Hvor Har I Fundet Jeres øvelokale


Malte Hvid

Recommended Posts

Nu har jeg søgt i flere måneder efter et øvelokale til mine trommer og mig, og jeg kan ikke forstå hvorfor det kan være så svært at finde et lokale? Jeg tjekker dagligt Aage, Soundcheck, dba osv, men jeg har intet held med at finde noget.

 

Enkelte gange har jeg fundet noget som lød lovende, men der er altid et eller andet galt, som f.eks. en højere leje end annonceret eller også er der meget lydt, så det er umuligt at høre sine egne tanker for andre lokaler. En enkelt gang krævede lejer også 15.000kr i depositum, og det er nok lige i overkanten for et øvelokale.

 

Jeg er i det hele taget rigtig trist over ikke at have noget sted at øve, for planen er jo at jeg skal blive stjerne god.

 

Hvor har i fundet jeres øvelokale? Har i nogen gode insider-tips? Jeg kender umiddelbart Bandhotel, Refshalen, Rock Island, Kirk1 og Airplane (og sikkert flere hvis jeg tænkre efter).

 

Mine krav er: I/omkring København, gerne helt for mig selv (men ok at dele med ét band eller solist), nogenlunde isoleret, 24/7 øvning og IKKE over 2500 for et lokale for mig selv og IKKE over 1000 for en deler. Husk at jeg jo kun er mig selv, derfor er der ikke lige 5 mand til at splitte 3500 kr.

 

Har i nogen tips?

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er SÅ mange ledige lokaler på bandhotel...

 

Ellers så hæng en seddel op derude. Der er en del som mangler medlemmer i deres lokaler...

 

 

Det ved jeg, men så vidt jeg husker koster 18m2 ca 3500 kr og det er ærligt talt lidt pebret, når man så kommer til et lokale med kolde gipsvægge og betongulv.

Link til kommentar
Del på andre sites

Så er det sgu et stykke tid siden du har været derude. Hvad med 14 m2 med træ på vægge, flydende gulv og egen altan dør til 2950 kr.

 

Ellers er de i gang med stuen nu så ring til dem og hør hvad de vil lave for det beløb du har til rådighed...

Link til kommentar
Del på andre sites

Så er det sgu et stykke tid siden du har været derude. Hvad med 14 m2 med træ på vægge, flydende gulv og egen altan dør til 2950 kr.

 

Ellers er de i gang med stuen nu så ring til dem og hør hvad de vil lave for det beløb du har til rådighed...

 

Hold da op, det er nye toner og ja, det er et stykke tid siden. Det er helt klart noget jeg vil tjekke op på. Mange tak for tippet :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Og jeg sagde forkert. Det billigste er på 18m2 og koster 2850 kr om måneden, og hvis du siger du gerne vil have træ på får du træ på, og ellers har de jo alt værktøj og du får alt foræret, så det kan man jo lave selv på en dag og et par kopper kaffe...

Link til kommentar
Del på andre sites

Og jeg sagde forkert. Det billigste er på 18m2 og koster 2850 kr om måneden, og hvis du siger du gerne vil have træ på får du træ på, og ellers har de jo alt værktøj og du får alt foræret, så det kan man jo lave selv på en dag og et par kopper kaffe...

 

Det er jo kun bedre. Mange tak for den info.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Malte.

 

Vi er 3 band, som spiller på Rock Island. Det tredje band har lige sagt deres kontrakt op, så vi har en åben plads. Jeg ved faktisk ikke, hvad de 2 betalte, men vi giver 1700. Vi tror nok, at de andre betalt mindre, da de ikke brugte lokalet så meget. Vi og "Vinnie Who" har hver fast øvedag, og en sjælden gang en fredag eller lørdag aften. Men vi er ret flexible.

 

Måske dette kunnne være noget?

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu