Spasmageren Nicko Mcbrain.


Kasper

Recommended Posts

Jeg faldt lige over dette klip med et af mine helt store idoler fra da jeg startede med at spille trommer. Han er simpelthen så crazy den mand - super fed attitude og spillestil.

Slutningen er fantastisk :argh:

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Kasper

 

Nicko Mcbrain var også en af mine helt store helte da jeg var yngre!! og man man bliver sku så glad når man ser ham, man kan se på den mand at han elsker at spille trommer:-) jeg havde faktisk ikke hørt Iron Maiden i rigtig mange år før i weekenden da jeg lånte deres nyeste live DVD på biblioteket, faldt lige over den og tænke at nu skulle jeg bare hjem og hygge og mindes gamle dage :argh: og jeg blev dælme ikke skuffet, de holder MAX på denne live DVD, og det er ligesom om de ikke er blevet en skid ældre de ligner sig selv fra dengang!! og spille mæssigt er de i super topform du kan høre et nummer her hvis du skulle have lyst der er total fodbold stemning med publikum i starten helt vildt fedt at se hvordan de får folk med

 

http://www.youtube.com/watch?v=pvuQXg9J20M

Link til kommentar
Del på andre sites

Nicko har alle dage lignet lort og spillet som en drøm. Jeg hylder!

 

Men jeg bliver altså også lige nødt til at pege på denne live-udgave af den "rigtige" War Pigs med Black Sabbath - og tossede Bill Ward på tønder. Den mand spillede de sejeste trommer i gamle dage. Synes at mange af de moderne supertekniske metalslagere kunne lære en masse om originalitet og ikke mindst SWING af at dyrke ham noget mere.

 

War Pigs.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Jeg lærte at holde af Nicko allerede da han spillede i franske Trust. Fransk teenage-intellektuel-politisk-anarkistisk-punk-heavy....

 

Dårlig lyd, men dejlig Nicko:

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=pcGZUkhKVL4

 

 

Han swinger nemlig - mærkeligt at skulle sige om en metalslager, men det gør han!

 

 

Jon

Redigeret af jon petersen
Link til kommentar
Del på andre sites

Og så har han sin helt egen stil..

 

Det er helt befriende at se ham spille, især når man har terpet de første 20 videoer med Dave Weckl..

 

Den sejeste i Iron Maiden er nu engang Bruce Dickinson... :)

Link til kommentar
Del på andre sites

For mig/os - uvidende - spiller McBrain i dag stadig med Iron Maiden? :)

Jeg har hørt, at Iron Maiden på et tidspunkt skiftede trommeslager - ved ikke hvornår.

 

Vil gerne have lidt historie om manden - og Iron Maiden - please!! :)

 

Og ja, han ligger godt - og SWINGER!!

vh søren

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

Han spiller stadig med iron Maiden. Så vidt jeg ved så skiftede de trommeslager omkring Killers albummet, der skiftede de netop til Nicko som så har været med siden. Ellers Google og Youtube, der er masser med ham.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nicko spiller stadig med Maiden, ja. Hans første album med dem er Piece of Mind, hvor han fra første slag i Where Eagles Dare imponerede. Clive Burr var nu også sej - han spiller på Iron Maiden, Killers og Number of the Beast.

/P

Link til kommentar
Del på andre sites

Niko er en taber......manden spiller jo ikke engang med dobbelt-pedal.......!

 

 

Krogh

 

Det var dog den mest underlige og unædvendige kommetar at komme med.

 

Den bidrager til INGEN VERDENS TING..

 

hold da kæft hvor var den dum.. begrund dog... men noget må han da kunne siden han spiller i nutidens største Heavy Metal band ???

 

men tja... så er Ringo Starr vel også en taber ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Niko er en taber......manden spiller jo ikke engang med dobbelt-pedal.......!

 

 

Krogh

 

... :lol: ... - og så med bare tæer, Pearl Export trommer og mindsanten om ikke den stakkels mand er kommet til at vende den ene trommestik forkert ... :doo:

 

... minder fra en svunden tid med forbudte cigaretter, og sorte LP plader på drengeværelset dukker frem af de tågede erindringer ...

 

 

(PS: folk uden humor er ifølge Serviceloven af 31 Feb. 2004, §131 stk.b, afsnit 8 , med tillæg af 27 Dec. 2007, berettiget til specielle ydelser fra det offentlige ... ) :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Man kunne formode at svaret var i sjov!? :argh:

 

Nicko behøver ikke den slags!....

 

Den får da dog lidt dobbeltpedal på flere af sangene på "Brave New World"-pladen.

Så vidt som jeg har forstået det nærmest sværger han imod at bruge dobbelthammer. Tjek evt. dette drum cam fra rock in rio:

:doo:

 

Her står der også lidt (ved godt wiki til tider kan være upålidelig, men når det gælder trommer må alle eksperterne jo have været inde over :lol: ) http://en.wikipedia.org/wiki/Nicko_McBrain#Drumming_style

Link til kommentar
Del på andre sites

Så vidt som jeg har forstået det nærmest sværger han imod at bruge dobbelthammer. Tjek evt. dette drum cam fra rock in rio:
:argh:

 

Her står der også lidt (ved godt wiki til tider kan være upålidelig, men når det gælder trommer må alle eksperterne jo have været inde over :doo: ) http://en.wikipedia.org/wiki/Nicko_McBrain#Drumming_style

 

 

Jeg tog fejl, det lyder dog mere af DP på albummet, det sidder lige i skabet.. Men som tråden siger - "spasmager"! :lol:

 

Iøvrigt er det et af de federe nye Maiden-numre efter min mening..

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu