Spd-s Sampling


glamourpuss

Recommended Posts

hey...

Jeg vil gerne sample direkte fra min pc til spd-s'en. Kan det lade sig gøre??

Jeg har et usb til midi kabel, men kan ikke rigtig få det til at fungere..

 

Skal jeg virkelig brænde en cd med samples jeg skal bruge, herefter sætte anlæg til, finde 2 stk jack kabler, og så sample???

Link til kommentar
Del på andre sites

hey...

Jeg vil gerne sample direkte fra min pc til spd-s'en. Kan det lade sig gøre??

Jeg har et usb til midi kabel, men kan ikke rigtig få det til at fungere..

 

Skal jeg virkelig brænde en cd med samples jeg skal bruge, herefter sætte anlæg til, finde 2 stk jack kabler, og så sample???

 

Du kan sample fra enhver lydkilde der har en udgang, ligesom dit anlæg har. Så ja, du kan sagtens sample fra din computer. Desuden behøver du ikke to jackkabler, men bare et, der skal i "line in".

 

Ellers bruger jeg også memory cards og redigerer lydene på computeren først. Det er klart det nemmeste og det, der giver de bedste resultater.

Link til kommentar
Del på andre sites

Har et spørgsmål med relation til emnet, så håber det er i orden jeg stiller det her i din tråd, Glamourpuss

 

Skumborg, du kan nok svare på dette spørgsmål også - Når jeg kan sample fra enhver lydkilde, må jeg jo også kunne gøre det fra en synthesizer, ikk? - Hvis jeg så sampler et synth-loop (bare de første 4 takter af pågældende loop) kan jeg så få SPD-S'en til at loop det på samme måde som synthesizeren ellers ville have gjort? :hmm:

Link til kommentar
Del på andre sites

JEPPE forhelvede!!!! Okay.....

 

Så jeg kan gøre sådan her pc --> eksternt lydkort --> spd-s

 

Min bærbar pc har en udgang med minijack til hovedtelefoner. Den udgang fungerer fremragende til at sample ud fra på sin SPD-S. Men et andet lydkort derimellem burde heller ikke være noget problem.

 

Jeg kan ikke huske hvor jeg købte memorycard og kortlæser. Men sørg for at du køber et der er kompatibelt. Der er en liste i manualen over SPD-S'en. Og kortlæsere kan fås billigt over nettet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Har så lige fundet en video på youtube hvor det jeg siger skulle kunne lade sig gøre via Phrase Maker - Korrekt? :lol:

 

Ikke korrekt :-)

 

Phrase Maker bruges til at "håndspille" en rytme ud fra de ni felter på SPD-S'en, som derefter med det samme gemmes som en ny rytme. Dette kan så kvantiseres, hvis det ønskes. Jeg har aldrig brugt denne funktion, men er ret sikker på, at det er det, den er til.

 

Du kan blot sample fire takter synth som en almindelig lyd og derefter ændre i lydens indstillinger, så den loopes. Så er det problem løst! Men vær opmærksom på at tempoet efterfølgende ikke kan ændres. Og du skal klippe lyden til, så sampling'en bliver præcis fire takter lang. Dette kan være lidt besværligt. Jeg skulle sample fra "Wanna be starting something", da jeg skulle spille "Don't stop the music", og her blev jeg nødt til at redigere sampling'en så den blev præcis én takt lang - og hvor langt det er, måtte jeg først regne ud på en lommeregner :) For hvis det var upræcist risikerede vi at "ryge af sporet", da vi samtidig spillede til click i tempo 123 (som endda var en my hurtigere end originalen, hvilket gjorde klipningen sværere - ikke desto mindre er tempoforskellen umulig at høre på kun en takt). Så hvis sampling'en ikke er præcis og tight, så kan det være svært at spille til og komme til at lyde underligt (som at spille i 15/16 eller 31/32, hvis du forstår).

Link til kommentar
Del på andre sites

hey jeppe... jeg har prøvet at ringe til dig..

er i lidt tidsnød.

 

Det fungerer med jackkabel i lineout til minijack i hovedtlf indgang på pc.. YEAH!!!

 

Men den siger MEMORY FULL. Både med patch og wave sample.

Jeg købte den brugt.

 

Kan ikke helst læse i manualen hvordan fanden jeg sletter gamle patches og wavefiler.

 

Kan man slette de fabriksindbyggede wave filer???

 

 

Oh store spd-s orakel, tal til mig!!!!

 

 

kh.maria

Link til kommentar
Del på andre sites

Yes, har prøvet at bruge Phrase Maker funktionen som du beskriver den, men man kan da umiddelbart også sample via phrase og gøre det som jeg siger? :)

 

Her er videoen jeg hentyder til:

 

 

Shit, det vidste jeg sgu ikke at man kunne :) Har nu set videoen og er blevet klogere...

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu