H.r.custom In Panic!


henrikrathje

Recommended Posts

... pffsstt ... der er stadigvæk næsten 4 timer til midnat ... :ph34r:

 

så så.. Nørder!

 

Er færdig med opmålingen.. Tog lidt tid da jeg hader afvigelser på mere en 0,5 mm ..Nu går jeg i seng.. Måske jeg laver mere i morgen .. Hvem ved!?.. Men bliver ikk færdig før fredag Amy Way , for jeg glemte at købe skind igår!.. Arghhhh..

Og har ikk tid til indkøb i morgen.. Pis også..

 

Godnat Ole..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det er fredag og jeg er færdig (ok mangler snare bed, men kan ikk vente med at vise den frem.. trommen altså!).

 

den er SÅ flot.. billederne yder SLET ikke retfærdighed

P1090768_opt.JPG

 

P1090769_opt.JPG

 

P1090771_opt.JPG

 

P1090773_opt.JPG

 

P1090774_opt.JPG

 

P1090775_opt.JPG

 

P1090778_opt.JPG

 

 

Som sagt mangler der snare bed, som jeg laver i morgen, og så skal den testes!!

 

Jeg er lidt stolt over jeg har målt 100 korrekt med undersize vs. lug højde.. 3 mm underlæg + 1 gummi pakning, og vupti.. 100% i niveau!.. fedt..

 

seidingen er nok det største problem, da trommen er undersized, så er seidingen liiiige til øllet i bredden.. tror det går, men der er ikke meget at give af, så den skal monteres 110% præcist!

 

IGEN: TAK til Kenneth for den smukke kedel!! :).. respekt!

Link til kommentar
Del på andre sites

Wow! Det er noget nær det smukkeste stykke håndværk, jeg har set! Jeg glæder mig til at høre den, til trommetræf på fyn ;)

 

tak ;).. jaa. den er ok.. jeg lader være med at vise dig fejlene, og så siger vi bare den er perfekt ;-)..

 

nej den er nu ret vellykket.. når jeg selv skal sige det..

Link til kommentar
Del på andre sites

Det ser jo fabelagtigt ud!

 

Glæder mig til forhåbentligt at se den live i slutningen af maj.

 

Good job!!

 

P.S. Og hvor tager du da pæne billeder... Vi har vist fundet fotografen til gruppefotoet af lilletrommerne ;)

 

tak du!

 

ja hvis den lyder godt så kommer den med.. hvis den lyder af bæ, så bliver den hjemme.. så kan den lære det! ;).. glæder mig godt nok til at lave den færdig i morgen!!

 

og tak.. tager også gerne billeder ;-). mit kamera er nu noget halv billigt bras.. skal ha købt mig et spejlrefleks snart!

Link til kommentar
Del på andre sites

Den er godt nok superflot. Jeg ville nok selv have valgt noget high gloss lak i 17 lag (eller noget), men det er en smagssag. Til lykke, den kan du vist godt være bekendt.

 

jo tænkte på det.. men:

 

1. Gad ikk

2. Synes det var synd at dække den kedel med lak, olien bringer det flotte træ meget bedre frem.

 

men som du siger: smag og behag ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Fandeme! Usandsynligt smuk. Næsten synd at den skal klemmes inde mellem en trommeslagers lår, gemt bag stortromme og toms...der er jo ingen der kommer til at kunne se den. Nå, den lyder sikkert også punchy, så må de nøjes med lyden.

 

Har I kunnet gøre noget ved yder/indersider - eller har I "bare" fræset kanter på den?

 

Min stavlimede grovkedel mangler nemlig finish på ydersiden - den er ikke rund, men mangekantet, og det holder jo ikke. Så den skal faktisk op i en maskine som den Kenneth konstruerede og lavede din kedel på....

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Fandeme! Usandsynligt smuk. Næsten synd at den skal klemmes inde mellem en trommeslagers lår, gemt bag stortromme og toms...der er jo ingen der kommer til at kunne se den. Nå, den lyder sikkert også punchy, så må de nøjes med lyden.

 

Har I kunnet gøre noget ved yder/indersider - eller har I "bare" fræset kanter på den?

 

Min stavlimede grovkedel mangler nemlig finish på ydersiden - den er ikke rund, men mangekantet, og det holder jo ikke. Så den skal faktisk op i en maskine som den Kenneth konstruerede og lavede din kedel på....

 

Jon

 

ja vi fik den fræset rimelig ens i begge ender.. men måtte som nævnt fræse ½" af dybden, da den var for ujævn i den ene ende

 

indersiden er ikke helt jævn i bunden, men ikke noget der betyder noget.. tykkelsen er rimelig præcis 6,5 mm over det hele.. sådan +/- 0,1 måske 0,2 mm

 

ydersiden er helt rund.. skindene sidder perfekt.. den er bare 6 mm mindre i diameter end en normal 12".. og er altså nøjagtig samme diameter som en 12" pre-international Premier tom ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Fandeme! Usandsynligt smuk. Næsten synd at den skal klemmes inde mellem en trommeslagers lår, gemt bag stortromme og toms...der er jo ingen der kommer til at kunne se den.

 

faktisk skal jeg mest bruge den som 2. snare på venstre side, sååå.. den kan da ses lidt ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

FÅRRRRK hvor er den blevet flot Henrik!! Og det helt rigtige valg af hardware!!

Så har jeg det trods alt godt med at jeg gav kedlen væk ;-)

Jeg vidste jo at du ville kunne gøre noget godt med den!

Og man ser jo ikke at der er ekstra under lugsne!!!

 

Godt arbejde mester!!

 

R E S P E K T

;)

Link til kommentar
Del på andre sites

FÅRRRRK hvor er den blevet flot Henrik!! Og det helt rigtige valg af hardware!!

Så har jeg det trods alt godt med at jeg gav kedlen væk ;-)

Jeg vidste jo at du ville kunne gøre noget godt med den!

Og man ser jo ikke at der er ekstra under lugsne!!!

 

Godt arbejde mester!!

 

R E S P E K T

;)

 

fedt!! .. Hvis du er glad så er jeg tilfreds!!.. Er meget spændt på test af lyd i eftermiddag/aften!!

Link til kommentar
Del på andre sites

SÅ fik jeg lavet snare bed.. det tog lidt tid, da jeg var myyyyyket forsigtig!!.. var sgu lidt bange for at ødelægge den smukke kedel!..

 

det er jo ikk en man liiige skaffer igen :wacko:

 

Nå, men endte med 2 mm snare bed i en plan profil men kort blød bue op igen.. noget i den her stil:

snare_bed.jpg

Hvordan den lyder

 

 

 

OH

 

 

 

 

MY

 

 

 

 

 

GOOOOOOOD!!

 

 

Den er vild!.. meget.. mega meget.. POWER.. næsten for meget.. ok NÆSTEN ^_^

Fedt crack og samtidig en fyldig rund tone når man stemmer den godt op.. bliver ikke så tynd som man skulle tro.. mere bund end den 13x3 jeg har.. meget mere!

 

Nu er det kun en test i stuen, så jeg må lige ha den i øveren..

 

tar den med til Leo i morgen, så tester jeg den lige der også.. vil gerne høre den i forskellige rum.

 

Det er iøvrigt et mm arbejde at justere seidingen.. desværre... for da kedlen er undersized, så er seidingen liiiige lidt lang til den.. der er ikke mere en 1-2 mm at give af, ellers lægger pladen i hver ende af seidingen sig på kanten, og så lyder det mindre fedt..

 

tror den kan reddes/forbedres ved at file hjørnerne af seiding endestykkerne.. skal bare ha det gjort så der ikke kommer grater så den flår skindet i stykker..

 

hmm.. nå , men en fin metal fil, smergellærred og masser af knofedt, så går det vel..

 

venter dog lige til jeg har testet lidt mere..

 

Laver noget lyd når jeg er tilfreds!.. så der går noget tid :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...
hehe vil jeg godt tro...!! Tager du den med til Custom Nørde dagen ? Kunne godt tænke mig at se den :)

 

Jøps!... den kommer med.. Kenneth skal jo også se den :-)

 

tager en maaaaasse ragelse med.. alt der er plads til.. og så lige en trailer mere :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jøps!... den kommer med.. Kenneth skal jo også se den :-)

 

tager en maaaaasse ragelse med.. alt der er plads til.. og så lige en trailer mere :)

Husk "Asmussens" stortromme!

vh søren

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu