Yamaha Subkick


mojo

Recommended Posts

Er det rigtig forstået det her?

 

Hvis man tager en meget lille storetromme (lad os sige 16") og putter en yamaha subkick foran, så opfanger den alle de dybe frekvenser og forstærker dem, så den ellers lille storetromme pludselig kommer til at lyde af ret meget storetromme?

 

håber i kan hjælpe.

 

mvh Mikkel

Link til kommentar
Del på andre sites

...Hvis du er med på, at Subkick'en bare er en mikrofon, og at man kan få selv en juicekarton til at lyde "af ret meget stortromme", hvis man har det rigtige PA-anlæg - så har du forstået det helt rigtigt :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Er det rigtig forstået det her?

 

Hvis man tager en meget lille storetromme (lad os sige 16") og putter en yamaha subkick foran, så opfanger den alle de dybe frekvenser og forstærker dem, så den ellers lille storetromme pludselig kommer til at lyde af ret meget storetromme?

 

håber i kan hjælpe.

 

mvh Mikkel

 

Jeg gør det, du nævner på mit HipGiG med 16" stortromme, og bilder mig selv ind, at det virker. Jeg bruger samtidig en alm. stortrommemik. inde i stortrommen. Vi har prøvet at tænde og slukke for subkick'en under lydprøven, og der er tydelig forskel - den giver lige det sidste i mine ører.

 

Mvh

Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

ja det er rigtig forstået! med det rigtig pa anlæg kan du få en dejlig dyb stor tromme med den!

 

og der er faktisk mange der bruger den! Tim C's lydmand bruger den, og ja John Mayers sound guy, til steve jorden Come When I Call - John Mayer Live in L.A.

her spille steve på sit lille setup. og jeg ved ikke hvor stor hans BD er, men den lyder nice!

 

håber det hjælper dig lidt :-)

 

Højt Humør

Jacob D

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Mærkelig tone du fører Sigurdjj.

 

Der kunne være den grund, at man har flere at vælge i mellem (jeg har f. eks 4 størrelser i fem BD`s), men at man gerne vil have de dybe toner med, når man spiller på små scener, hvor man bruger sin 16" BD.

Det kunne også være en vægt-ting. Måske gider man ikke slæbe på en 26" BD.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu