Formstøbte ørepropper


nielskr

Recommended Posts

Vil klart anbefale jer at bruge 25 når I kan. Det er kun for meget hvis man ikke spiller igennem. Det er bare et spørgsmål om at vænne sig til det.

Til tider (når vi spiller de store steder) virker 25db faktisk som for lidt!

Link til kommentar
Del på andre sites

- og så mener jeg at have set engang for ikke længe siden på enyt.musikeren.dk at www.audiovox-lab.dk har noget tilbud til musikere på formstøbte propper. Det er da måske værd at give dem et kald og høre.

---

Kan du ikke finde mere direkte links??

 

Mvh Niels..

Øh, mener du til hvor jeg har set tilbuddet? Det eneste jeg lige har fundet er i Musikerens enyt nr. 09-05, nederst under "Partnere".

 

... men ellers ring dog bare og spørg om der er noget rabat at hente, om man skal være medlem af DMF eller anden organisation for at få en sådan rabat, eller den rent faktisk gælder alle musikere som skrevet står.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kender kun Rextons priser, som ligger på 1575 kr for et sæt propper..

Nogen de rved om det er inkl besøg på en øreklinik?

 

Mvh Niels..

Jeg har selv lige givet 1575,- for et sæt med 15dB!! Og det er alt inklusiv!!

 

Jeg har købt ved Audiodan i Gråsten (Er vist DKs førende)

Link til kommentar
Del på andre sites

Den må du lige forklare lidt nærmere...

Hz er jo ikke lydstyrke, men en frekvens, som angiver tonen...

Jeg har også overvejet at få fat i disse vidundere... men jeg tror jeg skal bruge 25db

 

The Tormentor

Det han mener er at har nogen få dBs sænkning af sin hørelse ved 6000hz!! Et meget typisk sted at få det i øvrigt!!

Link til kommentar
Del på andre sites

undskyld jeg lige blander mig i dit emne. Men skal man være 100% udvokset før man skal ud og købe sådan nogle eller er det lige meget? ørerne er jo ikke dem der udvikler sig mest vel?

 

Min mor har lovet at give mig nogle gratis nemlig :-)

Dine ører vokser hele livet, så det er bare hvornår du har lyst til at tage et aftryk.

 

Men det er nok klogest at gøre ved en sekstenårsalder, der vokser de nok ikke så meget igen, modsat eksempelvis tolvårsalderen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej folks. Spændende diskussion I har gang i. Jeg overvejer også at investere i disse formstøbte ørepropper - men samtidig har jeg kraftigt overvejet at købe in-ear monitors. Jeg overvejer så bare om man kunne klare sig med sine juletræer når man øver, og så bruge in-ear når man spiller jobs. Hvad har I af erfaringer?

 

Asker

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 year senere...

Rexton er vejen frem! De er fantastisk lækre at have på, og den lineære dæmpning er så utrolig lækker...

Jeg fik taget aftryk hos den lokale høreklink. Jeg havde overvejet at finde en større klinik, men selv dette ret lille sted (i Greve) gav fantastisk service! :D

 

HER er en liste over forhandlere...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har fået mine Phonak lavet hos dansk høreteknik i Viby og de er fantastiske. Det er med 25 db filtre og det er sgu det, der virker for mig. De kostede godt nok 1850,- , men vil man passe på sin hørelse, er det jo sådan det er :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej folks. Spændende diskussion I har gang i. Jeg overvejer også at investere i disse formstøbte ørepropper - men samtidig har jeg kraftigt overvejet at købe in-ear monitors. Jeg overvejer så bare om man kunne klare sig med sine juletræer når man øver, og så bruge in-ear når man spiller jobs. Hvad har I af erfaringer?

 

Asker

Jeg fik at vide, at mine formstøbte ørepropper når som helst jeg ønskede det, kunne udbygges med in-ear. Så det ene udelukker ikke det andet :D

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Jeg bruger selv Rexton, og det er klart de bedste jeg kan prøvet, de dæmpet meget tæt på linært. Det virker næsten bare som at skrue ned.

Bruger 25dB filter og kunne aldrig finde påat sætte et mindre i.

 

Jeg har målt 125dB i øvelokalet, så selv 25dB er faktisk for lidt.

 

Et hårt slag på lilletrommen har jeg målt til omkring 115-120dB i den afstand jeg har øret i, så der er alt mulig grund til at dæmpe hvad man kan, og så længe de dæmper så linært som de gør, midster jeg hverken feeling eller musikoplevelse.

 

Har faktisk bemærket når jeg er til koncert (som publikum) at musikken lyder meget bedre med dem i. Uden, er det i reglen så højt at det "forvrænger" i øret og jeg ikke kan skelde instrumenterne fra hinanden. Vokalen er også meget mere tydelig.

Link til kommentar
Del på andre sites

dvs. at min hørelse ligesom har et dyk ved 6000hZ.. altså at jeg har nedsat evne til at høre den tone hvis man kan sige det sådan.. men det var ikke så meget, men det giver da stadig stof til eftertanke.. og 25db er altså meget dæmpning.. det er fint når man sidder og øver selv men i bandsammenhæng er det bare lige en tand for meget..

hehe.. fuck man var dum for 2 år siden :doo:

 

The Tormentor

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Hvis jeg nu får lavet et par Rexton, kan jeg så få in-ear direkte igennem de formstøbte?? Det er en ret væsentlig ting for mig, da jeg ikke kan høre musikken fra min iPod hvis der sidder en ved siden af og snakker.. Og så vil jeg også se det som en klar fordel hvis jeg kunne høre metronom i også!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis jeg nu får lavet et par Rexton, kan jeg så få in-ear direkte igennem de formstøbte?? Det er en ret væsentlig ting for mig, da jeg ikke kan høre musikken fra min iPod hvis der sidder en ved siden af og snakker.. Og så vil jeg også se det som en klar fordel  hvis jeg kunne høre metronom i også!

Rexton lavede tidligere høreværn, hvor der senere kunne sættes in-ear i, men det der hedder ER6 er gået ud af produktion, så man skal have et specielt formstøbt in-ear ved siden af sine høreværn, hvis man vil begge dele.

 

Det fortalte deres høreværnsekspert forleden dag, da jeg var oppe og få taget mål til mine Rexton-propper sammen med min søn. Vi valgte 15 dB dæmpning, da vi ikke spiller hård rock...

 

Han spiller bas, så vi synes han skulle have et sæt også (selvom det er MANGE penge... :tu: )

 

Nu går der ca. 3 uger, så har jeg dem og det glæder jeg mig til.

;-)

Redigeret af hphansen
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Hey

 

Jeg har for ikke ret lang tid siden modtaget mine Rexton ER-15, formstøbte ørepropper. De er fantastiske. Jeg måtte slippe den nette sum af 1402,5 kr. Og hvis jeg vil have nye filtre koster det 250 kr. ca.

Det er perfekt at have formstøbte!

Jeg fik dem lavet i Århus, ved tale- og høreinstituttet! Det er virkelig sikkert, for man ved det er kvalitet. Man har jo også 60 dage til at finde ud af om de sidder rigtigt, og evt. få lavet en omstøbning. Det med at få byttet filtrene ud, har jeg dog ikke hørt noget om.

 

Jeg synes 15 dB passer til rigtig meget :gross:

Link til kommentar
Del på andre sites

Har også rigtig gode erfaringer med mine Rexton med 15 db filter. Har haft dem i 4-5 år og det er en af de bedste investeringer jeg har gjort. Mine daværende bandkammerater syntes dengang at 1400-1500 kr var alt for meget for et par ørepropper. hmm.....

 

Jeg har dem også på til koncerter. Det er så meget mere behageligt og ja lyden bliver faktisk lidt bedre, og hvis man synes at de dæmper for meget kan man jo bare tage dem ud, evt kun have den ene i, fx i det øre der er tættest på en PA-højttalere.

 

Min far fik senere lavet nogle med 25 db filtre (den gamle rad har en lidt følsom hørelse på trods af, at han også har nedsat hørelse på nogle områder) og han har været lige så for sine.

 

I øveren synes jeg en gang i mellem at 15 db's dæmpning er for lidt, men så spiller vi også for højt. Live er det perfekt.

 

Og visuelt r det også smartere ift at have stammen af et juletræ stikkende ud.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu