle der ved hvad der er godt at pudse sådan en op med? ;)

 

prøv først med at skille den ad, sprøjte cillit-bang (KUN den med orange tud!!!) på, lad sidde 20 max 30 sekunder!.. skyld straks af med masser af koldt vand!! det er vigtigt at skylle godt, da der eller kommer "skygger" på kromen.

 

det tager næsten al fedt og skidt og også en del rust og ir.

 

Dernæst kan du bruge et mildt poléringsmiddel til at fjerne resten med.. f.eks. slipoline (IKKE Slipol!! SlipoLINE -> vigtigt!)

 

når du er færdig, så smør stemmeskrue gevind med vaseline eller kugleleje fedt.. og saml så det hele.

 

Seidingen kan du få i Drumstick, men overvej en bedre.. de originale er ikke super fantastiske.

 

hårdnakket rust er der kun en vej med: Ståluld "000" eller "0000" (IKKE ALDRIG NEVER!!!! Alm. ståluld!!! det vil ødelægger kromen på 2 sek!.. SKAL være finhed 000 eller 0000!!!)...

ved godt nogle er imod det, og jeg bruger det selv kun ved hårdnakket rust, og kun efter alt andet er prøvet, men det virker sgu... nogle siger det giver microskopiske ridser som får det til at ruste hurtigere igen.. hmm.. det er aldrig sket for mig i de 4-5 år jeg har brugt det.. bare min erfaring.

Link til kommentar
Del på andre sites

prøv først med at skille den ad, sprøjte cillit-bang (KUN den med orange tud!!!) på, lad sidde 20 max 30 sekunder!.. skyld straks af med masser af koldt vand!! det er vigtigt at skylle godt, da der eller kommer "skygger" på kromen.

 

det tager næsten al fedt og skidt og også en del rust og ir.

 

Dernæst kan du bruge et mildt poléringsmiddel til at fjerne resten med.. f.eks. slipoline (IKKE Slipol!! SlipoLINE -> vigtigt!)

 

når du er færdig, så smør stemmeskrue gevind med vaseline eller kugleleje fedt.. og saml så det hele.

 

Seidingen kan du få i Drumstick, men overvej en bedre.. de originale er ikke super fantastiske.

 

hårdnakket rust er der kun en vej med: Ståluld "000" eller "0000" (IKKE ALDRIG NEVER!!!! Alm. ståluld!!! det vil ødelægger kromen på 2 sek!.. SKAL være finhed 000 eller 0000!!!)...

ved godt nogle er imod det, og jeg bruger det selv kun ved hårdnakket rust, og kun efter alt andet er prøvet, men det virker sgu... nogle siger det giver microskopiske ridser som får det til at ruste hurtigere igen.. hmm.. det er aldrig sket for mig i de 4-5 år jeg har brugt det.. bare min erfaring.

 

Okay det lyder ikke så svært igen... Men er Cillit-Bang ikke en lille smule kemisk? Jeg vil nok lige se om der er andre alternativer, før jeg prøver det.

Og kan sådan noget som Brasso evt. bruges som pudsemiddel?

Har du nogle forslag til hvad man kan bruge for at få coatingen ren?

 

Det kan være jeg prøver det med stålulden, men jeg må lige være sikker på om det ridser først.

Redigeret af C.F.M.
Link til kommentar
Del på andre sites

Okay det lyder ikke så svært igen... Men er Cillit-Bang ikke en lille smule kemisk? Jeg vil nok lige se om der er andre alternativer, før jeg prøver det.

Og kan sådan noget som Brasso evt. bruges som pudsemiddel?

Har du nogle forslag til hvad man kan bruge for at få coatingen ren?

 

jo det er ren kemi.. men det virker.. og når det blot er 20-30 sek. sker der altså ikk noget farligt.

 

brasso er alt for groft et middel synes jeg.. det er såmænd lige så kemisk!

 

rengørig af coating gøres pivnemt (vi snakker 1-2 minutter pr. tromme) med det her:

 

plexus7oz.jpg

 

Fås i de fleste MC-forretninger!

Koster lidt!.. 120-130 kr. dåsen, men der er til mindst 2-3 trommesæt i en dåse!!

Det er MEGA genialt.. sprøjt på.. vent 30 sek, tør af med en tør bomuldsklud.. poler efter med EN ANDEN REN bomuldsklud

 

de bliver ikke flottere.. virker samtidigt anti-statisk og gør coatingen glat som teflon og flot så du tror det er løvn.

 

Kan ikke anbefale det nok! Kan også bruges til bil, mc, cykel, visir på styrthjelm(virker dug-hæmmende), m.m.m... alle lakerede og/eller hårde plastflader!

Genialt middel.. mit livs fund at få det hjem i skabet!

Link til kommentar
Del på andre sites

Tillykke med det man:)!!

 

lækker pris!

 

Kan vi ikke lige få en præcis list over hvad købet indebar, så vi rigtig kan blive misundelige:)

 

Også gerne nogle dejlige billeder selvom det er beskidt. Den hihat, er det ikke en zildjan?

 

Mange tak! Jeg er sgu også rigtig glad! :)

 

Her er en hurtig liste over tingene jeg har købt:

 

Ludwig 70'er sæt, 3 lags med re-rings i Blue Silk. Størrelserne er 13", 14", 16" og 24".

Gretsch 70'er COB snare med Stop Sign Badge. Størrelsen er 14x6 og modelnummeret er 4166.

Starsound Trommesæt. Et billigsæt, komplet med hardware og bækkener. (Det bliver solgt videre).

CB Percussion stortromme. (Aner intet om den, men jeg tror ikke den er noget særligt værd.)

Zildjian A Paper Thin Crash 14".

Paiste 1000 16" Crash.

Meinl Headliner 16" Crash.

Rainbow Vader 18" Crash/Ride.

Meteor Medium Hi-Hat 14"

Meinl 20" Ride. (Jeg kan sgu ikke lige tyde hvilken model det er.)

Rogers Hi-Hat stativ. (Gammelt og slidt.)

Pearl pedal. (Også gammel og slidt)

Oveni alt det fik jeg en hel bunke gamle stativer, som jeg ikke aner hvad jeg skal gøre med. ;)

 

Mht. Zildjian hatten, tror jeg ikke den var der da jeg var ude at hente tingene. Så jeg ved ikke om den har været der, hvor den så efterfølgende er blevet smidt ud. :tu: Men jeg har ikke fået den med.

Jeg kan godt tage nogle billeder engang i morgen, men lige nu er jeg i gang med at skille Ludwig sættet og Gretsch snaren ad, så det bliver ikke helt optimalt. Men jeg tager nogle billeder når det hele engang er samlet og rengjort. :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

jo det er ren kemi.. men det virker.. og når det blot er 20-30 sek. sker der altså ikk noget farligt.

 

brasso er alt for groft et middel synes jeg.. det er såmænd lige så kemisk!

 

rengørig af coating gøres pivnemt (vi snakker 1-2 minutter pr. tromme) med det her:

 

plexus7oz.jpg

 

Fås i de fleste MC-forretninger!

Koster lidt!.. 120-130 kr. dåsen, men der er til mindst 2-3 trommesæt i en dåse!!

Det er MEGA genialt.. sprøjt på.. vent 30 sek, tør af med en tør bomuldsklud.. poler efter med EN ANDEN REN bomuldsklud

 

de bliver ikke flottere.. virker samtidigt anti-statisk og gør coatingen glat som teflon og flot så du tror det er løvn.

 

Kan ikke anbefale det nok! Kan også bruges til bil, mc, cykel, visir på styrthjelm(virker dug-hæmmende), m.m.m... alle lakerede og/eller hårde plastflader!

Genialt middel.. mit livs fund at få det hjem i skabet!

 

Mange tak for de mange tips. :tu:

Men jeg troede Brasso bare var et slags pudsemiddel, altså at det virker som en slags sandpapir. Men det kan være jeg tager fejl?

 

Det lyder fedt med det Plexus, det lyder da som om at det er det jeg leder efter.

Link til kommentar
Del på andre sites

Mål at kedlerne er runde. Det er som regel mere kritisk med de større trommer. Af med skindet, og mål så den præcise afstand mellem 2 lugs på den ene led, derefter på den anden led, på tværs. Afviger de to afstande du har målt, eller er de ens?

 

Tjek kanterne på kedlerne. Kig grundigt på dem og kør en finger rundt, for at mærke om de er helt lige og jævne. Kig godt efter små sprækker mellem lagene og mellem re-rings og kedlen.

 

Nu har jeg fået gjort som seitan skriver, og det ser faktisk ganske fornuftigt ud. Kedlerne er ikke skæve eller noget, de afviger kun med omkring 1 mm, et par steder. Kanterne er lidt ru nogle steder, men jeg ved ikke om det betyder det store? Der er nogle MEGET små sprækker på nogle af trommerne, mellem kanterne og re-rings. Det er ikke sådan at noget kan presses ned i mellem lagene.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu