Neil Peart (rush)


Olje

Recommended Posts

  • Svar 69
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det er nu lidt tid siden den kom op og stå, men derfor jo ikke nogen dum idé at poste den herinde!

 

Peart er IMO genial... en af tidernes største slagere :-)

Den er først lige kommet til Karrebæksminde (sammen med momsen) :tu:

 

OK, jeg har først set den nu - jeg er ellers flittig gæst på rush.com. Og ja, han er én af vores tids største. Nyder ofte A Work In Progress hjemme i stuen sammen med Neil (og min DVD-afspiller).

Link til kommentar
Del på andre sites

Ejer desværre ikke den video :tu: Har set mange fede klip fra den, men sådan nogle dvd'r er bare så satans dyre!

 

Med hensyn til sidens alder, så tror jeg at det er ca et måneds tid siden jeg læste på mikeportnoy.com at den var blevet færdig, så sygeligt gammel er den jo ikke!

Link til kommentar
Del på andre sites

Ejer desværre ikke den video :(  Har set mange fede klip fra den, men sådan nogle dvd'r er bare så satans dyre!

 

Med hensyn til sidens alder, så tror jeg at det er ca et måneds tid siden jeg læste på mikeportnoy.com at den var blevet færdig, så sygeligt gammel er den jo ikke!

Ja, der er lidt pebret, men modsat mange andre tromme-dvd'ere, kan den ses igen og igen og igen og igen og og og og .......... :tu:

 

I M O

 

KØB DEN HER (hvis du har råd :-) )

Link til kommentar
Del på andre sites

Jo tak, men det bliver i hvert fald ikke nu! er max broke og på vej til at flytte (igen :tu: ), men tak for tippet! Fed shop ellers, kender den godt! Masser af lækkerier :-)

Kan godt lide din lokalitet devnoy!!!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Kære fellow-drummers.

 

Så er Neil Pearts....

Ja, den mand er mit forbilledes forbillede!!!

 

Dream Theater har engang spillet YYZ!

 

Har flere af Rush albums... og måtte da også lige ha *Live In Rio DVD*

-Smækker koncert :tu:

 

fed nok side...

 

 

theREGEL

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, den mand er mit forbilledes forbillede!!!

 

Dream Theater har engang spillet YYZ!

 

Har flere af Rush albums... og måtte da også lige ha *Live In Rio DVD*

-Smækker koncert B)

 

fed nok side...

 

 

theREGEL

YYZ - en Rush-klassiker - især på Exit.... Stage Left!!

 

Live in Rio: Den måtte jeg selvfølgelig også eje (forudbestilling på cdon.com). Blev dog en lille bitte bitte bitte lille smule skuffet over lyden på den - men billederne taler for sig selv - "don't forget the soup - we always have soup"!!

 

Mini-Rush-konkurrence: hvor stammer dette citat fra?? :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej det er din lokalitet: The Temple Of Syrinx (fra 2112)

Nå ja selvfølgelig!

 

Jeg ca 10-15 rush udgivelser, og ser det som et af mine helt klare yndlingsbands :-) Har I forresten hørt at de går i studiet igen til efteråret!?!?!?!?! Og hvad betyder det normalvis!?!?!?!?!?!? WORLD TOUR!!!!!!!!! JIHAR :D:-o:PB):):bah::D:tu::dev:;-):-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Nå ja selvfølgelig!

 

Jeg ca 10-15 rush udgivelser, og ser det som et af mine helt klare yndlingsbands :-)  Har I forresten hørt at de går i studiet igen til efteråret!?!?!?!?! Og hvad betyder det normalvis!?!?!?!?!?!? WORLD TOUR!!!!!!!!! JIHAR :P  B)  :)  :D  :)  :tu:  :D  :-)  :bah:  ;-)  :-o

 

Tror jeg har dem alle, inkl. den første uden Neil! - på nær opsamling og greatest og den slags.

Men hvoffer f...... kommer de ikke til Danmark??

 

Men selvfølgelig: hvis det kun er os 2 der kommer, så er det måske lige i overkanten med en "arena-koncert" i Parken??!! :dev: Men for sørensen, hvor skulle det glæde mig!!!!! Jeg napper lige Steve Vai den 4. oktober først!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kunne være man skulle tjekke ham ud så. Du har sagt så meget om ham Ole..

AAAAAAAHH You MUST :tu::D:):bah:

 

Du er jo Portnoy Fan! Det var Peart der skabte Portnoy ;)

Gør dig selv den tjeneste ;-)

 

Grunden til at de nok ikke besøger danmark er, som jeg nævner i alle tilfælde, fordi danmark musikalsk er et sucker land :( Dansker er bare helt sat tilbage, til eksempelvis vores svenske naboer! Danskerer er bare generelt musikalske ignoranter :tu: , så der er absolut ikke noget publikum for et band som Rush i DK! Men så man man jo tage til Hamburg eller Stockholm :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvor spiller han... Og ved du hvem der spiller trommer?

 

I VEGA med Eric Sardinas (Johnny Winter-agtigt-noget!).

 

På turen spiler Jeremy Colson på trommer. Colson var også med i KB Hallen sidste år, hvor G3 (m.bl. Joe Satriani) trådte op!!

 

På DVD'en Live At the Astoria in London spiller ingen ringere end Virgil Donati (fabelagtigt) på trommer!!!!

Redigeret af Olje
Link til kommentar
Del på andre sites

AAAAAAAHH You MUST ;-):):bah::bah:

 

Du er jo Portnoy Fan! Det var Peart der skabte Portnoy ;)

Gør dig selv den tjeneste ;-)

 

Grunden til at de nok ikke besøger danmark er, som jeg nævner i alle tilfælde, fordi danmark musikalsk er et sucker land :( Dansker er bare helt sat tilbage, til eksempelvis vores svenske naboer! Danskerer er bare generelt musikalske ignoranter :argh: , så der er absolut ikke noget publikum for et band som Rush i DK! Men så man man jo tage til Hamburg eller Stockholm :D

Jamen ok så..

 

Steve Vai er den fedeste guitarist. Lige efter Eddie og Joe. Han ligger på en stor 3. plads på min top fem..

Link til kommentar
Del på andre sites

Steve Vai er sej ;-) -men Joe Satriani er klart tha mann! :)

Læreren er endnu ikke blevet overgået af eleven!

(Joe Satriani var jo Steve Vai's guitarlærer på et tidspunkt! :bah: )

Ja, forestil jer dette scenarie:

 

Steve Vai går som stor knægt om af Joes havegang med en spade i hånden, for at spørge om han kan få "guitar-lessons" - pretty wired!! :argh:

 

Jeg synes de er fede - på hver sin måde. Ikke mindst når de sammen på scenen - uhhh det er vildt!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, forestil jer dette scenarie:

 

Steve Vai går som stor knægt om af Joes havegang med en spade i hånden, for at spørge om han kan få "guitar-lessons" - pretty wired!! :argh:

 

Jeg synes de er fede - på hver sin måde. Ikke mindst når de sammen på scenen - uhhh det er vildt!!

Ja, det er nemlig ret sært. Nu har jeg faktisk skrevet om Joe Satriani og Steve Vai til en engelskopgave... Og så vidt jeg husker, så boede Joe Satriani i Berkely på det tidspunkt. Ved ikke om det er min hukommelse der spiller mig et pus, men ligger der ikke en af verdens mest kendte musikskoler/konservatorier i Berkely? -og underviste Joe egentlig der?

 

Uh, jeg siger dig, det er fedt at se dem sammen. Har desværre ikke G3 tour på dvd, men gad så godt. Har derimod mange videoer med dem begge! ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Er det ikke et eller andet med at hver tredje år mødes Vai og Satriani for at lave noget musik, som de så turnere med?

Hmm, tænker du på G3 touren? Men den er vist nok årlig :huh: Og der spiller de bare deres største hits, eller hvad man kan sige!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu